پنجشنبه 24 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چرا کيهان هيچگاه رضايت نمی دهد؟ ناصر مستشار

اصلاح طلبان حکومتی همه تلاش های خود را بکار گرفتند تا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی شرکت نمايند اما از همه جا پاسخ منفی وعدم رضايت دريافت نمودند!
شرکت در انتخابات آتی از جانب آقايان مهندس موسوی و کروبی گرفته تا همه انسانهای عاقل و بامنطق با عدم استقبال روبرو گرديد و عملا رژيم اسلامی يک پايه شده است و برای داغ کردن انتخابات ديگر هيزم خشکی در اختيار ندارد!
کيهان شريعتمداری از ماههای گذشته در راه تواب سازی اصلاح طلبان کوشش های مستمری را بکار گرفته بود تا آنها پس از اظهار پشيمانی وموضع گيری عليه جنبش سبز اجازه شرکت در انتخابات را بدست آورند اما در اين راه شکست خورد!
از ماه های گذشته ـ شرکت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی با مواضع پيشين با حکم خامنه ای ممنوع اعلام شد و ماشين تواب سازی نظام براه افتاده بود تا نيروهائی را به نفع رهبری جمع آوری نمايند اما هيچ ماهی درشتی به تور بيت رهبری نيفتاد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اصلاح طلبان از هرلحاظ زير ضرب نظام قرار گرفته بودند ،چه با شرکت خود و يا با بايکوت انتخابات که در نهايت عدم شرکت در بازی های رژيم را صلاح دانستند!
حالا که اصلاح طلبان به خواست رهبر توبه نکرده اند از جانب کيهان تهران خائن به حساب می آيند!
اما همه مردم ايران در مقطع بسيار حساس کنونی ، عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات را به نيکی ياد خواهند کرد واز اتهامات روزنامه کيهان هيچ ترسی به خود راه نخواهند داد.
حالا که اصلاح طلبان اعلام نموده اند در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی شرکت نخواهند کرد ،از جانب کيهانيان وطن فروش ناميده شده اند.
وطن فروشی با موتور روشن و چراغ خاموش! چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰- شماره ۶۲۰۰۹کيهان تهران ـ

رئيس دوره ای «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» اعلام کرد اين شورا پس از دو جلسه بررسی به اين نتيجه رسيده که برای انتخابات نهمين دوره مجلس ليست انتخاباتی ارائه ندهد و از کسی نيز حمايت نکند.
رئيس‌‏جمهور سابق جمهوری اسلامی آقای محمد خاتمی با اشاره به فضای موجود در رسانه‌‏ها و مطبوعات داخلی کشور گفت: برخی مطبوعات که خود را سخنگوی منحصر به فرد انقلاب و اسلام می‌‏دانند به نام افشاگری، آبروی افراد را می‌‏برند و توهين و تحقير می‌‏کنند و هيچ کس با آنها کاری ندارد. اشاره خاتمی به کيهان:برخی مطبوعات خود را سخنگوی منحصر انقلاب می‌‏دانند،آبروی افراد را برده و هيچ کس با آنها کاری ندارد.خبر گزاری کار
کيهان شريعتمداری در ستون"خبر های ويژه" خود مانند خياط های ماهر ،هر روز پارچه های رنگارنگ را می برد و می دوزد و عاقبت به زور به تن همه می کند.هرکس هم به پوشاک دوخته شده کيهان اعتراض و انتقادی داشته با شد ،فورا برايش يک پاپوش جديد دوخته می شود تا زبان انتقادو سرخش را کوتاه نمايد.از مدتها پيش حسين شريعتمداری بعنوان کار گزار و نماينده تام الاختيار ولی فقيه در روزنامه مصادره شده کيهان تهران مشغول سياست گذاری کلان نظام اسلامی در همه زمينه های سياسی ،اقتصادی،فرهنگی،ورزشی،مذهبی، صدا و سيما،روحانيت و حوزه های دينی، وتا تعيين همه امور اصلی حکومت شده است.يکی از اهداف اساسی کيهان تهران خدمات فوری به مليجک خامنه ائی يعنی احمدی نژاد است تا نامبرده همچنان برای فتح قله های جهان با "يا حسين " گفتن بدان نيت خوش خيالانه فائق آيد!