چهارشنبه 20 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوا: ترکيبات سرطان‌زای بنزين‌های داخلی ۳ برابر استاندارد است

ايسنا ـ مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران با تأکيد بر اينکه بدون ترديد کيفيت نامناسب بنزين می‌تواند بر تشديد آلودگی هوا موثر باشد، گفت: نمونه‌هايی از بنزين توليد داخل به منظور بررسی به يک مرکز پژوهشی در کشور آلمان فرستاده شده است.

به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از معاونت ترافيک شهرداری تهران، دکتر يوسف رشيدی افزود: نخستين نکته‌ای که در اين بررسی مورد توجه قرار گرفت، عدد اکتان بنزين‌های معمولی و سوپر توليد داخل است که به ترتيب ۸۳ و ۹۵ است در صورتی که استاندارد جهانی حداقل ۹۵ است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عدد اکتان بنزين معمولی فاصله زيادی با استاندارد دارد

وی با اشاره به اين که عدد اکتان بنزين سوپر داخلی نيز کمتر از استاندارد جهانی است، اظهار کرد: البته عدد اکتان بنزين معمولی فاصله زيادی با استاندارد جهانی دارد و اين در شرايطی است که هر چه عدد اکتان يک سوخت بيشتر باشد، آن سوخت در مقابل پديده احتراق مخرب فشار و گرما مقاوم‌تر است.

رشيدی دومين نکته اين بررسی را ميزان ترکيبات آروماتيک موجود در بنزين شامل بنزن، تولوئن و زايلين اعلام و تصريح کرد: اين مواد سرطان‌زا که بسيار خطرناکند، بر اساس استاندارد يورو ۴ بايد زير يک درصد باشند که بر مبنای نتايج اين آزمايش‌ها، در بنزين‌های داخلی دو تا سه درصد است.

مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران سومين نکته‌ای که در اين بررسی مورد توجه قرار گرفته را ميزان گوگرد و ساير ناخالصی‌های موجود در بنزين را بر اساس استاندارد يورو ۴ زير ۵۰ ppm (قسمت در ميليون) عنوان و اضافه کرد: اين رقم در بنزين‌های داخلی حدود ۱۸۰ ppm (قسمت در ميليون) است.

ميزان گوگرد بنزين داخلی حدود ۳.۵ برابر استاندارد است
خودروهای نسل جديد بايد از بنزين سوپر استفاده کنند


وی با بيان اين که ميزان ترکيبات سرطان‌زای آروماتيک بنزين داخلی دو تا سه برابر ميزان استاندارد است، اعلام کرد: ميزان گوگرد و ساير ناخالصی‌های موجود در بنزين داخلی نيز حدود ۳.۵ برابر ميزان استاندارد است.

رشيدی با تاکيد بر اين که خودروهای نسل جديد حتما بايد از بنزين سوپر استفاده کنند و اين در حالی است که اغلب رانندگان اين گونه خودروها اين اصل مهم را رعايت نمی‌کنند، عنوان کرد: از سوی ديگر خودروسازان داخلی ضريب تراکم باک خودروهای توليدی خود را دست‌کاری می‌کنند و اين فرآيند آلودگی هوا را تا۴۰ درصد افزايش می‌دهد.

مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران در پايان خاطرنشان کرد: هر چند می‌گويند اقدامات خوبی در زمينه ارتقای کيفيت بنزين‌های توليد داخل انجام شده اما آزمايش‌های به عمل آمده هنوز از ادامه روند فعلی خبر می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016