سه شنبه 20 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: بعيد می‌دانم کتابی از نمايشگاه جمع‌آوری شده باشد، مهر

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر کتابی مجوز داشته و از نمايشگاه جمع شده باشد، بايد ببينيم مشکلش چيست، ولی بعيد می‌دانم اين اتفاق افتاده باشد.

سيدمحمد حسينی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره علت جمع‌آوری برخی کتاب‌های دارای مجوز از نمايشگاه کتاب تهران با بيان اينکه "بعيد می‌دانم اين اتفاق افتاده باشد"، گفت: من شخصاً در جريان اين موضوع نيستم و شما برای کسب اطلاعات دقيق‌تر بايد با آقای درّی (رئيس نمايشگاه) صحبت کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حسينی افزود: البته ممکن است اين کتاب‌ها مربوط به سال‌های قبل باشد و با توجه به اينکه نمايشگاه ضوابط خاص خودش را دارد، کتاب‌هايی که می‌تواند در آن عرضه شود بايد مربوط به سال‌های اخير باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: کتابی که مربوط به سال ۸۰ يا ۸۲ باشد، اجازه عرضه در نمايشگاه امسال را ندارد.

وی دليل اين امر را محدوديت جا عنوان کرد و گفت: الان بيش از ۴۰۰ هزار عنوان کتاب در نمايشگاه عرضه شده و مصلی بيش از اين گنجايش ندارد.

حسينی تاکيد کرد: اگر اين کتاب‌ها که شما می‌گوييد جمع آوری شده، مجوز داشته باشند بايد ببينيم مشکلشان چه بوده است ولی بعيد می دانم اين اتفاق افتاده باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اين سوال که "آيا جمع‌آوری کتاب‌های دارای مجوز توسط مسئولان از نمايشگاه را اقدامی غيرقانونی می‌دانيد؟" گفت: اگر اين امر صحت داشته باشد، بايد آن را بررسی کرد.

در ۶ روز گذشته تعدادی از کتاب‌های دارای مجوز توسط مسئولان کميته نظارت و ارزشيابی از بخش‌های مختلف نمايشگاه جمع‌آوری شد.

همه آثار علی اشرف درويشيان شامل "داستان های محبوب من"، "سال‌های ابری"، "افسانه ها و مثل های کردی" و مجموعه ۴ جلدی داستان های او، رمان های "نگران نباش" (مهسا محبعلی)، "بطالت" (احسان نوروزی) و "شمايل تاريک کاخ ها" (حسين سناپور) که همگی از سوی نشر چشمه در نمايشگاه عرضه شده بود، از جمله کتاب‌های جمع آوری شده اند.

مسئولان کميته نظارت و ارزشيابی نمايشگاه کتاب تهران از عرضه کتاب‌های رامين جهانبگلو نيز توسط نشر هرمس در نمايشگاه ممانعت به عمل آورده‌اند.

همچنين گزارش شده کتاب‌های "درآمدی بر فلسفه‌ وجود هايدگر" و "رساله‌ فضيلت افلاطون" که توسط نشر پرسش عرضه شده بود، از نمايشگاه جمع آوری شده‌اند.

مسئولان اين کميته همچنين از عرضه کتاب "از چاله به چاه" (بهمن فرزانه) توسط نشر ثالث و کتاب "خانواده‌ نيک‌ اختر" (ايرج پزشکزاد) از کتاب‌های نشر آبی در نمايشگاه ممانعت به عمل آورده‌اند. کتاب "گفتگو با ارواح" نشر بدرقه‌ جاويدان هم امکان عرضه در نمايشگاه را نيافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016