جمعه 23 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آموزه‌های سیاسی امام علی‌(ع) به زبان انگلیسی ترجمه شد!

قم - خبرگزاری مهر: معاون بین الملل حوزه‌های علمیه قم از ترجمه آموزه‌های سیاسی امام علی‌(ع) به زبان انگلیسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد حسن زمانی با اشاره به گستردگی نهادهای وابسته به حوزه علمیه قم گفت: هم ‌اکنون حوزه علمیه قم با وجود ده‌ها هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی بیش از 300 مرکز و موسسه پژوهشی و چندین انجمن علمی به فراگیری و نشر آموزه‌های اهل‌بیت‌(ع) اهتمام دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی به بهر‌ه‌مندی حوزه‌های علمیه از قرآن و روایات اشاره کرد و گفت: حوزه معتقد است که باید تمام برنامه‌های زندگی در عرصه‌های مختلف همچون تربیت، اقتصاد و سیاست را از آموزه‌های قرآنی و الهی اخذ کنیم.

زمانی درباره تفاوت دانش سیاسی اسلام با سایر علوم مشابه اظهار داشت: در علوم سیاسی و الهی، علاوه بر سیستم مدیریت جامعه برای تامین امنیت و اهداف مادی، زمینه را برای رشد فضایل اخلاقی انسان‌ها و شکوفا شدن بعد انسانی نیز فراهم می‌آورد و بدان توجه می‌کند.

وی با بیان این که آموزه‌های سیاسی امام علی‌(ع) در نهج‌البلاغه موجود است، اظهار داشت: این آموزه‌ها اخیرا به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شده است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه قم افزود: به عنوان نمونه، عهد‌نامه مالک اشتر در نهج‌البلاغه حاوی دستورات سیاسی امام علی‌(ع) به استاندار خود در مصر است که اخیرا در سازمان ملل نیز به ثبت رسید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016