گاهی اوقات آدمی به فکرش خطور می کند شايد اين "يا حسين"احمدی نژاد همان" حسين آقا کيهان" است ولی بسرعت اين ظن رنگ می بازد چراکه حسين کيهانی خود خوب می داند که معصوم نيست و همين موضوع را به رحيم مشائی گوشزد کرده است. اين روزها بزرگترين مسئوليتی که از جانب ولی فقيه بر عهده حسين شريعتمداری گذاشته شده است ،همانا به سرانجام رساند ن به موقع و کامل انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی هست که بايد با رضايت دقيق ولی فقيه در نظام اسلامی اجرا گردد تا به فرمان رهبر، نمايندگان دستچين شده مانند بز اخوش برای يک دوره ديگر بدان کرسی دست يابند !اما وقتی به بی فايده گی شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی از گذشته تا به کنون و آينده رابدقت نگاه می کنيم ،متوجه می شويم که در ۳۳سال از عمر نظام اسلامی ايران ـ هرچقدر رژيم اسلامی انتخابات رنگارنگ برگزار می کند اما نظام اسلامی بجای بهتر شدن ـ در حال بدترشدن است،براستی چرا؟ رژيم سياسی ايران دارد مانند موريانه همه کالبد ايران را در همه سطوح می خورد و پوچ می سازد و برای مبارزه با چنين موريانه خطرناکی ، تنها در بيرون حاکميت می توان با آن مبارزه کرد ،چرا که در درون حاکميت ديگر هيچ شانسی برای مبارزه نمانده است!اين موضوع را حجت اسلام خاتمی با زبانی شيرين اين چنين بيان کرده اند: خاتمی در ديدار با معلمان مطرح کرد: بايد به فکر کسانی بود که بيايند و وضع موجود را عوض کنند.چه کسی گفته که حتما بايد در قدرت حضور داشته باشيم؟ مردم و کسانی که می‌خواهند در انتخابات حضور يابند، مطمئن باشند با وضعيتی که در حال حاضر داريم هيچ دولتی هرچند کارآمد باشد، نمی‌تواند با هيچ معجزه‌ای وضع را به چهار سال پيش برگرداند.)"سايت آفتاب"
اگر آقای خاتمی برگشت به وضع چهار سال پيش رابا هيچ معجزه ائی ممکن وميسر نمی داند ، آدمی به احوال کسانيکه که هنوز تلاش می ورزند تا نظام اسلامی را عقلانی نمايند تاسف می خورد! پس با برهان آقای خاتمی که هشت سال در مقام رياست جمهوری با رای بيست ميليونی و حمايت بين المللی در نظام اسلامی حضور بهم يافته بود تا به وعده های خود جامه عمل بپوشاند اما هيچ موفقيتی حاصل نگرديده است ، کدام تجربه عينی و ذهنی را می توان آموخت؟ بنظر نگارنده اظهارات آقای خاتمی اينرا به ما می آموزاند که رژيم اسلامی اصلاح پذير نمی باشد و ": بايد به فکر کسانی بود که بيايند و وضع موجود را عوض کنند".از آقای خاتمی بايد پرسيد که چه کسانی بايد بيايند تا اوضاع را به چه شکلی و چگونه عوض کنند؟ درسی که آقای خاتمی به پيروانش می دهد اين هست که بدنبال حرکت های جدی برای تغييرات اساسی در نظام اسلامی که به شدت دمکراسی ناپذير هست نمی توان در انتظار بود و در همين راستا همه مريدان خود را که به او اصرار می ورزند تابارديگر به صحنه انتخابات وارد شود آنها را نيز نااميد می سازد.بنظر نگارنده درسی که اصلاح طلبان بايد از اوضاع کنونی بگيرند اين هست که در کنار مردم و آزاديخواهان راستين وملی بمانند و مانند اکثريت مردم مانند گذشته هرگونه انتخابات بيهوده را درآينده نزديک تحريم نمايند تا انحصارگريان ارتجاعی منزوی گردند تا برای خود در چشم انداز نه چندان دور عزت واحترام بيشتری کسب نمايند تا در ايران فردا به تلاش خود جهت آزادی و عدالت اجتماعی و دمکراسی و جهت اجرای حقوق بشر نائل آيند. تا کنون رژيم ارتجاعی به هر شکلی توانسته است اميال خود را به به کرسی بنشاند اما نيروهای خارج از حاکميت همچنان بدنبال نقشه های رنگارنگ انحصار گرايان در حال دنباله رويی هستند!همه نيروهای ياد شده در تمام رای گيری های نيروهای توتاليتر شرکت کرده اند و هيچ سودی عايد مردم ودمکراسی نشده است ،آيا بهتر نيست يکبار آنها نيز انتخابات فرمايشی را تحريم نمايند تا خواسته های آنها بر آورده شود؟ بنظر اينجانب بخش های صادق و سالم اصلاح طلب که تنها دغدغه مردم و ايران را در سر می پرورانند و کسب قدرت برای آنها ارزشی نداشته وندارد، هميشه جای خالی آنها در خارج از حاکميت ودر ميان مبارزان محفوظ خواهد ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016