شنبه 16 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوانان عامل حدود ۳۰ درصد تصادفات منجر به فوت

ایلنا: براساس پژوهشهای انجام شده حدود ۳۰ درصد از تصادفات منجر به فوت، مربوط به رانندگان جوان و مبتدی گزارش شده است.

به گزارش ایلنا، "ساسان افلاکی" عضو مرکز تحقیقات راه و حمل و نقل دانشکده فنی دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: با وجود اینکه در کشورهای توسعه یافته، رانندگان جوان تنها ده درصد ترکیب جمعیتی را تشکیل می‌دهند ولی در ۲۷ درصد تصادفات منجر به فوت نقش داشته و در مجموع کل تصادفات، حدود ۲۰ تا30 درصد تلفات به رانندگان جوان و مبتدی مربوط می‌شود.

وی افزود: رشد فزاینده تاثیر رانندگان جوان و مبتدی در وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای به یک مشکل جهانی تبدیل شده و نگاه محققان و کار‌شناسان رشته‌های مرتبط با حمل و نقل و ترافیک را به خود معطوف کرده است.

استادیار پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در بسیاری از کشور‌ها میزان نقش رانندگان جوان در تصادفات در حال افزایش است گفت: کار‌شناسان میزان درجه‌بندی تصادفات رانندگان را با عواملی چون سن، جنسیت و بی‌تجربگی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

افلاکی دبیر سومین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای افزود: در اکثر تصادفاتی که رانندگان مبتدی در وقوع آن نقش داشته‌اند، مواردی چون سرعت زیاد، وقوع تصادف در شب، وجود سرنشینان جوان، مصرف مواد مخدر و توهم‌زا، الکل و نبستن کمربند ایمنی گزارش می‌شود که بیانگر نیاز به توجه ویژه و تحلیل ریشه‌های روانی و اجتماعی آن دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در ادامه گفت: در سوانح و تصادفات موتور سیکلت نیز میزان تحصیلات و سن مصدومان و کشته شدگان با استفاده نکردن از کلاه ایمنی ارتباط نزدیک و معناداری داشته که این مسئله نیازمند فرهنگ‌سازی و نظارت‌های بیشتر و جدی‌تر خواهد بود.

افلاکی تصریح کرد: تذکر و هشدار لازم به جوانان در خصوص استفاده صحیح از وسایل ایمنی طی رانندگی با خودرو و موتور سیکلت در کنار حفظ سرعت مطمئنه و دقت به علائم هشدار دهنده به طور حتم نقش قابل توجهی در کاهش صدمات و تلفات خواهد داشت.

وی افزود: براساس آمار‌ها در ده ماهه نخست سال ۱۳۹۰ بالغ بر هفده هزار نفر از هموطنانمان جان خود را در شهر‌ها و جاده‌های کشور بر اثر سوانح رانندگی از دست داده‌اند.

با توجه به اهمیت این موضوع، سومین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای با هدف تبیین راهکارهای موثر و ارائه مقالات داخلی و خارجی جهت کاهش تلفات رانندگی ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۱ در تالار شهید چمران دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016