شنبه 17 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری گرانترین جایزه ادبی ایران در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت، مهر

با وجود ارسال حدود 3000 اثر توسط نویسندگان سراسر کشور برای شرکت در سومین دوره جایزه ملی جلال آل‌احمد، تاکنون فردی به عنوان دبیر توسط معاون فرهنگی وزیر ارشاد برای این جایزه معرفی نشده و برگزاری این دوره از جایزه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که کمتر از 2 ماه به زمان مقرر برپایی جایزه جلال آل‌احمد (2 آذر همزمان با تولد این نویسنده) باقی است، داوری 2926 اثر ارسالی به دبیرخانه این جایزه که بر اساس برنامه زمانبندی می‌بایست از اول مهر آغاز شود، کلید نخورده و گروه‌های داوری در انتظار معرفی دبیر جایزه هستد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این امر با توجه به این موضوع است که داوری جایزه مذکور تا زمان تعیین دبیر فاقد اعتبار است.

این جایزه که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده، در 5 شاخه داستان بلند، داستان کوتاه، نقد ادبی، مستندنگاری و تاریخ‌نگاری برگزار می‌شود و به برگزیدگان در هر بخش 110 و به نفرات شایسته تقدیر هم 25 سکه بهار آزادی اهدا می‌شود و بر این اساس جایزه جلال آل‌احمد گرانترین جایزه ادبی تاریخ ایران است.

بر اساس اطلاع خبرنگار مهر 1150 عنوان از کتاب‌های ارسالی به دبیرخانه سومین دوره این جایزه در حوزه داستان (کوتاه و بلند)، 795 عنوان در حوزه نقد ادبی و 1017 عنوان در حوزه‌های تاریخ و مستندنگاری است.

اعضای علمی سومین دوره این جایزه که توسط وزیر ارشاد منصوب شده‌اند، عبارتند از محمدرضا سرشار، یحیی طالبیان، عباس سلیمی نمین، رسول جعفریان، عباسعلی وفایی، مجتبی رحماندوست، امیرحسین فردی، محمدعلی کاظم‌بیگی و راضیه تجار.

سرشار که تا چند ماه پیش دبیر جایزه جلال آل‌احمد بود، بعد از برکناری محسن پرویز از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، همکاری خود را با دبیرخانه این جایزه قطع کرد و از آن زمان (اوایل مرداد) تا کنون تلاش‌ها برای تعیین فرد جایگزین ناکام مانده است.

نخستین دوره این جایزه ادبی که سال 87 برگزار شد، هیچ اثری را در هیچ یک از گروه‌های داوری به عنوان برگزیده، معرفی نکرد اما در دوره دوم 4 اثر حائز رتبه برگزیده شدند هر چند در این دوره هم ادبیات سهمی از جوایز نداشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016