پنجشنبه 20 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان: اساتید غربزده و مسأله‌دار همچنان جولان می‌دهند، مهر

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب تاکید کرد: بدنه اساتید غربزده و مسأله دار همچنان جولان می دهند برای رعایت ظواهر اسلامی هم نیاز به اقدامات جدی تری است. از هر طرحی که منجر به افزایش حرمت ها و احیای عفاف و حیاء در محیط آموزشی شود حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان عصر امروز در دیدار با رهبر معظم انقلاب سخنانی را در خصوص مسائل مختلف کشور بیان کرد و نظرات این اتحادیه را در محضر رهبر انقلاب تبیین کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسمه تعالی
“یا ایهاالذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقواالله لعلکم تفلحون”

با سلام و درود به پیشگاه امام عصر ارواحنا فداه و روح ملکوتی امام راحل و شهدای والامقام و نیز با اهدای سلام خالصانه تک تک اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به محضر ولی امر مسلمین و مفخر ایران اسلامی حضرت امام خامنه ای.
بحمدالله اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با وحدت و انسجام بیش از پیش محضر حضرتعالی شرفیاب شده اند؛ که انشاالله موجب یأس دشمنان و بدخواهان نیز شده باشد.

سربازان جان بر کف ولایت در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با شعار سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم بار دیگر با رهبر عزیزتر از جان خود تجدید بیعت می نمایند و خاضعانه به خاطر تمام قصور و خطاهای خود طلب عفو و حلالیت دارند.

از امر به معروف و نهی از منکر آغاز می کنیم: از کم توجهی نسبت به این فریضه رنج می بریم و از اینکه اولویت چندم متولیان فرهنگی است نزد شما گله می نماییم که حتی با حادثه دو طلبه مجروح هم کسی به خود نمی آید. مظلومیت اصل هشتم قانون اساسی که در واقع مظلومیت فرهنگ است نمود عملی به خود گرفته است و البته فی الحال بود و نبود شورای عالی انقلاب فرهنگی تاثیر خاصی ندارد.

در مورد عملکرد صدا و سیما هم باید گفت هرچند شاهد خلق معدود آثار فاخری چون مختارنامه که هم بصیرت افزاست و هم عبرت آموز هستیم و امیدواریم ادامه یابد. اما آنچه در کلیت صدا و سیما قابل مشاهده است نبود یک نقشه راه جامع و منسجم در جهت تصویرسازی دقیق و نافذ ازایران اسلامی و عدم استفاده از ظرفیت های موجود در کشورمان می باشد و این در حالی است که شاهد سرمایه گذاری های کلان استکبار در جهت تخریب اعتقادات و بنیان خانواده در کشور هستیم که این موضوع جهاد و همتی مضاعف را می طلبد.

در باب مسایل فرهنگی و اجتماعی: هم باید به معضلات فقر، بیکاری و افزایش سن ازدواج اشاره کنیم. هرچند طی سال های اخیر گام های مثبتی برداشته شده اما بعضا با غفلت و کم کاری های صورت گرفته خصوصا در دولت های گذشته امروزه با رسیدن تراکم جمعیتی نسل جوان به مرحله اشتغال و ازدواج، این دو چالش عامل بسیاری از مفاسد اجتماعی شده است. هرچند حقیقتاً عمده ملت ایران هیچ گاه مأیوس نشده اند و با سلاح ایمان، امید و اراده بر هر مانعی فائق می آیند.

در باب مسایل دانشگاه: به لطف خدا چندسالیست که دیگر وزیر سکولار نداریم و دو وزیر آموزشی متدین بر مسند وزارتین هستند که این امر توقعات ما را بالاتر برده است. هرچند جلسات متعددی برگزار شده و مباحث تا حدی منتقل شده است.

پیرامون بحث الگوی پیشرفت اسلامی - ایرانی فرزندانتان در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گام های مقدماتی جدی با تشکیل مرکز مطالعات راهبردی در این حوزه برداشته اند که انشاالله بتوانیم طی سال های آتی گزارشات مسرت بخشی خدمت حضرتعالی ارائه دهیم. بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با دنیایی عوض نخواهیم کرد.

در مورد اسلامی شدن دانشگاه ها هم باید گفت که نه تنها هنوز اصلاح محتوایی جدی در علوم انسانی رخ نداده و بدنه اساتید غربزده و مسأله دار همچنان جولان می دهند برای رعایت ظواهر اسلامی هم نیاز به اقدامات جدی تری است. از هر طرحی که منجر به افزایش حرمت ها و احیای عفاف و حیاء در محیط آموزشی شود حمایت می کنیم.

