پنجشنبه 14 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل خانه سينما: همكاري با شبكه‌هاي فارسي‌زبان غيرقانوني است، ایسنا

مديرعامل خانه سينما در نامه‌اي به رييس انجمن مستندسازان همكاري با شبكه‌هاي فارسي زبان خارج از كشور را غيرقانوني دانست.

به گزارش بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدمهدي عسگرپور در اين نامه كه در سايت انجمن مستندسازان منتشر شده است، خطاب به محمدرضا مقدسيان نوشته است:

«باسلام

در پي رايزني خانه سينما با مراجع فرهنگي و قضايي براي پيشگيري از تكرار واقعه ناگوار بازداشت همكاران مستندساز، به اطلاع مي‌رساند مطابق اعلام اين مراجع، امپراتوري رسانه‌اي دشمن در فرآيند جنگ نرم با نظام جمهوري اسلامي ايران از طريق شبكه‌هاي فارسي زبان خارج از كشور در جهت تخريب ارزش‌هاي اعتقادي و ملي و فرهنگي كشور تلاش مي‌كنند. لذا همكاري با اين شبكه‌هاي غيرقانوني است و مصداق مواد 610، 500، 499، 498 قانون مجازات اسلامي خواهد بود.

هرچند اطمينان دارد كه قاطبه جامعه اصناف سينماي ايران عنايتي به همكاري با اين شبكه‌ها ندارد، اما مقتضي است هرگونه همكاري احتمالي با اين شبكه‌ها قطع و محصولات ارائه شده به آنها باز پس گرفته شود. بديهي است در صورت عدم تمكين شبكه‌هاي مذكور خانه سينما به عنوان حامي جامعه هنري كشور پيگيري‌هاي حقوقي عليه اين رسانه‌ها را در دستور كارقرار خواهد داد. همچنين اعلام مي‌دارد باتوجه به همكاري تني چند از هنرمندان با اين شبكه‌ها كه يقيناً به دليل عدم آشنايي با هويت واقعي آنها و عدم اطلاع از موازين قانوني فوق بوده؛ خانه سينما كماكان تلاشهاي خود را در جهت رفع مشكل اين عزيزان پيگيري خواهد كرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ادامه‌ سايت انجمن مستندسازان به مفاد قوانين مجازات اسلامي مذكور اشاره كرده است:

«فصل اول‌: جرايم ضد امنيت داخلي و خارجي کشور

ماده 498 ـ هرکس با هر مرامي‌، دسته‌، جمعيت يا شعبه جمعيتي ‌بيش از دو نفر در داخل يا خارج از کشور تحت هر اسم يا عنواني ‌تشکيل دهد يا اداره نمايد که هدف آن برهم زدن امنيت کشور باشد و محارب شناخته نشود به حبس از دو تا ده سال محکوم مي‌شود.

ماده 499 ـ هرکس در يکي از دسته‌ها يا جمعيت‌ها يا شعب‌جمعيت‌هاي مذکور در ماده (498) عضويت يابد، به سه ماه تا پنج‌سال حبس محکوم مي‌گردد مگر اينکه ثابت شود از اهداف آن ‌بي‌اطلاع بوده است‌.

ماده 500 ـ هرکس عليه نظام جمهوري اسلامي ايران يا به نفع ‌گروهها و سازمان‌هاي مخالف نظام به هر نحو فعاليت تبليغي نمايد به حبس از سه ماه تا يکسال محکوم خواهد شد.

فصل شانزدهم ـ اجتماع و تباني براي ارتکاب جرايم‌

ماده 610 ـ هرگاه دو نفر يا بيشتر اجتماع و تباني نمايند که جرايمي ‌برضد امنيت داخلي يا خارج کشور مرتکب شوند يا وسايل ارتکاب ‌آن را فراهم نمايند در صورتي که عنوان محارب بر آنان صادق نباشد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهند شد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016