پنجشنبه 8 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا عدم شرکت در انتخابات با تحريم نظام مساوی‌ست؟ ناصر مستشار

بيشتر گروه های اصلاح طلب اعلام نموده اند که در انتخابات شورای اسلامی شرکت نخواهند کرد.
آيا عدم شرکت در انتخابات و نظاره گر بودن منفعل ،نتيجه ای سياسی و اجتماعی خواهد داشت؟
آيا زمان آن فرا نرسيده است که برای يک کارزار سياسی وسيع و همه جانبه پيرامون يک شعار واحد و گسترش آن به تغيير مسالمت رژيم دست يافت؟
آقايان مهدی کروبی ومهندس موسوی با شجاعت بی نظيری اقدام به فراخوان ملی برای تحريم انتخابات را آغاز کرده اند .پس از پراکندگی ها و بن بست مبارزاتی ماههای اخير،چنين اقدامی اينک می تواند بارديگر همه نيروهای سياسی دمکرات و آزادی خواه را حول فراخوان مهندس موسوی ومهدی کروبی متحد سازد تا در ادامه جنبش سبز مردمی به يک جنبش ملی برای مبارزه با حکومت اسلامی درسايه تحريم انتخابات دست يافت.
اين روزها ايران سرزمين تاريخی نياکان ما در لبه پرتگاه قرار گرفته است. عاملان اصلی نابودی ،همانا حاکمان هستند.
به لحاظ تاريخی نهاد دولت در ايران اينچنين به زوال نرسيده بود اما شيوه حکومتی ملوک طوايفی روحانيون که بنام نمايندگان ولی فقيه در سرتاسر کشور حاکم شده اند، کشور را از هر روی به آستانه انحطاط سوق داده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دزدی و اختلاس اموال عمومی مردم به يک امرعادی تبديل شده است.تهيدستی و اعتياد و بيکاری مردم ،فرهنگ و وجدان انسانی را در همه زمينه های به مخاطره انداخته است.
در ماههای گذشته شخص ولی فقيه با دخالت شبانه و روزی تلاش ورزيد تا همه نيروهای پيرامون خويش را گرد آورد تاهمه مريدان خودرا از تفرقه برهاند وبرای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، ليست واحد منتشر نمايند که بدان دست نيافت.
اختلافات در جمهوری اسلامی از بدو تولدش نهادينه شده است وهيچ گاه سران نظام در حکمرانی به وحدت دست نيافته اند.
پس از آنکه انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ با دخالت خامنه ای با خونريزی ، جنايت ، سرکوب ،زندان و شکنجه به پايان رسيد ،اينک انتخابات مجلس نيزبايد به ميل ولی فقيه نه به خواست مردم برگزار گردد!
آيت الله خامنه ای خواستار ارايه ليست واحد از سوی اصولگرايان شد.
خامنه ای جهت پايداری حکومت لرزان خود به هر تمهيدی متوسل شده است تا برای سفت کردن کمربند قدرت خود بهره جويد. وی به اعوان و انصار خود رهنمود داده است تا اورا از اين به بعد "امام" خطاب نمايند تا به قداست ومعصيت امامان شيعه دست يابد!
اين روزها مجموعه حرکت های سياسی مزورانه رهبران نظام از جمع آوری نيرو برای شرکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس کذائی بی اختيار شورای اسلامی حکايت می کند تا مانع جنبش فراگير سرنگونی حکومت اسلامی گردد!
نارضايتی مردم ايران در سايه گرانی،تورم،ورشکستگی اقتصادی ، عدم امنيت ، فقدان آزادی ،بيکاری وفقر ،فلاکت به اوج خود رسيده است.
مردم ايران به ناکار آمدی نظام در همه زمينه ها پی برده اند وديگر حاضر نيستند به وعده های پوشالی پايوران رژيم حاکم گوش فرا دهند!
اين در حاليست که بعضی از نيروهای سياسی که تاکنون شرکت در انتخابات را در جمهوری اسلامی راه يافت مناسب برای رسيدن به دمکراسی ارزيابی می دانستند ،اما اينک آنها نيز بدين نتيجه دست يافته اند که با شرکت در انتخابات غير دمکراتيک در حکومت اسلامی هيچ شانسی برای دستيابی به دمکراسی وجود ندارد ولاجرم با تحريم انتخابات پيش رو ـ می توان آنرا به يک جنبش ملی و سراسری تبديل نمود که در برگيرنده خواست های مردم ايران باشد.
نبی حبيبی دبيرکل حزب مؤتلفه: حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به‌نفع کشور است.
باهنر :از اصلاح طلبان خواهش می کنم تا برای حفظ نظام در انتخابات شرکت نمايند.
احمد توکلی : بخاطر حمايت رهبر از احمدی نژاد ما از ايشان حمايت کرديم ـــ سايت آفتاب
آيا وقت آن نرسيده است که اصلاح طلبان پس از آنهمه توهين و زندانی شدن يارانشان به يک مبارزه جدی عليه حاکميت توتا ليتر دست يابند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016