شنبه 15 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عوامل فرهنگی در صدر علل طلاق، فارس

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده با اشاره به برگزاری نخستین جلسه این ستاد با حضور رئیس جمهور در ایام دهه فجر گفت: سند جامع تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در جلسه نخست ستاد بررسی می‌شود بر‌خلاف تصور مردم هم‌اکنون عوامل فرهنگی در وقوع طلاق نسبت به عوامل اقتصادی سهم چشمگیر‌تری دارند.

فریبا حاجی علی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان فارس در‌خصوص نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده اظهار داشت: نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در ایام دهه فجر با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود که در این جلسه آئین‌نامه‌‌های داخلی ستاد و سند جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده و جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده بررسی می‌شود.

وی در‌خصوص سند جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده گفت: این برنامه در بخش نخست به تبیین سیمای ازدواج و طلاق در ایران پرداخته‌ و سپس آماری از ازدواج و طلاق در کشور ارائه می‌کند.

مسئول دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده با بیان اینکه سند جامع تحکیم و تعالی خانواده به بررسی علل طلاق در جامعه ایرانی اشاره می‌کند، عنوان کرد: علل طلاق به 5 بخش فرهنگی،‌اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حقوقی تقسیم بندی شده‌‌اند و پس از رصد هر یک از این عوامل راهکارهای مقابله با آن را استخراج کرده‌ایم.

حاجی علی بیان کرد: نهادهای دولتی به‌‌منظور عملیاتی شدن راهبردهای سند جامع تشکیل؛ تحکیم و تعالی نهاد خانواده وظایفی را عهده‌دار شده‌اند و تقسیم کار ملی در این زمینه صورت گرفته است به‌گونه‌ای که تمام نهادها طبق اهداف و وظایف مشخص شده موظفند برای کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیان خانواده اقداماتی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق تحقیقات صورت گرفته عوامل فرهنگی در افزایش آمار طلاق رتبه نخست را دارند، گفت:‌اکثر مردم نصور می‌کنند که مشکلات اقتصادی بیشترین سهم را در فروپاشی خانواده‌ها به خود اختصاص داده است اما این طور نیست عوامل فرهنگی در فروپاشی خانواده‌ها نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کنند.

رواج فرهنگ غربی در ازدواج‌های ایرانی


مسئول دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده ادامه داد: تلقی زوجین خصوصاً نسل جوان به ازدواج و کارکرد خانواده نسبت به گذشته تغییر زیادی کرده است ، فرهنگ غربی در میان خانواده‌ها رواج یافته و در بین نسل جوان این تلقی در حال شکل‌‌گیری است که با کوچک‌‌ترین مشکل در زندگی به طلاق روی بیاورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حاجی علی گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید در جهت تقویت ایده‌های درست در بحث ازدواج فعالیت کنند تا بتوانند الگوهای اسلامی را در ازدواج رواج داده و تعمیق بخشند.

وی در پایان یادآو‌ر‌شد: هم‌اکنون زوجین تمایلی به فرزند‌آوری ندارند و تک فرزندی به یک الگو برای خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است که ابن موضوعات نیاز به اقدامات فرهنگی دارد و رسانه ملی در این زمینه مسئول است و برنامه‌های مختلفی را برای آنها طراحی کرده‌ایم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016