چهارشنبه 6 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داريوش طلايی پس از ۱۰ سال در ايران به صحنه می‌رود، ايلنا

داريوش طلائی که نزديک به ۱۰ سال در ايران اجرای حرفه‌ای همراه با بليت‌‌فروشی نداشته است، اين روزها خود را آماده می‌کند تا همراه با شاگردان در سال ۹۰ به اجرای کنسرت بپردازد.

ايلنا: داريوش طلايی که آلبوم موسيقی دلگشا را به تازگی روانه بازار کرده و قرار است تا پايان بهمن آلبوم«جلوه گل» را با صدای عليرضا قربانی منتشر کند، قرار است در سال ۹۰ با شاگردانش يک کنسرت بزرگ برگزار کند.
داريوش طلائی(نوازنده قديمی تار و آهنگساز) در گفتگو با خبرنگار ايلنا گفت: در اين برنامه قطعاتی از ساخته‌های خودم به همراه شاگردانم تمرين می‌شود و اميدوارم بتوانم آن را در سال آينده به صورت يک کنسرت بزرگ به صحنه ببرم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: در اين کنسرت در تلاش هستم که از خواننده استفاده کنم اما به يقين از خواننده تک و ستاره که مشهور باشد؛ استفاده نخواهم کرد؛ چراکه اعتقاد دارم بايد از خواننده‌های جوان که صداهای خوبی دارند؛ استفاده شود.
طلائی در پاسخ به پرسش خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه نوآوری در موسيقی ايرانی را تا چه حد جايز می‌داند، خاطرنشان کرد: بايد نوآوری در هنر باشد اما نوآوری بدين معنا نيست که تمام ريشه‌ها و مضامين يک فرهنگ از بين برود و به بهانه‌ی نوآوری؛ موسيقی‌ای ارائه شود که هيچ شباهتی به ريشه‌ی فرهنگی خود ندارد.
طلائی در ادامه افزود: آنچه موسيقی ايرانی نياز دارد اين است که بايد روح تازه‌ای در آن دميده شود و زياد مهم نيست که شکل آن عوض شود.
وی گفت: می‌توان با تصويربرداری‌های زيبا در مکان‌هايی با معماری‌های خاص و طبيعت خاص، اجرای مستقيم کنسرت در دکورهای خاص، تبليغ اين نوع موسيقی به‌صورت تصويری در رسانه‌های تصويری ازجمله صدا و سيما؛ جوانان را نسبت به اين موسيقی علاقه‌مند کرد.
طلائی خاطرنشان کرد: در شرايط حاضر نمی‌توان فقط از موسيقی انتظار داشت که موسيقی يک تنه و به تنهايی بتواند مخاطبان را جذب کند؛ چراکه در برهه‌ی کنونی موسيقی توليدکننده می‌خواهد، تهيه‌کننده می‌خواهد، يک گروه حرفه‌ای برای تبليغ می‌خواهد و بدون کنار هم گذاشتن اين شرايط نمی‌توانيم از خواسته‌های دور و دراز صحبت کنيم.
اين نوازنده تار تاکيد کرد: بر اين موضوع که ترکيب‌بندی سازها، تغيير فرم و قالب در موسيقی ايرانی و علاقه‌مند کردن آنها ممکن است راه‌گشا باشد اما به يقين اين موضوع مقطعی است و پايدار نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016