شنبه 22 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موسسات همسریابی بدون تخصص سمی برای جامعه، فارس

خبرگزاری فارس: عضو سازمان نظام روانشناسی با بیان اینکه موسسات همسریابی بدون تجربه حکم سم را برای جامعه دارند، گفت‌:‌ افزایش نرخ طلاق به دنبال آشنایی‌های نادرست جوانان با یکدیگر از تبعات موسسات همسریابی بدون مجوز و بدون تجربه است.

علی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان فارس با تأکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان صلاحیت اعطای مجوز به موسسات همسریابی را ندارد، اظهار داشت: موسسات همسریابی باید زیر‌نظر سازمان نظام روانشناسی مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی افزود: عمده فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان معطوف به مسائل ورزشی است و مسائل جوانان را در قالب موضوعات ورزشی خلاصه می‌کند بنابراین وزارت ورزش و جوانان کارشناسان متبحری را برای برسی صلاحیت موسسات همسریابی ندارد و این کار باید توسط مشاوران خبره صورت بگیرد.

این روانشناس با بیان اینکه اگر موسسات همسر‌یابی نظام‌یافته باشند و بر اساس ضوابط خاص به آنها مجوز داده شود می‌توانند در زمینه ازدواج جوانان مؤثر باشند،‌گفت:مراکز مشاوره با استفاده از روانشناسان متبحر و مشاوران مذهبی می‌توانند در امر ازدواج جوانان مداخله کنند.

اسماعیلی ادامه داد: موسسات همسریابی اگر به صورت غیرتخصصی در امر ازدواج جوانان مداخله کنند با شکست مواجه می‌شوند، تجربه و تخصص در این حوزه حرف نخست را می‌زند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بیان اینکه موسسات همسریابی در جریان ازدواج جوانان نباید موجب حذف خانواده‌ها شوند، عنوان کرد: اگرچه جوانان در ازدواج پس از مشورت با خانواده تصمیم نهایی را می‌گیرند اما تمام اعضای خانواده در جریان ازدواج تأثیرگذارند چون قسمت عمده زندگی ما وابسته به خانواده‌ است.

اسماعیلی افزود: اگر موسسات همسریابی فقط دختر و پسر را به هم معرفی کنند تا خودشان با هم آشنا شده و ازدواج کنند اغلب این زندگی‌ها با شکست مواجه می‌شوند؛ جوانان وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند متوجه خواهند شد که خانواده‌های دو طرف در جریان زندگی مشترک تا چه حد تأثیرگذار هستند.

این روانشناس تصریح کرد: موسسات همسریابی بدون تخصص و تجربه حکم سم را برای جامعه پیدا کرده و موجب افزایش طلاق در جامعه می‌شوند درحالی‌که اسلام طلاق را یک امر مذموم می‌داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016