شنبه 27 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کودكان ۲ تا ۱۲ سال ايراني عمده‌ترين مصرف كنندگان نوشابه و پفك هستند

رييس انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي کشور گفت: عمده‌ترين مصرف كنندگان نوشابه و پفک در كشور کودکان 2 تا 12 ساله هستند.

دکتر مجید حاجي فرجي رييس انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي کشور در گفت وگو با خبرنگار سلامت ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، گفت: نوشابه ترکيبي از آب، قند فراوان، اسيد فسفريک و مقداري اسانس، رنگ و مواد افزودني است يعني يک ماده بي ارزش از نظرغذايي و بسيار پرکالري و مضر است.

وي افزود: کودكان 2 تا 12 سال ايراني عمده‌ترين مصرف كنندگان نوشابه و پفك هستند كه اين يک فاجعه است.

دکتر حاجي فرجي عنوان کرد: هم اکنون متوسط سرانه مصرف نوشابه در کشور 42 ليتر است. اين در حالي است که کشورهايي که خود توليد کننده و ابداع کننده نوشابه هستند سرانه مصرفشان 10 تا 12 ليتر است.

رييس انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي کشور اظهار کرد: در کشور ما يک نوشابه بومي به نام دوغ وجود دارد که اگر کم نمک و بدون گاز تهيه شود مواد موجود در آن نياز بدن بوده و بسيار مقوي و بدون هيچ گونه عارضه‌اي است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در پايان توصيه كرد: والدين نبايد اجازه بدهند که نوشابه وارد خانه و سفره آنها شود. اگر چه ممکن است کارخانه‌هاي نوشابه سازي نتوانند به سمت توليد آبميوه طبيعي بروند ولي بايد سعي کنند بيشتر به اينها بپردازند به دليل اينکه سلامتي مردم مطرح است نه دريافت سود بيشتر از محصولي که توليد مي‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016