شنبه 16 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طی ۱۰ ماه در سال ۹۰ ، ‌۱۷ هزار ایرانی بر اثر تصادف جان باختند

تهران - یك مقام مسوول با استناد به آمارها اعلام كرد طی 10 ماه در سال 1390 ، 17 هزار نفر از ایرانیان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

' ساسان افلاكی' عضو مركز تحقیقات راه و حمل و نقل دانشكده فنی دانشگاه تهران با اعلام این مطلب به نقش جوانان در وقوع تصادفات رانندگی اشاره كرد.

وی افزود :‌با وجود اینكه در كشورهای توسعه یافته، رانندگان جوان تنها 10درصد تركیب جمعیتی را تشكیل می‌دهند اما در مجموع تصادفات، حدود 20 تا 30 درصد تلفات به رانندگان جوان و مبتدی مربوط شده و آنان مقصر هستند.

وی با بیان اینكه جوانان در 27 درصد تصادفات منجر به فوت نقش داشته اند ، گفت : رشد فزاینده تاثیر رانندگان جوان و مبتدی در وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای به یك مشكل جهانی تبدیل شده و نگاه محققان و كارشناسان رشته‌های مرتبط با حمل و نقل و ترافیك را به خود معطوف كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دبیر سومین كنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای

با بیان اینكه در بسیاری از كشورها میزان نقش رانندگان جوان در تصادفات در حال افزایش است گفت: كارشناسان میزان درجه‌ بندی تصادفات رانندگان را با عواملی چون سن، جنسیت و بی‌تجربگی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

افلاكی افزود: در بیشتر تصادفاتی كه رانندگان مبتدی در وقوع آن نقش داشته‌اند، مواردی چون سرعت زیاد، وقوع تصادف در شب، وجود سرنشینان جوان، مصرف مواد مخدر و توهم‌زا ، الكل و نبستن كمربند ایمنی گزارش شده است.

وی گفت: در سوانح و تصادفات موتور سیكلت نیز میزان تحصیلات و سن مصدومان و كشته شدگان با استفاده نكردن از كلاه ایمنی ارتباط نزدیك و معناداری داشته كه این مساله نیازمند فرهنگ‌سازی و نظارت‌های بیشتر و جدی‌تر خواهد بود.

افلاكی تصریح كرد: تذكر و هشدار لازم به جوانان در خصوص استفاده صحیح از وسایل ایمنی طی رانندگی با خودرو و موتور سیكلت در كنار حفظ سرعت مطمئنه و دقت به علائم هشدار دهنده به طور حتم نقش قابل توجهی در كاهش صدمات و تلفات خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، سومین كنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای با هدف تبیین راهكارهای موثر و ارائه مقالات داخلی و خارجی جهت كاهش تلفات رانندگی 26 تا 28 اردیبهشت جاری در تالار شهید چمران دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016