دوشنبه 19 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز موج تغييرات مديران سينمايی

خبرگزاری آريا - جواد شمقدری در جديدترين صحبت هايش از اعمال تغييرات در مديريت سينمايی کشور و از اعمال اين تغييرات ظرف روزهای آينده خبر داده است.
به گزارش خبرنگار هنری آريا، جواد شمقدری در خصوص موضوعات مختلف اين روزهای سينمای ايران صحبت کرد و از تغيير و جا به جايی مديران سينمايی خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شمقدری درخصوص پروژه سينمايی "لاله" به کارگردانی "اسدالله نيک نژاد" که اين روزها بسيار خبرساز شده است گفت: اين فيلم تجربه جديدی خواهد بود و با توجه به فيلم‌هايی که عليه ايران با بازيگران به زبان انگليسی ساخته می‌شود و آن طرف به نمايش در می‌آيد، احساس کرديم بايد فيلمی را در داخل ايران بسازيم و تا جايی که می شود از بازيگران انگليسی زبان استفاده کنيم واميدوارم موفق باشد. برای ساخت چنين پروژه‌ای در سطح بين‌المللی لازم بود از حضور بازيگران خارجی استفاده کنيم. وقتی هم که وارد عرصه بين‌المللی می‌شويد بايد يک صفر جلو بودجه‌تان بيايد.
وی همچنين از اعمال تغييرات مديريتی درزيرمجموعه‌های سازمان سينمايی از جمله بنياد فارابی خبر داد و در اين زمينه اظهار داشت: بايد بگويم که ما در آستانه فعاليت‌های سازمان سينمايی هستيم. ممکن است هر شخصی جايش تغيير کند. طبق صحبت‌ها و نشست‌هايی که با وزير ارشاد داشتيم، برنامه‌ريزی‌هايی را انجام داديم. در آينده نزديک اين تغييرات را اعلام می‌کنيم و مديران جديد معرفی می‌ کنيم. البته ممکن است همه جديد نباشند، بلکه عنوان آنها جديد باشد و جابه جايی صورت پذيرد.
معاونت سينمايی همچنين در آستانه ماه مبارک رمضان درباره اکران ويژه اين ماه گفت: شب‌های رمضان فرصت خوبی است اگر بتوانيم اين طرح را هماهنگ کنيم و طبق سال‌های گذشته در يک تايم بيشتر فيلم را اکران کنيم. اين برنامه توسط اداره نظارت و ارزشيابی و شورای صنفی نمايش پيگيری می‌شود تا بتوانيم فيلم های در حال اکران را در دوسانس مختلف نمايش دهيم.
وی همچنين در واکنش به صحبت های رييس حوزه هنری مبنی بر اينکه از حوزه نماينده ای در در شورای پروانه ساخت و نمايش باشد اظهار داشت: ماموريتهای حاکميتی قابل واگذاری نيست. شوراهای پروانه ساخت و نمايش بر اساس آئين‌نامه هيات وزيران کار خود را انجام می‌دهند. هر تغييری در اين شوراها بايد در هيات وزيران مطرح و به تاييد برسد.
وی افزود: اعضای خانه سينما منحله در حوزه هنری نفوذ کرده اند و به دنبال چالش های جديد هستند.
شمقدری از احتمال حضورش در برنامه "هفت" خبر داد و گفت: در حال صحبت هستيم و اين حق ما است که در يکی از برنامه‌های "هفت" برويم و صحبت کنيم. البته ممکن هم هست که از حق‌مان بگذريم.
رييس سازمان سينمايی درباره اکران مخاطب خاص گفت: تجربه سال گذشته اتفاقات مثبت و منفی را به همراه داشت که قرار است در جلسه‌ای جمع بندی لازم انجام گيرد و با شيوه مناسبی اين طرح امسال ادامه پيدا کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016