یکشنبه 28 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سینمای ایران بیمار است

مهر - مدیر عامل موسسه فیلمیران معتقد است سینمای ایران در سال 90 نسبت به گذشته از کیفیت و رونق بیشتری برخوردار می‌شود اما این مسئله نباید به معنی دست کم گرفتن معضلات سینما تلقی شود.

علی سرتیپی مدیرعامل موسسه فیلمیران درباره رونق فروش فیلم‌های نوروزی نسبت به سال گذشته و چشم‌اندازسینمای ایران در سال 90 به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه نوروز امسال سینمای ایران با استقبال و رونق قابل توجهی نسبت به سال گذشته همراه بود. کیفیت و تنوع فیلم‌های نوروزی امسال باعث شده است که مخاطبان از فیلم‌های روی پرده استقبال بیشتری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: با توجه به فیلم‌هایی که در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر شاهد بودیم سینمای ایران قطعا در سال 90 از کیفیت و رونق بیشتری نسبت به گذشته برخوردارمی‌شود. البته خوب بودن فیلم‌های امسال باعث نمی‌شود فکر کنیم که حال سینما خوب شده است و دیگر با مشکلی روبرو نیستیم.

وی افزود: مجموعا سینمای ایران بیمار است و ما در این سینما با افت مخاطب و همچنین کمبود امکانات روبرو هستیم. درست است که امسال خوشبختانه با فیلم‌های خوبی روبرو هستیم و سینمای کشورمان نسبت به سال‌های گذشته روند رو به رشدی از هر نظر داشته است اما باید راه‌کارهای اساسی برای بهبود کامل سینمای ایران در دستور کار قرار گیرد.

سرتیپی خاطرنشان کرد: ساخت فیلم‌‌های جذاب و متنوع، احداث سالن‌های سینمایی و بازسازی سینماها از دلائلی است که می‌تواند به رونق سینمای ایران کمک فراوانی کند. مسئولان سینمای ایران حدود 7-8 سال در بازسازی سالن‌های سینمایی غفلت کردند. این غلت الان باید جبران شود تا مردم با سینماها آشتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همین‌طور که تولید فیلم‌ها در طول هر سال افزایش می‌یابد بازسازی و ساخت سالن‌های سینما نیز باید به صورت انبوه صورت گیرد. صدا و کیفیت نور و مکان مناسب برای مخاطبان بسیار اهمیت دارد. به عنوان نمونه استقبال بسیاری از فیلم‌هایی که در مجموعه سینمایی شکوفه به نمایش درمی‌آیند، می‌شود. اگر مخاطب مکان مناسبی برای دیدن فیلم در اختیار داشته باشد مطمئنا از دیدن فیلم‌ها روی پرده استقبال می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016