یکشنبه 20 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدا كردن دانش‌آموز با اسم كوچك فضاي صميمي‌تري را براي نوآموزان ايجاد مي‌كند، ایسنا

يک استاد علوم تربيتي گفت: عامل اصلي ترس کلاس اولي ها از رفتن به مدرسه، شروع تدريس از روز اول مهر است.

محسن عيسوي در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب که لازم نيست مدارس از همان هفته اول مهر برنامه درسي را شروع کرده و مطالب درسي را به دانش‌آموزان بياموزند.

وي اضافه کرد: با توجه به اين که دانش آموزان در اولين هفته سال تحصيلي داراي استرس، ترس و دلهره بالايي هستند بنابراين آموزش مطالب نه تنها مثمرثمر نيست بلکه سبب افزايش فشارهاي رواني کودک خواهد شد.

اين استاد روانشناسي ادامه داد: ساعت‌ها و روزهاي زيادي براي جبران هفته اول وجود دارد و بهتر است که اين روزها به بازديد از مدرسه، جشن آغاز سال تحصيلي و ورود به مدرسه و آشنايي با همکلاسي ها سپري شود.

وي به نقش پر رنگ و انکارناپذير معلمين در کاهش استرس دانش‌آموزان کلاس اول ابتدايي اشاره کرد و اذعان كرد: با اسم کوچک صدا زدن دانش آموزان، نوازش کردن آنها مي تواند فضاي صميمي و راحتي را براي نوآموزان ايجاد کند و سبب گرايش هرچه بيشتر آنها به فضاي مدرسه فراهم آورد.

عيسوي هم چنين تصريح کرد: حضور کودکان در مهد کودک قبل از رفتن به دبستان مي‌تواند باعث کاهش استرس آنها شود، البته گاهي اوقات ملاحظه مي شود والدين بيش از فرزندان احساس نگراني مي کنند و حتي گاها هنگام به مدرسه رفتن کودکان و بدرقه آن‌ها گريه مي کنند و اسباب ناراحتي کودکان را فراهم مي‌آورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عضو هيات علمي دانشگاه پيام نور اروميه در پايان خاطرنشان كرد: تعامل بين مدرسه و خانواده مخصوصا در سنين پايين کودکان بسيار با ارزش است و اين رابطه بايد يک رابطه دو سويه باشد نه اينکه دعوت اولياي مدرسه از خانواده براي حضور در مدرسه فقط جهت اخذ شهريه و يا پول باشد.

وي اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما دانش‌آموزان رابطه عطفي با مدرسه برقرار نکرده‌اند و بيشتر آنها معمولا پس از 6 ماه از شروع مدارس با آرزوي سيل و زلزله و مدارس دوست دارند که مدارس تعطيل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016