جمعه 12 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در خانه سینما بار دیگر بسته شد

اتفاقات خانه سینما در هفته دوم خرداد ماه سال 91 سینمای ایران یکی تیترهای مهم به شمار می رود که در پایان نیز منجر به تعطیلی مجدد خانه سینما شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اتفاقات مربوط به خانه سینما، ساخت فیلم جدید کریمی و بهزادی، حضور کریم باقری در یک فیلم، توقف یک ماهه "قلب یخی"، مرخص شدن یک فیلمساز و... ازاخبار مهم سینمای ایران در هفته دوم خرداد ماه سال 91 سینمای ایران به شمار می رود.

- خانه سینما فعالیت رسمی خود را از روز 7 خرداد ماه آغاز کرد. اما در بعد از ظهر همان روز هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی در آخرین نشست خود بررسی مجدد صلاحیت خانه سینما را در دستور کار قرار داد و در نهایت، پس از بررسی همه جانبه فعالیت و ملاحظه کلیه اسناد و مدارک، این تشکل را فاقد هرگونه وجاهت قانونی دانست.

اما فردا ان روز خانه سینما به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه این حکم به آنها ابلاغ شود. در همین راستا هیات مدیره خانه سینما تصمیم گرفتند نشست مطبوعاتی مشاور حقوقی خانه سینما را در تارخ 9 خرداد ماه برگزار کنند که ابن نشست به دلیل بیماری وکیل خانه سینما منتفی شد. همان روز جابری انصاری دبیر هیات رسیدگی و نماینده ای از طرف کلانتری برای پلمب به خانه سینما رفتند. این امر به گفته مدیرعامل خانه سینما به دلیل نداشتن حکم قضایی و انتظامی محقق نشد.

البته در این روز احمدرضا درویش، میرکریمی، راعی، اسعدیان، محمدی و... نیز در خانه سینما حضور داشتند و مانع این اتفاق شدند. جابری انصاری نیز تاکید کرد ما به دنبال حکم قضایی هستیم تا خانه سینما را در چند روز آینده پلمب کنیم.

با توجه به اتفاقات تنش زا در چند روز گذشته هیات مدیره خانه سینما روز 10 خرداد ماه تصمیم به تعویق فعالیت های خانه را گرفتند و اعلام کردند درب خانه سینما تا رسیدن به نتیجه نهایی از طریق روال قانونی بسته خواهد شد. خانه سینما اعلام کرده قطعا طی 20 روز آینده به حکم ارشاد اعتراض خواهد کرد.

- نیکی کریمی چهارمین فیلم بلند سینمایی خود را با عنوان "بلور" تابستان امسال جلوی دوربین می برد. فیلمنامه این فیلم که در زانر اجتماعی است توسط علیرضا فرید به نگارش در آمده است و حدود یک ماهی است منتظر گرفتن پروانه نمایش است. نیکی کرمی ساخت فیلم های "یک شب"، "چند روز بعد" و "سوت پایان" در کارنامه خود دارد.

- در پی انتشار گزارش "مجموعه قلب یخی تعطیل شد/ تسویه حساب با عوامل پروژه" در خبرگزاری مهر درباره تعطیلی یک ماهه این پروژه به دلیل آماده نبودن فیلمنامه، این گزارش با واکنش‌هایی در رسانه‌های مختلف مواجه شد که در این میان واکنش تهیه‌کننده پروژه جالب توجه‌تر بود.

پس از انتشار این گزارش کمال طباطبایی در واکنش به خبر توقف پروژه در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها عنوان کرد: من به‌عنوان تهیه‌کننده کار چه زمانی شروع فیلمبرداری را اعلام کردم که رسانه‌ها اخبار تعطیلی آن را اعلام می‌کنند. این پروژه کارش را انجام می‌دهد و با تکمیل شرایط کار مراحل فیلمبرداری شروع خواهد شد. من هنوز تست گریم کار را آغاز نکردم، نمی‌دانم خبرنگار خبرگزاری چه نشانه‌هایی از شروع فیلمبرداری دیدند که مجموعه را شروع نکرده تعطیل کردند.
این تهیه کننده بدون اشاره به اینکه دقیقاً کدام مستندات گزارش مهر مورد تکذیب قرار گرفته‌است می‌افزاید: فیلمنامه در حال نگارش است و توسط آقای سامان مقدم بازنویسی نهایی‌اش انجام می‌شود. در اولین فرصت که فیلمنامه تکمیل شد، ما مجموعه را جلوی دوربین می‌بریم و منتظر هستیم تا آخرین مراحل نگارش مجموعه انجام شود. همه گروه منتظر هستند از جمله بازیگر، تولید، صحنه، تدارکات و لباس، ‌معطل آخرین روتوش‌های فیلمنامه هستیم و فیلمنامه مشکل لاینحل سینما است‌.

