پنجشنبه 26 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چینی ها روی داستانهای کودک ایرانی نیز دست گذاشتند!مهر

خبرگزاری مهر: معاون تحقیقات، پژوهش و اموزش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: چینی ها و ژاپنی ها با تحقیق و هزینه روی داستانهای کودک و نوجوان ایرانی نیز دست گذاشته اند و به تولید پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر حر ظهر چهارشنبه در حاشیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در گلستان افزود: قصه های هزار و یک شب و داستان سند باد و آثار مشابه که تلویزیون بصورت سریال پخش می کند همه آثاری است که ما داشتیم.

وی اظهار داشت: چینی ها و ژاپنیها در طی 50 سال تحقیق و هزینه تمام این داستانها را جمع آوری کردند و به راحتی داستانهایی چون سند باد یا هاچ زنبور عسل تبدیل به انیمیشن شد که می تواند برای سازندگان اهداف سیاسی را برآورده کند.
حر تصریح کرد: برای انیمیشنها تمام داستانهاییکه انتخاب کرده اند از سرزمین ما، خاورمیانه و شرق گرفته اند و خود ما صاحبان اصلی آن هستیم.

وی بیان داشت: با اعتباراتی که برای این معاونت می آید اگر موارد فنی و کارگردان در دسترس باشد مشکل اعتبار نخواهیم داشت.

اکبر حر به جشنواره بین المللی فیلم کودک در گلستان اشاره کرد و گفت: بنا بود 18 فیلم کودک و نوجوان در استان به نمایش در بیاید که 14 فیلم به جشنواره رسید و8 فیلم در استان به نمایش در می آید و امیدواریم این 8 فیلم جذابیت داشته باشد و کودکان و خانواده ها ار به سینماها بکشاند و پشتوانه ای برای سینما باشد.

وی در ادامه با اشاره پشتوانه قوی داستانی ایران گفت: چیزی که کم نداریم قصه و داستان کودک است که مادران و مادر بزرگهای ما تعریف می کردند و در ادبیات قدیم نیز داستانهایی مانند موش و گربه عبید زاکانی که اثری طنز است و ابعاد سیاسی و اجتماعی هم از آن برداشت می شود وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حر تاکید کرد: بهترین و شایسته ترین کسانیکه می توانند از آن استفاده کنند خود ما هستیم که کار، زحمت تحقیق و پژوهش می خواهد.

وی در ادامه اذعان داشت: برنامه داریم که روال تولید آثار اضافه شود تا به سالی 100 اثر برسیم و در حالت مطلوب 20 درصد را برای نوجوانان و جوانان تهیه شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود گفت: مشکل ما مشکل نگاه است، فیلم سازان ما همه در عرصه کودک و نوجوان هستند، اما برخی فیلم سازان ما امانتدار نیستند.

حر عنوان کرد: ما اماناتی مانند شهید فهمیده و شهید محمدی داریم که به تمام آنها مدیون هستیم، شان یک فیلم ساز این است که اینها را به پرده بکشد.

وی در پایان گفت: اگر بتوانیم مشکل نگاه را برطرف کنیم 50 درصد مشکلات را حل کرده ایم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016