شنبه 28 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادران عصبی با غذا دادن اجباری، کودک را بی‌اشتها و لجباز می‌کنند

خبرگزاری فارس: یک فوق تخصص تغذیه گفت: مادران افسرده، عصبی و عجول سعی می‌کنند با کتک زدن و به زور به کودک غذا دهند و نتیجه این می‌شود که کودک لجباز شده و به خاطر لجبازی هم که شده غذا نمی‌خورد.

احمد خداداد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: غذا نخوردن کودکان دلایل مختلفی دارد، گاهی کالری مورد نیاز بنا به شرایط خانواده در دسترس نیست و غذا به اندازه کافی به کودک داده نمی‌شود و در نهایت او عادات بد غذایی پیدا می‌کند.

وی به نقش مادران در غذا خوردن کودکان اشاره کرد و گفت: مادران افسرده، عصبی و عجول سعی می‌کنند با کتک زدن و به زور به کودک غذا دهند و نتیجه این می‌شود که کودک لجباز شده و به خاطر لجبازی هم شده غذا نمی‌خورد.

این فوق تخصص تغذیه شایع ترین دلیل بی‌اشتهایی کودکان را اصرار و فشار مادر برای خوردن غذا دانست و گفت: برخی مادران کودک را خوابانده و به زور غذا در حلق او می ریزند که این کار توهین به شخصیت کودک است و به مرور کودک نسبت به غذا حس بدی پیدا می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خداداد گفت: بهترین روش برای تغییر عادات بد غذایی و تشویق برای غذا خوردن در کودکان محدود کردن سفره غذایی است. یعنی به کودک بگوییم فقط همین غذا را داریم. کودک وقتی گرسنه باشد مجبور به خوردن همان غذا خواهد شد البته به شرطی که غذا طوری نباشد که خوردنش برای کودک سخت باشد.

وی ادامه داد: نباید توقع داشت که کودک ما غذای خیلی تند یا خیلی ترش را بخورد و ترجیحاً باید گوشت غذا به شکل تکه‌های کوچک، تکه تکه و حتی گوشت چرخ‌کرده در غذا ریخت تا خوردن آن برای کودک راحت‌تر باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: از طرفی می توان کودکانی را که از خوردن برخی مواد غذایی مانند ماست یا سالاد در کنار غذا امتناع می‌کند با گرفتن هدیه یا جشن ترغیب کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016