یکشنبه 6 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامزدهای جایزه ادبی شوارتز معرفی شدند، فارس

خبرگزاری فارس: هئیت داوران جایزه کتاب «شوارتز» 2011 فهرستی 5 نفره از نامزدهای دریافت این جایزه 20 هزار دلاری را انتخاب و به مخاطبان خود معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سوسایتی، هئیت داوران جایزه کتاب «برنارد شوارتز» سرانجام 5 اثر و 5 نویسنده را به عنوان نامزدهای شایسته دریافت این جایزه انتخاب کرد.

نامزدهای این دوره از میان 110 نویسنده آسیایی و آمریکایی که آثار خود را به دبیرخانه جایزه کتاب «برنارد شواتز» ارسال کرده بودند انتخاب شده‌اند. این آثار پس از بررسی نهایی توسط اعضای هئیت داوران برنده این دوره از جایزه «شواتز» را انتخاب و در ماه نوامبر به مخاطبان خود معرفی خواهد کرد.

هئیت داوران در فهرست نامزدهای این جایزه از کتاب‌های «قطحی بزرگ مائو؛ تاریخ مخرب‌ترین فاجعه چین» به قلم «فرانک دیکوتر»، «زمین هیچ مرد» به قلم «جاستین وی. هستینگز»، «حزب؛ بررسی راز حاکمان کمونیست چین» به قلم «ریچارد مک گرگور»، «مرتب‌ سازی قدرت» نوشته «دن اسلاتر» و در نهایت «راه توسعه آسیا؛ کره جنوبی، ویتنام، چین و اندونزی» نوشته «تانگ وی» به عنوان برترین کتاب‌هایی که به دبیرخانه این جایزه ارسال شده است نام برده است.

این کتاب‌ها توسط هئیت داورانی شامل کارشناسان و اساتید دانشگاهی از کشورهای هندوستان، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، تایلند و ایالات متحده انتخاب شده‌اند. در میان آنها می‌توان به شخصیت‌هایی چون «کارول گلاک» مدرس دانشگاه کلمبیا و « تومی.تی.ب کوخ» از سنگاپور اشاره کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته رئیس هئیت داوران این جایزه نامزدهای راه یافته به آخرین مرحله داوری جایزه کتاب «برنارد شوارتز» بهترین آثار را به دبیرخانه این جایزه ارائه کردند آثار که با درک عمیق از شرایط و فرصت‌های منطقه به رشته تحریر در آمده و چالش‌های موجود در منطقه آسیا را به خوبی مورد بررسی قرار می‌دهد.
وی با اشاره به 5 نامزد جایزه «برنارد شوارتز» اضافه کرد: هر 5 نامزد راه یافته به مرحله نهایی به این جهت که پژوهش و مطالعه‌ای ارزشمند را ارائه کرده‌اند شایسته دریافت بهترین بورس‌های تحصیلی آسیا شناخته شده‌اند.

هئیت داوران جایزه کتاب «برنارد شوارتز» امسال برنده خود را در ماه نوامبر 2011 انتخاب و معرفی خواهد کرد. برنده این جایزه جایزه 20 هزار دلاری «شوارتز» را دریافت خواهد کرد و مابقی نامزدهای دریافت این جایزه که به مرحله نهایی راه یافته‌اند هر کدام 2000 دلار دریافت خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016