یکشنبه 22 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش فرزندان ايرج افشار به اظهارات ايرج افشار سيستانی درباره پدرشان، مهر

سه فرزند «ايرج افشار» صحت اطلاعات ارائه شده از سوی «ايرج افشار سيستانی» درباره پدرشان را به طور کامل رد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام، کوشيار و آرش افشار سه فرزند زنده‌ياد ايرج افشار که اعضای شورای نشر آثار اين ايرانشناس فقيد را تشکيل می‌دهند، به اظهارات اخير «ايرج افشار سيستانی» درباره پدرشان واکنش نشان دادند و ضمن رد صحت اطلاعات ارائه شده از وی در گفتگوی اخيرش با خبرگزاری مهر به پيوست تصوير صفحه نخست شناسنامه ايرج افشار، يادداشتی را هم ارسال کرده‌اند که متن کامل آن عيناً منتشر می‌شود:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ساعت ۱۰:۰۳ تاريخ ۱۱ آبان ۱۳۹۰ خبری با عنوان «ماجرای جالب دو ايرج افشار / يک تشابه اسمی و اشتباهی که به کتاب درسی راه يافت!» بر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت. در متن اين خبر از قول آقای «افشار سيستانی» بيان شده است که «من ايرانشناس و قوم‌شناس و پژوهشگر در حوزه خليج فارس هستم و مرحوم ايرج افشار (يزدی) نسخه شناس بود اما بسياری در اينترنت هر چه که در رزومه من بوده است، به نام آقای افشار نوشته‌اند ولی اعضای خانواده او آمدند منزل من و بابت اين مسئله عذرخواهی کردند».

لازم است به اطلاع شما و مخاطبانتان برسانيم که هيچ يک از ما فرزندان آن مرحوم و يا اعضا خانواده و اقوام مرحوم ايرج افشار تا به حال هيچ ملاقاتی با آقای «افشار سيستانی» نه داشته‌ايم نه ايشان را تا به حال ديده‌ايم و با ايشان در هيچ موردی مکالمه يا مکاتبه‌ای نداشته‌ايم و از ايشان بابت هيچ مطلبی، واقعی يا تخيلی عذرخواهی نکرده‌ايم.



همچنين از قول ايشان چنين ذکر شده است: «او حتی يک بار به منزل ما هم آمد و فيلمی مستند هم از من و بچه‌های خودش تهيه کرد». مرحوم پدر ما ايرج افشار در هيچ زمان دوربين فيلمبرداری نداشتند و هيچ آشنايی يا طرز کار با اين نوع دوربين را هم نمی‌دانستند و ما در هيچ زمان در هيچ فيلم يا عکسی با آقای «افشار سيستانی» نبوده‌ايم و تا آنجا که ما اطلاع داريم مرحوم پدرمان در هيچ زمان به منزل آقای «افشار سيستانی» نرفته‌اند.

ايشان همچنين فرموده‌اند که: «البته نام استاد افشار هم دارای پسوند يزدی است». اين هم کاملاً نادرست است و نام کامل مرحوم پدر ما ايرج افشار بود و هيچ پيشوند يا پسوندی نداشت و در شناسنامه ايشان فقط ايرج افشار ثبت شده است.

«ايرج افشار سيستانی» چندی پيش در گفتگويی با خبرنگار مهر، از راه يافتن يک اشتباه به کتابی درسی ناشی از تشابه اسمی خود با زنده‌ياد «ايرج افشار» خبر داده و گفته بود: به تازگی وزارت آموزش و پرورش کتاب «جغرافيای استان‌ها» (مربوط به استان سيستان و بلوچستان) را چاپ و در ۲۴ هزار جلد در مدارس توزيع کرده و در آن به معرفی من پرداخته و تمام زندگينامه من را چاپ کرده اما در زير مطلب نوشته است که من در سال ۱۳۸۹ فوت کرده‌ام!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016