نگاه بسته و عملکردهای بی تدبیرانه برخی مدیران دانشگاهی که منجر به بی رغبتی دانشجویان به فعالیت های فرهنگی و سیاسی می شود چالش دیگری است که نمونه بارز آن وضع دوازده دانشجوی بوشهر است که از حضرت عالی تقاضای پیگیری آن را داریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در پایان باب مسایل دانشگاهی، با شما عهد می بندیم که تا زنده ایم اجازه ندهیم دشمن برای پیشرفت و فتح قلل رفیع علمی برای ما مرز تعیین کند و با ترورهای پی در پی ذلیلانه و خصمانه ذره ای ما را متزلزل نماید.

پیرامون مسایل سیاسی: در ابتدا مواضع اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان را با تأکید مجدد بر ایستادگی بر اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه به عنوان مرکز ثقل اندیشه سیاسی خود اعلام داشته و مسأله اصلی کشور را تهدیدهای داخلی و خارجی این جایگاه می دانیم.

و البته رواج بی اخلاقی در فضای سیاسی کشور که منجر به جابجایی مسائل اصلی و فرعی شده و نارضایتی مردم رادرپی داشته است.

در باب دولت نیز باید گفت اگرچه دولت به سمت احیای ارزش های انقلاب یعنی عدالت، مردمی بودن، محروم نوازی و خدمت صادقانه و بسیار گسترده گام برداشته است، اما حاشیه هایی که گریبان گیر دولت شد، نه تنها ما را ناراحت نمود، بلکه فرصت را به عده ای داد که از روی بغض و کینه های کهنه خود نسبت به دولت و حتی انقلاب، با توسل به این حواشی دست به تسویه حسابهای شخصی و سیاسی با دولت وانقلاب بزنند. گرچه برخی از آنها ظاهرا خودی هم بودند.

موضع ما پیرامون انتخابات مجلس آتی مشارکت حداکثری توأم با بصیرت و توجه به عنصر ولایت مداری برای انتخاب اصلح است تا دیگر نه اصحاب فتنه نه اصحاب سکوت و نه اصولگرانماها یا نسخه های جعلی اصولگرایان را به مجلس نبرند.توصیه ما نسل سومی ها به نسل اول و دومی ها وحدت حول محور ولایت است. متحد شوید تا خار چشم دشمن باشید و موجب عزت اسلام.

آقایانی هم که از رئوس اصلی فتنه بودند و امروز با کمال گستاخی برای آمدن شرط می گذارند، بدانند این ملت بود که در 9 دی آنها را برای همیشه طرد کرد .

از بیداری اسلامی هم باید بگوییم که وقایع اخیر جوانه هایی از ریشه های عمیق انقلاب در منطقه است که میوه های آن را از درختان تنومند امت اسلامی در سال های آتی خواهند چید و البته آل سعود و آل خلیفه و سایر فراعنه جور باید بدانند که به زودی تأدیب و آنها نیز مَثَل تاریخ برای عبرت نسل های آینده خواهند شد. مسئولیت ما در نظام جمهوری اسلامی ایران به منظور ارئه الگویی جامع و اقناع کننده برای پیشرفت و احیاء تمدن با شکوه اسلامی سنگین تر می باشد.

در پایان باید گفت اگرچه ما فتنه زیاد دیده ایم و خسارت های فراوان متحمل شده ایم لیکن بسیاری از آنها از الطاف خفیه الهی بود و نهایتا به نفع نظام تمام شد. مثل فتنه 88 که در آن اپوزیسیون داخلی با محوریت سکولارها و اصلاح طلبان آمریکایی با دشمنان خارجی پیوند خوردند، لیکن بصیرت توده های مردم و خصوصا علقه مستضعفین به نظام یعنی همان صاحبان حقیقی انقلاب در پرتو انوار ولایت منجر به تصفیه نظام از میکروب های سیاسی شد.

انقلاب ما احساس جوانی کرد و مردم بار دیگر با رهبرشان تجدید بیعت نمودند و گواه این ادعا شعار 9 دی مردم بود که خروشیدند: لبیک یا خامنه ای

نشان دادیم که از عربده شیاطین نمی هراسیم و عطش ما برای شهادت از شوق گریه های شبانه رزمندگان در شبهای عملیات والفجر و کربلا کمتر نبوده است.

رهبرا ! فرزندان شما مسلحند به سلاح تقوا، اخلاص و ایمان. پس اجازه نخواهیم داد فرزندانمان در کتب تاریخ خود بخوانند که باز هم علی تنها ماند.

سیدنا ! ما بی وفایی کوفیان را جبران خواهیم کرد و تن به ذلت نخواهیم داد. چرا که حسین حسین شعار ماست و شهادت افتخار ماست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016