یکشنبه 28 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"شما زن​ها را نمی​​شناسید"، جدال لفظی تهمینه میلانی با جیرانی و فراستی در برنامه هفت، خبرآنلاين

فرهنگ > سینما - تهمینه میلانی کارگردان فیلم «یکی از ما دو نفر» جمعه شب مهمان برنامه سینمایی «هفت» بود.

به گزارش خبرآنلاین، او که طی هفته​های گذشته انتقادات شدیدی از برنامه «هفت» و فریدون جیرانی کرده بود، در این برنامه نیز جدال لفظی جالبی با مسعود فراستی منتقد و فریدون جیرانی مجری برنامه داشت.

میلانی ابتدا از موضوع فیلم و دلایلی که باعث شده به سراغ چنین سوژه​ای برود، سخن گفت. مسعود فراستی هم در ادامه ضعف فیلمنامه و شخصیت پردازی ضعیف آن را یکی از مسائلی دانست که باعث شده درام این فیلم در نیاید. او با اشاره به شخصیت زن داستان و نوع رابطه​اش با آدم​ها و تصمیم​هایی که می گیرد، گفت که این رفتار او با موقعیت اجتماعی و جایگاهی که دارد، نمی​خواند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




میلانی ​هم در پاسخ گفت که شما زن​ها را نمی​شناسید و به همین خاطر فکر می​کنید که رفتار او با موقعیت اجتماعی​اش سازگار نیست. متاسفانه خانم​هایی وجود داشته​اند که دکتر بوده​اند، اما فریب خورده​اند.

در طول برنامه فراستی و جیرانی معتقد بودند که فیلمنامه «یکی از ما دو نفر» در نیامده، اما میلانی هم با دفاع از فیلمش می​کوشید ثابت کند که در این فیلم رویکرد دیگری به درام داشته​است.

استفاده فراستی از واژه شلخته برای توصیف شخصیت پردازی و روایت فیلمنامه با واکنش کارگردان فیلم مواجه شد. میلانی گفت: « استفاده از این واژه​ها باعث می​شود تا من کارگردان نتوانم با شما که منتقد هستید، یک ارتباط سازنده داشته باشم . این رویکرد شما جلو تاثیر گذاری​تان را هم می​گیرد و باعث می​شود که نتوانید روی من یا حتی مخاطبی که برنامه را می بیند، تاثیر مثبتی بگذارید.»

فراستی هم ضمن دفاع از نگاهش به این فیلم خاطرنشان کرد که استفاده از واژه شلخته نکته منفی ندارد و این کلمه بی ادبانه نیست. او مصادیق مختلفی را که باعث شده بود، از این واژه را برای توصیف اثر میلانی استفاده کند، بر شمرد، اما میلانی هیچکدام از این موارد را نپذیرفت.

ضعف فیلمنامه، شخصیت پردازی پر نقص، دراماتیک نشدن رویداد​ها و ... ازجمله نقاط ضعف فیلم از نگاه منتقد برنامه بود. میلانی هم که در این برنامه مدام می​​کوشید، هیچ کدام از حرف​های فراستی یا جیرانی را بی پاسخ نگذارد. در بخش​هایی از برنامه هم موضع تندی در قبال فراستی گرفت و حتی با نگاه یک منتقد رفتار و ادبیات او را نقد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016