جمعه 23 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر ارشاد: موضع‌گیری سیاسی در کن را محکوم می‌کنیم، مهر

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از موضع‌گیری سیاسی در جشنواره کن، اذعان داشت ما نباید خود را از این فضا محروم کنیم ضمن اینکه سفر برخی مدیران به کن نیز در چنین شرایطی موجه است.

محمد حسینی وزیر ارشاد در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: جشنواره بین المللی فیلم کن رویدادی است که در آن از همه نقاط دنیا حضور می یابند و آخرین دستاوردهای سینمایی خود را ارئه می کنند. به همین دلیل حضور برخی از افراد در این جشنواره از سینمای ایران موجه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: این افراد می توانند از تجریبات، وضعیت فعلی سینمای دنیا و واقعیتی که در جریان است بهره ببرند. با موضوع گیریها و سیاست گذاریها آشنا شوند و از نزدیک واقعیت ها را ببینند. با توجه به این موضوع حضور این افراد ضروری است.

وزیر ارشاد ادامه داد:ما در تعامل با دنیا هستیم و نمی توانیم خود را از این فضا محروم کنیم. اما اینکه در برخی موارد در این جشنواره موضوع گیری سیاسی می شود، مورد تایید ما نیست و آن را محکوم می کنیم. ما فکر می کنیم یک جشنواره مانند کن رویدادی بین المللی است و بهتر است در همان حد حرفه ای و هنری باقی بماند.

وی در ادامه بیان کرد: در چنین رویدادی اگر اعمال نفوذ شود، سیاسی کاری صورت گیرد و منافع کشورهای غربی در اولویت قرار بگیرد را ما قبول نداریم و در گذشته نیز که چنین مواردی پیش امده بود، ما محکوم کردیم و اعلام داشتیم مورد تایید ما نیست.

حسینی در پایان تاکید کرد: از این رو که برخی افراد در این رویداد حضور یابند، و وضعیت فعلی سینمای دنیا را ارزیابی کنند و در جریان آن قرار بگیرند را ما قبول داریم و مورد تایید ما است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016