جالب اینکه این بخش از اظهارات طباطبایی تأیید تلویحی همان توقف یک ماهه است که در گزارش مهر اینگونه به آن اشاره شده بود: "هنوز فیلمنامه مورد نظر کارگردان و بازیگران مجموعه آماده نشده است. به همین دلیل ساخت مجموعه به مدت یک ماه تعطیل شد و گروه تولید با بازیگران و عوامل تسویه حساب کرده‌اند تا در صورت به نتیجه رسیدن فیلمنامه دوباره از آنها دعوت به عمل آید. "

چند روز پس از اظهارات تهیه‌کننده پروژه، سامان مقدم کارگردان "قلب یخی" هم سکوت خود را شکست و در گفتگو با یکی از روزنامه‌های صبح تلویحاً خبر مهر را تأیید کرد و گفت: "در مورد این توقف کار، باید بگویم که من از تهیه‌کننده خواستم اجازه دهد 20 روز تا یک ماه این کار را متوقف کنیم تا تیم جدید نویسندگان، فیلمنامه را آماده کنند. تیم جدید مشغول کار روی فیلمنامه هستند و علیرضا بذرافشان، به عنوان مشاور من در تیم فیلمنامه‌نویسان فعال است. تا امروز کار به خوبی پیش‌رفته و من به خروجی‌اش بسیار امیدوارم. این کار تا یک ماه دیگر کلید می‌خورد. در اصل ما یک ماه کار را متوقف کرده‌ایم و پروژه قلب یخی تعطیل نشده است.از تهیه‌کننده متشکرم که از آذرماه تا کنون صبر کرده است. "



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مقدم به کیفیت همکاری با عوامل هم اشاره کرده و گفته‌است: "باید از همه بازیگرانی که بدون فیلمنامه و صرفا براساس اطمینانی که به من داشته‌اند، با ما همکاری می‌کنند، تشکر کنم؛ مهران مدیری، هدیه تهرانی، رضا کیانیان، هانیه توسلی، پژمان بازغی، حسین یاری، علی قربانزاده، رضا عطاران و... سرمایه‌گذار هم سرمایه سنگینی برای این کار گذاشته و همین مسئولیت مرا سنگین‌تر می‌کند."

دو فصل اول مجموعه "قلب یخی" به‌عنون اولین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی توسط محمدحسین لطیفی به تهیه‌کنندگی سیدکمال طباطبایی ساخته شد که فیلمنامه آن نیز متعلق به حامد عنقا بود اما فصل سوم این مجموعه با جدا شدن لطیفی و عنقا همراه با تغییر اساسی عوامل دنبال خواهد شد. باید منتظر ماند و دید پس از پایان مهلت یک ماهه این پروژه با چه ترکیبی کلید خواهد خورد.

- بهنام بهزادی فیلم جدید خود را امسال کلیدمی زند. وی در این ارتباط گفت:مدتی پیش پروانه ساخت این فیلم را دریافت کردم و هم اکنون مشغول مذاکره با عوامل و انتخاب بازیگران هستم. تلاش می‌کنم اوایل تیرماه این فیلم را کلید بزنم. این فیلم با محوریت جوانان ساخته می‌شود و در ارتباط با رابطه خانواده‌ها با جوانان است. "قاعده تصادف" فیلمی پربازیگر است و تصمیم دارم 9 بازیگر اصلی را هم از میان حرفه‌ای‌ها و هم از چهره‌های جدید انتخاب کنم.

بهزادی ادامه داد: به همین دلیل مشغول تست گرفتن از بازیگران دختر و پسر جوان در رنج سنی 20 تا 25 سال هستم و می‌خواهم چهره جدید معرفی کنم. فیلمنامه فصل خاصی ندارد و تصمیم دارم تا اوایل تابستان کار را کلید بزنم. قطعا تلاش می‌کنم "قاعده تصادف" برای حضور در جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر آماده شود.

"تنها دوبار زندگی می‌کنیم" عنوان اولین فیلم بلند سینمایی بهنام بهزادی است که در آن علیرضا آقاخانی و نگار جواهریان به ایفای نقش می‌پردازند. اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

- کریم باقری در نقش خود در فیلم سه بعدی "آقای الف" بازی میکند. علی عطشانی در این ارتباط گفت: من خودم پرسپولیسی هستم و علاقمند بودم از حضور وی در یکی از آثارم استفاده کنم. کریم باقری در نقش خودش به عنوان یک فوتبالیست در دو جلسه کاری بین چهار تا شش سکانس به ایفای نقش می پردازد.

وی افزود: وی وقتی فیلمنامه "آقای الف" را خواند از متن استقبال کرد. خوشبختانه تا حدودی با کارهای قبلی من هم آشنایی داشت و این موضوع به ما کمک کرد. در این فیلم مهران احمدی، آنا نعمتی و فرزاد حسنی نیز بازی می کنند.

- محسن امیر یوسفی فیلمساز سینمای ایران که به دلیل گرفتگی عروق مغزی در بیمارستان توس تهران بسستری شد با مساعد شدن وضعیت جسمی روز گذشته از بیمارستان مرخص شد. وی تا کنون ساخت فیلم های "آتشکار" و "خواب تلخ" را برعهده داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016