پنجشنبه 7 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضیحات وزیر ارشاد درباره امکان استفاده خبرنگاران از تجهیزات ماهواره، مهر

سیدمحمد حسینی با بیان اینکه «اصل بر این نیست که مجوز استفاده از ماهواره به افراد داده شود» درباره امکان صدور کارت ویژه برای خبرنگاران برای استفاده از ماهواره گفت: هر فرد حقیقی و حقوقی که درخواستی در این زمینه داشته باشد، باید آن را به کمیته مربوطه در وزارت ارشاد ارائه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این سخنان را صبح امروز چهارشنبه 6 مهرماه در نشست خبری نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال که در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار شد، ایراد کرد.

خبرنگار مهر از حسینی پرسید: «با توجه به ماده 3 آیین‌نامه اجرایی قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره که صراحتاً وزارت ارشاد را مسئول اعلام مستمر اسامی و مشخصات استفاده‌کنندگان مجاز تجهیزات دریافت از ماهواره دانسته است، آیا این وزارتخانه تصمیم دارد کارت‌هایی برای خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه برای استفاده از این تجهیزات صادر کند؟» حسینی در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: ما در وزارت ارشاد مرکزی داریم که به درخواست‌ها چه از جانب مسئولان کشوری و چه از جانب استادان و محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که به این تجهیزات نیاز دارند، رسیدگی می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس گفت: قطعاً خبرنگاران عزیز هم اگر درخواستی داشته باشند، می‌توانند به این مرکز ارائه کنند و درخواستشان در کمیته مربوطه رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه در جواب به این سوال خبرنگار مهر که «آیا از نظر وزارت ارشاد ممنوعیتی برای استفاده از تجهیزات ماهواره از سوی خبرنگاران، وجود دارد؟» تاکید کرد: هر فرد حقیقی و یا حقوقی که درخواست بهره‌گیری از تجهیزات ماهواره‌ای را داشته باشد و مشخصاً بخواهد دیش ماهواره نصب و از آن استفاده کند، باید درخواستش را ارسال کند تا در مرکز و کمیته مربوطه رسیدگی شود.

حسینی افزود: این کمیته مذکور است که می‌تواند تشخیص دهد چقدر ضرورت دارد که فلان فرد صاحب تجهیزات ماهواره‌ای شود و اگر این تسهیلات شامل حال او شود، می‌تواند از آن استفاده کند. ما در حال حاضر افرادی داریم که مجوز دارند و عمدتاً شامل استادان دانشگاه هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: البته اصل بر این نیست که ما مجوز استفاده از تجهیزات ماهواره به افراد بدهیم ولی مواردی که تشخیص داده شود که لازم است فردی به دلیل نوع کارش، باید از این تجهیزات استفاده کند تا بتواند بعضی شبکه‌ها را رصد کند، مثل کاری که در صدا و سیما و بعضی دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود؛ در واقع باید دلیلی منطقی و مستدل برای استفاده از این تجهیزات وجود داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016