پنجشنبه 14 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: در حوزه کار فکری در سينما دچار رکود بوده‌ايم، ايلنا

برخی بعضا چنين تبليغ می‌کنند که ايران گرفتار آندلسازيون شده است در حالی که اين يک نظريه کاملا صهيونيستی بوده و مبنا و واقعيتی ندارد.


رييس جمهور گفت: اولين انتظار از شورای عالی سينما اين است که يک جريان قدرتمند هنری راه انداخته و سينماگران کشور اطمينان داشته باشند که دولت از هيچ‌گونه پشتيبانی و حمايت برای تامين زيرساخت‌ها و سرمايه‌گذاری در بخش سينما کوتاهی نخواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايلنا محمود احمدی نژاد شب گذشته در دومين جلسه شورای عالی سينما‏‏ حضور و مشارکت فعال سينماگران را در همه عرصه‌ها يک نياز جدی دانست و اظهار داشت: سينماگران ايرانی بايد انديشه‌ای در طراز جهانی ارائه کنند و يک انديشه در صورتی جهانی می‌شود که در قالب هنر ارائه شود.
دکتر احمدی نژاد عام و گسترده بودن مخاطبان سينما را از عوامل قدرت سينما دانست و گفت: دولت به دنبال تعالی سينما است.
وی تصريح کرد: برخی بعضا چنين تبليغ می‌کنند که ايران گرفتار آندلسازيون شده است در حالی که اين يک نظريه کاملا صهيونيستی بوده و مبنا و واقعيتی ندارد و هيچ گاه چنين اتفاقی نمی‌تواند در ايران تکرار شود چرا که در ايران اسلام ناب و حقيقی جريان دارد.
رييس جمهور مراقبت از جريان‌سازی‌های فرهنگی مخرب را مورد تاکيد قرار داد و گفت: رويکرد آثار هنری و شورای عالی سينما بايد يک حرکت هجومی و رو به جلو باشد و بايد از اتخاد رويکردهای محافظه‌کارانه و دفاعی در عرصه هنر پرهيز شود چرا که عرصه هنر کشورمان توانمندی‌هايی دارد که در صورت اتخاذ تدابير مناسب می‌تواند بازارهای جهانی را فتح کند.
دکتر احمدی نژاد گفت: متاسفانه در حوزه کار فکری در سينما دچار رکود بوده‌ايم و اگر چه لازم است که در بخش زيرساخت‌ها نيز اقداماتی انجام شود اما مهم‌تر از توجه به عرصه سخت‌افزاری بايد به روح کار فرهنگی توجه داشت و در اين زمينه بايد با تشکيل اتاق‌های فکر و ارتباط گيری با منابع فکری و انديشه‌ای از افتادن سينما به دام تکرار و سطحی‌نگری ممانعت شود.
در اين جلسه علاوه بر آنکه مقرر شده جلسه بعدی شورای عالی سينما قبل از پايان سال يعنی کمتر از يک ماه و نيم ديگر برگزار شود، آيين‌نامه داخلی شورا پس از بحث و بررسی به تصويب رسيد. تشکيل کميسيونی تخصصی در درون شورا به رياست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و هشت نفر از سينماگران عضو شورای‌عالی سينما و سه نفر از کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه سينما به منظور بررسی و تصويب موضوعاتی که قرار است در شورای عالی مطرح شود، از جمله مفاد مهم اين آيين‌نامه است.
در اين جلسه همچنين مباحث باقی‌مانده از جلسه اول شورا درباره ماليات آثار ساخته شده سينمايی، شهرک‌ها و پرديس‌های سينمايی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و راهکارهايی برای رفع مشکلات سينماگران در اين بخش‌ها و نيز افزايش حمايت‌های دولت از توليد آثار متنوع سينمايی مطرح و به تصويب رسيد و مقرر شد جزئيات اين موضوع در جلسه‌ای تخصصی‌تر با حضور نائب رييس شورای عالی سينما، رييس کميسيون فرهنگی دولت و دبير شورای عالی سينما بررسی و نهايی شود.
در اين جلسه اعضای شورای عالی سينما نيز هر يک ديدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کرده و درباره بعضی مسائل روز نيز مباحثی مطرح شد و اعضا از رييس جمهور درخواست کردند تدبيری اتخاذ شود تا با توجه به تخصيص بودجه‌های مناسب فرهنگی به استان‌ها، استانداران برای مشارکت بيشتر و فعال‌تر در عرصه هنر و سينما ترغيب شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016