شنبه 6 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تدریس اساتید بازنشسته در خارج از کشور، مهر

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اشتغال به کار و تدریس تعدادی از اساتید برجسته و بازنشسته کشور در دانشگاههای خارج از کشور خبر داد و گفت: «مقرر شده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قانونی برای بازنشستگی اساتید تهیه کند».

علی عباسپور تهرانی فرد افزود: «برخی اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاههای ایران پس از بازنشستگی در دانشگاههای کشورهای دیگر جذب و مشغول به تدریس شده اند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: «قابل قبول نیست که دانشگاههای ایران را از اساتیدی که از نظر علمی شایسته هستند محروم کنیم و این افراد شایسته به دانشگاههای کشورهای دیگر بروند».

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی درباره بازنشستگی اساتید در خارج از کشور گفت: «بازنشستگی در این کشورها به این صورت نیست که استاد از رده تحقیق و تدریس خارج شود بلکه از خدمات علمی وی همچنان استفاده می شود».

وی درباره الگوی "استاد افتخاری" که در برخی دانشگاههای دنیا درباره اعضای هیئت علمی بازنشسته به کار گرفته می شود به مهر گفت: «اساتید افتخاری با همان شرایط اساتیدی که مشغول به کار هستند به خدمتشان ادامه می دهند و از امکانات لازم برخوردار می شوند و دانشجویان می توانند از تجربیاتشان استفاده کنند».

عباسپور از برنامه ریزی برای تهیه قانون بازنشستگی اساتید خبر داد و گفت: «کمیسیون آموزش و تحقیقات با توجه به مسائل و قوانینی که در شرایط فعلی برای بازنشستگی اعضای هیئت علمی وجود دارد، قانونی را برای بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاهها تهیه می کند».

وی خاطرنشان کرد: «در قانون جدید بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاهها، هدف استفاده از تجربیات اساتید است در نگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بازنشستگی برای افرادی که برای پیشرفت علمی کشور تلاش می کنند معنا ندارد ضمن اینکه ممکن است برخی اعضای هیئت علمی که از نقطه نظر تدریس افراد ارزنده و ماهری هستند در بعد تحقیقات فعالیت چشمگیری نداشته باشند این افراد نیز از ذخایر علمی کشور هستند که باید مورد توجه قرار گیرند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016