سه شنبه 16 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدادعادل: رأی‌دادن خاتمی کار درستی بود، فارس

خبرگزاری فارس: کانديدای منتخب جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به شرکت خاتمی در انتخابات مجلس گفت: به اعتقاد بنده خاتمی کار درستی انجام داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل رئيس کميسيون فرهنگی مجلس و عضو جبهه متحد اصولگرايان ظهر امروز سه‌شنبه در حاشيه جلسه علنی طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص‌های مجلس نهم گفت: بايد قدری روند قانون‌گذاری مجلس نهم سنگين‌تر باشد؛ اگر مسيری برای پيشرفت و تعالی مجلس پيدا کنيم، شاخص ما بايد اين باشد که قانون‌گذاری منسجم‌تر و دقيق‌تر صورت گرفته و اقداماتی انجام دهيم که نمايندگان براساس آن با ديد ملی و مصوبات فرادستی، واقع‌بينی، تعامل با دولت و نه تقابل با دولت کار قانون‌گذاری را دنبال کنند.

وی با بيان اينکه "بايد کار نظارت مجلس نيز منطقی انجام شود"، اشاره‌ای هم به ساختار مجلس کرد و گفت: به اعتقاد بنده شيوه انتخابات بايد تغيير کند و ما بايد کاری کنيم که مردم به برنامه‌ها رأی بدهند، نه اشخاص.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کانديدای منتخب جبهه متحد اصولگرايان تصريح کرد: مادامی که اشخاص بخواهند با قول‌های خود رأی جذب کنند، مشکلات زيادی به وجود می‌آيد چراکه پس از انتخابات نيز آن نماينده تحت‌تأثير قول‌هايی که برای جلب رأی داده، قرار می‌گيرد و اين در ايفای وظايف نمايندگی وی اثر‌گذار است.

خبرنگاری از حدادعادل در رابطه با احتمال کانديداتوری وی برای رياست مجلس نهم پرسيد که وی نيز در پاسخ تأکيد کرد که تصميم‌‌گيری برای رياست مجلس نهم با نمايندگان آن مجلس است لذا بايد صبر کنيم که تا مجلس آينده تشکيل شود.

شرکت خاتمی در انتخابات و رأی دادن وی موضوع ديگری بود که خبرنگاری از رئيس مجلس هفتم در رابطه با آن سؤال کرد و در پاسخ از حدادعادل شنيد که "خاتمی کار درستی کرد که در انتخابات شرکت کرد؛ اين موضوع در جايگاه اصلاح‌طلبان تأثيرگذار است و کار وی معنا دارد."

حدادعادل اضافه کرد: خاتمی کاری انجام داد که بعضی از کسانی که تاکنون از وی طرفداری می‌کنند، اين کار را نپسنديدند؛ اما اقدام خاتمی به اعتقاد بنده درست بود.

وی همچنين در خصوص اخلاق انتخاباتی نيز گفت: در اين انتخابات نسبت به گذشته وضع بهتر بود، اگرچه برخی بی‌اخلاقی‌ها صورت گرفت، اما در مجموع وضع در مقايسه با گذشته بهتر بود؛ به گفته فيلسوفی با هر نوزادی که به دنيا می‌آيد، مقداری چرک و خون هم متولد می‌شود.

رئيس کميسيون فرهنگی مجلس تأکيد کرد: با تولد مجلس نهم نيز مقداری چرک و خون هم به دنيا آمد و البته اين طبيعی بود لذا بايد عصبانيت‌های موقتی را تحمل کرد البته اعتراض حق کانديداست و اگر افراد سند و دليلی بر وقوع تخلف دارند، آن را به مراجع مسئول تسليم کنند چراکه اين راه قانونی است يعنی همان راهی که در انتخابات ۸۸ را ما آن را اعلام کرديم.

حدادعادل در ادامه از همه پيروز‌شدگان و راه‌نيافتگان به مجلس نهم خواست که کاری نکنند که شيرينی حضور مردم در کام‌ها تلخ شود.

"حضور مردم در انتخابات مجلس اميدوار‌کننده، اطمينان بخش و سبب اقتدار نظام است و اين حضور هم در داخل مردم را اميدوار کرد و هم به دوستداران انقلاب در سراسر کشور و همچنين دشمنان نظام اسلامی پيام روشنی داد."

حدادعادل در ادامه اظهار داشت: مردم نشان داده‌اند که انتخابات را همانند انقلاب، خودشان اداره می‌کنند همچنان که مردم گام اول را امسال در ۲۲ بهمن برداشته‌اند و گام دوم را نيز در ۱۲ اسفند برداشتند.

خبرنگاری از سلامت انتخابات مجلس پرسيد که حدادعادل نيز در پاسخ تأکيد کرد: در تهران هيچ نشانه‌ای از وقوع تقلب و تخلف نديدم ولی در شهرستان‌ها که موضوع، جنبه طايفه‌ای و محلی پيدا می‌کند، کم و بيش تخلف وجود دارد که شورای نگهبان نيز به آن رسيدگی خواهد کرد.

وی درخصوص سياست جبهه متحد اصولگرايان برای دور دوم انتخابات نيز گفت: هنوز با دوستان خود در اين باره مشورت نکرده‌ايم که بايد با چه سياستی به مرحله دوم انتخابت ورود کنيم.

رئيس کميسيون فرهنگی مجلس در ادامه اشاره‌ای هم به طرح سؤال از رئيس‌جمهور داشت و در اين زمينه خاطرنشان کرد: اين موضوع را حق مجلس می‌دانم و اگر اين مسئله با نيت ايفای وظايف نمايندگی باشد، کار غلطی نيست اما اگر با نيت تبليغات و انگيزه سياسی باشد، مردم متوجه شده و واکنش نشان خواهند داد.

حدادعادل اضافه کرد: رئيس‌جمهور در مجلس حضور پيدا کرده و توضيحاتی ارائه خواهد کرد و اين مطلب در آئين‌نامه دنباله ندارد و توضيحات رئيس‌جمهور احتياج به رأی‌گيری هم نخواهد داشت لذا بايد صبر کنيم و ببينيم که رئيس‌جمهور چه توضيحاتی خواهد داد.

وی در پايان در رابطه با بودجه فرهنگی کشور نيز اظهار داشت: بهتر است که از افزايش بودجه فرهنگی صحبت نکنيم چراکه طبق تجارب گذشته بين تصويب در تخصيص بودجه تفاوت وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016