پنجشنبه 3 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد سانسور «خسرو و شيرين» را تکذیب کرد، ایسنا

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اطلاعاتي كه درباره مميزي «منظومه‌ي خسرو و شيرين» ارائه شده بود، تكذيب مي‌شود.

به گزارش ایسنا، سيدمحمد حسيني پس از جلسه‌ي هيأت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره‌ي مميزي كتاب در كشور و جنجالي كه اخيرا در پي مميزي «منظومه‌ي خسرو و شيرين» نظامي ايجاد شده بود، گفت: من در جاي ديگر هم اعلام كردم كه چنين مسأله‌اي وجود نداشته است و اطلاعاتي كه درباره‌ي مميزي اين كتاب ارائه شده بود، تكذيب مي‌شود.

پيش‌تر، ناشر «منظومه‌ي خسرو و شيرين» از اعمال حذفياتي از سوي وزارت ارشاد بر اين كتاب در روند گرفتن مجوز نشر خبر داده بود و در پي آن، محمد اللهياري فومني - مدير اداره‌ي كتاب وزارت ارشاد - گفت: اصلاحات «خسرو و شيرين» بر اساس مصوبه‌ي هيأت نظارت سابق انجام شده و لازم‌الاجراست. بر اساس اين مصوبه، چنان‌چه اثر بخواهد به عنوان گزيده براي گروه سني کودک و نوجوان منتشر شود، مي‌توان برخي از عبارات را تلطيف کرد و آن‌ها را متناسب با گروه سني مذکور به کار برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




البته ناشر كتاب گفت: ما براي چاپ هشتم کتاب درخواست مجوز براي گروه سني بزرگسال داشته‌ايم.

روابط عمومي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم با انتشار اطلاعيه‌اي، مميزي كتاب «خسرو و شيرين» را «کذب محض» خواند و اعلام كرد: در شناسنامه‌ي کتاب تحويل‌شده به اداره‌ي کتاب آمده است: «يادداشت: کتاب حاضر اقتباسي از کتاب خسرو و شيرين اثر نظامي گنجوي است» و يک نويسنده‌ي محترم نيز به عنوان بازنويس اثر معرفي شده است. بنابراين القاي اين‌که کتاب نظامي گنجوي «خسرو و شيرين» مشمول مميزي شده، صحت ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016