چهارشنبه 2 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرخصی زايمان مادران به ۹ ماه افزايش يافت

بر اساس اين مصوبه پارلمان، بيمه فرزندان چهارم و محدويت‌های ديگری که پيش از اين در نظر گرفته شده بود، لغو می‌شود.

فارس: نمايندگان مجلس تصويب کردند که مرخصی زايمان مادران به ۹ ماه افزايش می‌يابد و همسر آنها نيز از دو هفته مرخصی اجباری (تشويقی) برخوردار می‌شوند.

نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان، لايحه اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده را مورد بحث و بررسی قرار داده و پس از تصويب کليات، جزئيات آن را نيز مصوب کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق مصوبه مجلس در ماده واحده لايحه مذکور، از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين قانون، همه محدوديت‌های مقرر در قانون تنظيم خانواده و جمعيت مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحات آن و ساير قوانين که بر اساس تعداد فرزند برای والدين شاغل يا فرزندان آنان ايجاد شده است، لغو می‌شود.

بر اساس اين مصوبه پارلمان، بيمه فرزندان چهارم و محدويت‌های ديگری که پيش از اين در نظر گرفته شده بود، لغو می‌شود.

بهارستان‌نشينان در تبصره يک اين لايحه مصوب کردند که دولت می‌تواند هر ۵ سال يک بار، با توجه به نتايج سرشماری‌های عمومی نفوس، ترکيب جمعيتی و شاخص‌های سياسی، امنيتی، اقتصادی و اجتماعی در چارچوب سياست‌های کلی نظام و با رعايت شاخص‌های مندرج در قوانين برنامه ۵ ساله با ارائه لايحه‌ای به مجلس نسبت به برقراری امتيازات يا ايجاد محدوديت‌ها بر اساس تعداد فرزندان اقدام کند.

مجلسی‌ها در تبصره دوم ماده واحده اين لايحه مصوب کردند، مرخصی زايمان مادران به ۹ ماه افزايش می‌يابد و همسر آنها نيز از ۲ هفته مرخصی اجباری (تشويقی) برخوردار می‌شود.

به موجب مصوبه مجلس، اين قانون به مادرانی که سن فرزند آنها به ۹ ماهگی نرسيده است، تسری می‌يابد و مادر می‌تواند تا سن ۹ ماهگی نوزاد از مرخصی زايمان استفاده کند.

نمايندگان مجلس با ۱۵۵ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۲۲۲ نماينده حاضر در جلسه، جزئيات اين لايحه را مصوب کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016