شنبه 2 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست مايکل مور از اصغر فرهادي، ابتکار

«مايکل مور» سينماگر مطرح آمريکايي از فيلم «درباره الي» به کارگرداني اصغر فرهادي دعوت کرد تا درجشنواره «تراورس سيتي» که توسط خودش راه اندازي شده، حضور پيدا کند. در ادامه حضورهاي جهاني فيلم «درباره الي» پس از رابرت دنيرو در جشنواره «ترابيکا;» «مايکل مور» کارگردان مطرح آمريکايي، درخواست نمايش اين فيلم را در جشنواره اش اعلام کرد و قرار است، اين فيلم براي نمايش در اين جشنواره فرستاده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«درباره الي» پيش از اين در بخش رقابتي دو جشنواره بين المللي شرکت کرد و از هر دو جايز گرفت. خرس نقره اي بهترين کارگرداني را در برلين گرفت و «رابرت دنيرو» در جشنواره «ترابيکا» جايزه بهترين فيلم بلند را به اصغر فرهادي براي «درباره الي» داد. «درباره الي» در روزهاي آينده به ترتيب در جشنواره هاي «سياتل»، «ترانسيلوانيا» روماني و «سيدني» استراليا به نمايش درمي آيد. اين فيلم در جشنواره «سياتل» در بخش غيررقابتي «سينماي معاصر جهان» شنبه 23 مي (دوم خرداد ماه) و 27 مي (ششم خرداد) به نمايش درمي آيد. و از اواخر ماه جاري ميلادي درهشتمين دوره جشنواره فيلم «ترانسيلوانيا» به عنوان معتبرترين رويداد سينمايي روماني که طي روزهاي 29 مي تا هفتم ژوئن (8 تا 17 خرداد ماه) برگزار مي شود، حضور دارد.

«درباره الي» در اين جشنواره در بخش "supernova" به همراه 31 فيلم ديگر حضور دارد که از معروف ترين آنها مي توان به «انتقام» از اتريش، «سرافين» از فرانسه، «توکيو سوناتا» از ژاپن و «کوهستان بي درخت» از کره نام برد. جديدترين ساخته اصغر فرهادي همزمان با جشنواره فيلم روماني نيز در بخش غيررقابتي پنجاه وششمين جشنواره فيلم «سيدني» استراليا، دو نوبت نمايش در تاريخ هاي پنجم و هفتم ژوئن (15 و 17 خرداد ماه) دارد. همچنين در ماههاي گذشته نيز در جشنواره هنگ کنگ و آلمان نيز به نمايش درآمد. در فيلم «درباره الي...» بازيگراني چون«ترانه عليدوستي»، «گلشيفته فراهاني»، «شهاب حسيني» و «مريلا زارعي» ايفاي نقش داشته اند و در خلاصه داستان آن آمده است «سه روز تعطيلي در پيش روست و چند خانواده براي تفريح راهي شمال اند، اما شلوغي هاي شمال باعث مي شود محل مناسبي براي اسکان پيدا نکنند و...»





















Copyright: gooya.com 2016