پنجشنبه 25 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاکید اوباما و کامرون بر دیپلماسی در مورد برنامه اتمی ایران، راديو فردا

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده و دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، بار دیگر بر فشار بر ایران برای منصرف کردن تهران از برنامه هسته‌ای‌اش تاکید کردند.

دیوید کامرون برای یک دیدار سه روزه به ایالات متحده سفر کرده است. نخست وزیر بریتانیا و رئیس جمهوری امریکا پس گفت‌وگو با یکدیگر در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

باراک اوباما در این کنفرانس خبری گفت که یکی از محورهای گفت‌وگو با دیوید کامرون ایران بود. باراک اوباما اظهار داشت که تهران باید دریابد که روزنه‌ دیپلماتیک برای حل مناقشه هسته‌ای‌اش در حال بسته شدن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس جمهور ایالات متحده با بیان اینکه هنوز «زمان و فضا» برای حل‌وفصل‌ سیاسی مناقشه هسته‌ای ایران وجود دارد، اظهار داشت: «فکر می‌کنم که ایرانی‌ها باید دریابند که ... پنجره ای که برای حل دیپلماتیک این موضوع وجود دارد در حال بسته شدن است.»

باراک اوباما افزود: «ما هر کاری می‌کنیم که این موضوع از راه دیپلماتیک حل شود اما درنهایت ما باید یک نفر را در آن طرف میز داشته باشیم که این موضوع را جدی بگیرد و من امیدوارم که رژیم ایران این مسئله را دریابد.»

اوباما همچنین پیش‌بینی کردکه فشار تحریم‌ها بر اقتصاد ایران بیشتر در تابستان نمایان شود.

باراک اوباما گفت: «ما مصمیم که ایران را از دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای باز داریم.»

رئیس جمهور ایالات متحده تصریح کرد: «ایرانی‌ها باید دریابند که ما موضو‌ع هسته‌ای را جدی می‌گیریم. آنها می‌دانند که تداوم ریشخند زدن به جامعه جهانی برای آنها پیامد خواهد داشت.»

رئیس جمهور ایالات متحده تصریح کرد: «من برای آنها به صورت خیلی مستقیم و علنی پیام فرستادم که باید فرصت گفت‌وگو با گروه ۱+۵ را مغتنم بشمارند تا از بدتر شدن عواقب ‌(رفتارشان) در آینده جلوگیری کنند.»

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، نیز با اشاره با گفت‌وگوهای در پیش‌ روی تهران و گروه ۱+۵ گفت: «ما درباره این گفت‌وگوها که قرار است از سرگرفته شود، جدی هستیم. اما این رژیم باید به تعهدات بین‌المللی‌‌اش عمل کند. و اگر چنین نکند، آنگاه بریتانیا و آمریکا در کنار دیگر شرکای بین‌المللی‌مان، فشار سیاسی و اقتصادی را همچنان افزایش خواهند داد تا به یک نتیجه مسالمت‌‌‌آمیز در این بحران دست یابیم. همانند رئیس جمهور اوباما، من هم‌ گفته‌ام که هیچ گزینه‌ای (در مورد) ایران منتفی نیست. این برای امنیت این منطقه و جهان ضروری است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016