شنبه 28 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس بسیج جامعه زنان در گفت‌و‌گو با فارس: وزارت ارشاد وضعیت مد و پوشش را ابتدا در خانواده خود سامان دهد

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: وزارت ارشاد باید کار را ابتدا از خانواده خود یعنی سینما و تئاتر آغاز کند و به فرهنگ‌سازی مد و لباس بپردازد چرا که استفاده بازیگران از پوشش‌های متناسب با فرهنگ بومی کشور می‌تواند در رواج این نوع از پوشش در جامعه تأثیر بسیاری داشته باشد.

مینو اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: مد و لباس باید بتواند گویای فرهنگ غنی کشور باشد چرا که لباس نشان‌دهنده نوع فرهنگ، جهان بینی، ارزش‌ها و باورهای یک جامعه است اما آیا تاکنون توانسته‌ایم پوششی مطابق با باورها، ارزش‌ها و اعتقادات مردم به جامعه ارائه کنیم؟

وی افزود: چادر یکی از پوشش‌های جامعه ایرانی است که مطابق با باورها و اعتقادات مردم است؛ آیا برای ترویج این نوع پوشش تلاش کافی کرده‌ایم؟ متأسفانه در حوزه ارائه لباس‌های منطبق با معیارهای اسلامی و ایرانی خلأ و نقطه ضعف بسیار داریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه در حوزه طراحی پوشش مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی، دست مسئولان حوزه‌های فرهنگی کاملاً خالی است، گفت: مسئولان حوزه فرهنگی در زمینه تولید مد و لباس مناسب که علاوه بر زیبایی و پوشش کامل در فصول مختلف سال قابل استفاده باشد، حرفی برای گفتن ندارند.

اصلانی ادامه داد: مقابله با فرهنگ غرب به صورت ایجابی است چرا که دشمن به طور دائم در حال تهاجم وسیع فرهنگی به کشور است و به ویژه در حوزه جنگ نرم از تمام توان خود برای تغییر سبک زندگی در جامعه ایرانی استفاده می‌کند اما نهادهای فرهنگی برای مقابله با این وضعیت ضعیف عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از سال 85 مصوب و ابلاغ شده است، عنوان کرد: در سال 85 برای گسترش بیشتر حجاب و عفاف در کشور قانون ساماندهی مد و لباس نیز تدوین شد و وزارت ارشاد به همراه تعداد دیگری از وزارتخانه‌ها و نهادها، مسئول ساماندهی وضعیت مد و پوشش در کشور شدند اما دستگاه‌‌های متولی در این زمینه تاکنون فعالیت مناسبی را انجام نداده‌اند.

رئیس بسیج جامعه زنان با تأکید بر اینکه قانون ساماندهی مد و لباس مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالبه اصلی مردم است اما این مسئله توسط نهادهای مسئول جدی گرفته نمی‌شود، افزود: در چند سال اخیر تعدادی از جوانان کشور تکنولوژی تولید چادر مشکی در داخل کشور را ایجاد کردند اما هم اکنون مشاهده می‌کنیم که به دلیل عدم حمایت کافی از کارخانه‌های تولیدکننده و فرسوده بودن ابزار آلات، چادر مشکی از خارج به ایران وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: حمایت جدی از تولید کنندگان و ارائه اعتبارات لازم به آنها در افزایش تولید چادر مشکی و پوشش ایرانی و اسلامی تأثیر گذار است اما مشاهده می‌کنیم که هنوز حمایت‌ها از تولید کننده داخلی ضعیف است و پوشاک قاچاق ویترین مغازه‌ها را در اختیار خود گرفته‌ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016