جمعه 16 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازگشت به آینده، همه آنچه می‌خواهید درباره «رستگاری ترمیناتور» بدانید، خبرآنلاین

ساسان گلفر

چهارمین قسمت مجموعه «ترمیناتور» حدود دو ماه دیگر، در اواخر اردیبهشت 1388 اکران می‌شود. روی پرده رفتن این ماشین آدم‌کشی در یک قالب تازه طبیعتاً برای بسیاری از طرفداران سینمای اکشن اتفاقی مهم است و این روزها نوجوانانی که در زمان حضور آرنولد شوارتزنگر در نقش «ترمیناتور» سال 1984 حتی در گهواره حضور نداشتند، برای دیدن آن لحظه‌شماری می‌کنند. تا اینجا درباره «رستگاری ترمیناتور» اطلاعات چندانی منتشر نشده بود، الا اینکه کارگردان آن جیمز کامرون نیست و کارگردان «فرشتگان چارلی» با نام عجیب و غریب «مک‌جی» سکان فیلم را در دست گرفته، آرنولد شوارتزنگر دیگر در فیلم حضور ندارد و کریستین بِیل نقش جان کانر رهبر انسان‌ها در مبارزه علیه ماشین‌ها را برعهده دارد. مت مک‌دانیل در مقاله مفصلی که سه‌شنبه 13 اسفند در یاهو موویز منتشر شده، 10 نکته را برشمرده است که اطلاعات کافی درباره فیلم به دست می‌دهد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




1- داستان «رستگاری ترمیناتور» پیش از قسمت اول مجموعه که سال 1984 ساخته شده، اتفاق می‌افتد و رویدادهایش 34 سال بعد از ماجراهای آن رخ می‌دهد. چطور چنین چیزی ممکن است؟ این داستان در لس‌آنجلس سال 2018 و بعد از فاجعه نابودی اکثریت انسان‌های روی زمین در یک جنگ هسته‌ای به ابتکار شبکه کامپیوتری اسکای‌نت اتفاق می‌افتد، 11 سال پیش از آن‌که کایل ریس به گذشته فرستاده شود تا جان مادر رهبر آینده انسان‌ها را نجات دهد.

2- داستان حول شخصیت جان کانر می‌گردد که از زمان تولد به او گفته شده رهبر انسان‌ها علیه اسکای‌نت و لشکر ترمیناتورهای اوست. اما در این زمان او سرباز ساده‌ای بیش نیست. همه باورهای جان کانر با ورود مارکوس (سام ورتینگتن) به هم می‌ریزد که مدعی است انسانی است که پیش از فرو افتادن بمب‌های هسته‌‌ای متولد شده است. البته واقعیت چیز دیگری است.

3- نام کارگردان فیلم در واقع جوزف مک‌گینتی نیکول استکه از بدو تولد او را مک‌جی صدا زده‌اند تا از پدربزرگ و عمویش که هر دو «جو» نام داشتند متمایز شود. «مک‌جی» در سال 2003 کارگردانی نسخه‌ای از «سوپرمن» را از دست داد چون استرالیا به عنوان لوکیشن فیلمبرداری انتخاب شده بود و دست بر قضا کسی که می‌خواست «مرد پرنده» را جلوی دوربین ببرد، خودش از پرواز با هواپیما وحشت داشت.

4- کریستین بِیل انتخاب اول مک‌جی برای ایفای نقش جان کانر بوده است و مک‌جی او را «معتبرترین ستاره اکشن در دنیای کنونی» می‌داند. هنگامی که مک‌جی پیشنهاد همکاری به بیل داد، او سرگرم بازی در نقش بتمن «شوالیه تاریکی» بود و همان ابتدا انصرافش را اعلام کرد. بعداً به مک‌جی گفت اگر فیلم‌نامه را چنان تغییر بدهد که بتوان صفحات آن را بدون نیاز به جلوه‌های ویژه سرصحنه خواند و داستانش با این تغییرات همچنان قانع کننده به نظر برسد، با بازی در فیلم موافقت می‌کند.

5- مک‌جی برای جلب نظر کریستین بیل، جاناتان نولان برادر کریستوفر نولان کارگردان «شوالیه تاریکی» که با برادرش در نگارش فیلمنامه «پرستیژ» و «شوالیه تاریکی» (هر دو با بازی کریستین بیل) همکاری داشت را به کار بازنویسی فیلمنامه گماشت. آنتونی زویکر خاق مجموعه تلویزیونی CSI هم در نگارش فیلم‌نامه تازه همکاری کرد و بیل قرارداد بازی در این فیلم و احتمالاً دو «ترمیناتور» دیگر در صورت موفقیت این یکی را امضا کرد.

6- جیمز کامرون خالق مجموعه «ترمیناتور» ناراضی از قست سوم به کارگردانی جاناتان ماستو، نوشتن فیلم‌نامه تازه را نپذیرفت اما سام ورتینگتن بازیگر فیلم «آواتار» خودش را برای ایفای نقش مارکوس به کارگردان پیشنهاد داد.

7- آنتون یلخین بازیگر فیلم تازه مجموعه «سفر ستاره‌ای» نقش کایل ریس جوان را دارد که بعدها قرار است به یاری مادر جان کانر بشتابد. برایس دالاس هاوارد (دختر ران هاوارد کارگردان) بازیگر «بانو در آب» به جای کیت بکینسل فیلم سوم «ترمیناتور» نقش همسر جان کانر را بازی می‌کند و هلنا بونهام کارتر به‌خاطر علاقه همسرش تیم برتن به «ترمیناتور» نقش شخصیت خبیث «سرنا» را بازی می‌کند.

8- استن وینستن خالق جلوه‌های ویژه «ترمیناتور» تا زمان مرگ در ژوئن 2008 روی طرح کار کرد. روبات‌های تازه‌ای در فیلم حضور دارند: «درو کنندگان» مردم را جمع می‌کنند، «هیدروبات»ها در آب هستند و «آئروستات»ها در آسمان. مدل T-600 هم البته در این فیلم هست.

9- گفته شده که آرنولد شوارتزنگر بازسازی شده با انیمیشن کامپیوتری و صدای لیندا هامیلتون بازیگر نقش سارا کانر اصلی در این فیلم حضوری گذرا دارند.

10- معلوم نیست فیلم چه درجه‌بندی خواهد داشت. سه فیلم قبلی درجه R داشتند، اما کارگردان امیدوار است با کاستن از خشونت و کلمات غیرمؤدبانه این فیلم را سزاوار درجه‌بندی PG-13 (مناسب برای نوجوانان زیر 13 سال با حضور والدین) سازد.





















Copyright: gooya.com 2016