شنبه 30 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


نمی‌خواهند بپذيرند شکست خورده‌اند، تحليلی بر فيلم " هفت دقيقه تا پاييز"، فواد شمس

فواد شمس
بسياری اين فيلم را وام‌گرفته از "درباره‌ی الی" و يا "چهارشنبه‌سوری" ناميده‌اند. در واقع دليل اين شباهت هم اين است که اين فيلم‌ها همه‌گی روايت‌گر بريده‌هايی از زندگی طبقه‌ی متوسط است. اما به نظر می‌رسد "هفت دقيقه تا پائيز" بهتر اين روايت را انجام داده‌است. چون به زندگی واقعی اين طبقه نزديک‌تر است ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جشنواره شيكاگو با جديدترين نقش‌آفريني «رابرت دنيرو» آغاز مي‌شود (+ ویدئو)، ايسنا

جديد‌ترين فيلم «ادوارد نورتون» و «رابرت دنيرو» براي افتتاحيه‌ جشنواره فيلم شيكاگو انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، برگزار‌كنندگان چهل‌وششمين جشنواره‌ فيلم شيكاگو امروز(جمعه) اعلام كردند، فيلم «سنگ» به كارگرداني «جان كوران» و نقش‌آفريني «ادوارد نورتون» و «رابرت دنيرو» روز هفتم اكتبر در افتتاحيه اين رويداد سينمايي نمايش داده خواهد شد.


در اين فيلم «نورتون»، نقش يك فرد محكوم و زنداني را بازي مي كند كه در تلاش براي گرفتن آزادي مشروط از يك پليس درستكار با بازي «دنيرو» است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ورايتي، «مايكل كوتزا»، كارگردان هنري جشنواره‌ فيلم شيكاگو، نقش‌آفريني «دنيرو» را در اين فيلم بهترين بازي وي در دهه‌ اخير توصيف كرده است.

«دنيرو» به‌همراه «مارلون براندو» كه نقش «دون ويتو پير» را در «پدرخوانده» بازي كرد، تنها بازيگران سينما هستند كه براي بازي در نقش يك شخصيت، جايزه اسكار گرفته‌اند.

«دنيرو» بزرگ‌ترين افتخارات سينمايي‌اش را مرهون بازي در فيلم‌هاي «اسكورسيزي» است. وي براي فيلم «راننده تاكسي» نامزد اسكار شد و دومين جايزه اسكار خود را با فيلم «گاو خشمگين» به‌دست آورد و در سال 1992 با فيلم «تنگه وحشت» براي ششمين‌بار نامزدي اسكار را تجربه كرد.

«رابرت دنيرو» 67 ساله تاكنون در 80 فيلم سينمايي بازي كرده و افتخارات فراواني به دست آورده است. وي در سال 1981 براي فيلم «گاو خشمگين» بهترين بازيگر مرد جوايز گلدن گلوب شد، در سال 1993 شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز را گرفت، در سال 2000 جايزه يك عمر دستاورد سينمايي سن‌سباستين را گرفت و در سال 2008 جايزه مشاركت چشم‌گير در صنعت سينما را از كارلووي‌واري دريافت كرد.

«دنيرو» در سال 1993 وارد دنياي كارگرداني شد و اولين تجربه فيلمسازي‌اش را با «يك داستان برانكسي» به‌دست آورد. دومين فيلم او در سال 2006 با نام «چوپان خوب» بود كه «آنجلينا جولي» و «مت ديمون» در آن ايفاي نقش داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016