سه شنبه 5 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فوتبال ايران چهار سهميه گرفت، امتياز کشورها و تصميمات کميته ليگ حرفه‌ای AFC، ايسنا

صفايی فراهانی:
عربستان، امارات، قطر وازبکستان حريفان ايران

کميته‌ی ليگ حرفه‌يی کنفدراسيون فوتبال آسيا در آخرين نشست خود برای تعيين سهميه‌های ليگ جديد آسيا در سال ۲۰۰۹ چهار سهميه فوتبال ايران را مصوب کرد.

محسن صفايی فراهانی پس از پايان اين نشست در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: در نشست ليگ حرفه‌ای آسيا، گزارش‌های نهايی ناظران از وضعيت کشورها برای تعيين سهميه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در پايان کشورهای ايران، ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان سعودی و چين هر چهار سهميه‌ی شرکت در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا را دريافت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صفايی فراهانی اظهار کرد: در جمع‌بندی نهايی ژاپن ۴۷۰ امتياز، کره ۴۴۱ امتياز، چين ۴۳۱ امتياز، عربستان سعودی ۳۶۵ امتياز، امارات ۳۵۶ امتياز، استراليا ۳۴۳ امتياز، ايران ۳۴۰ امتياز، اندونزی ۲۹۶ امتياز، ازبکستان ۲۸۹ امتياز، سنگاپور ۲۷۹ امتياز، قطر ۲۷۰ امتياز، تايلند ۲۲۱ امتياز، هند ۲۰۲ امتياز و ويتنام ۱۹۱ امتياز را کسب کردند که در نهايت با جمع‌بندی‌های نهايی از کشورهايی که بالای ۳۰۰ امتياز داشتند، تنها ايران، کره، ژاپن، عربستان سعودی و چين چهار سهميه را برای دو سال کسب کردند.

عضو کميته‌ی اجرايی کنفدراسيون فوتبال آسيا که در شانگ‌های چين حضور دارد، به خبرنگار ايسنا گفت: کشور امارات تنها توانست سه سهميه را بگيرد، استراليا، قطر و ازبکستان دو سهميه گرفتند و به اندونزی نيز يک سهميه اختصاص يافت.

صفايی فراهانی تاکيد کرد: در تخصيص سهميه‌ها ۳۰ سهميه به کشورهای شرق و غرب آسيا اختصاص يافت که با احتساب دو تيم راه يافته از پلی‌آف AFC کاپ ۳۲ تيم ليگ قهرمانان آسيا ۲۰۰۹ را برگزار خواهند کرد.

عضو هيات اجرايی AFC خاطرنشان کرد: سه تيم اول ليگ برتر ايران به همراه قهرمان جام حذفی چهار تيم صعود کننده به رقابت‌های ليگ حرفه‌يی آسيا خواهند بود که بايد با تيم‌هايی از کشورهای عربستان، امارات، قطر و ازبکستان هم‌گروه باشند که اين می‌تواند شانس نمايندگان ايران را برای صعود به مراحل بالاتر افزايش دهد.

صفايی فراهانی گفت: براساس سيد بندی انجام شده، هشت تيم از عربستان و ايران، سه تيم از امارات، دو تيم از قطر و دو تيم از ازبکستان به علاوه يک تيم صعود کرده از AFC کاپ شانزده تيم حاضر در اين سيد را تشکيل خواهند داد که اين تيم‌ها در چهار گروه چهار تيمی حضور خواهند داشت و با يکديگر رقابت می‌کنند تا در نهايت از هر گروه دو تيم پس از انجام بازی‌های رفت و برگشت به مرحله‌ی بعد صعود کند.

وی افزود: در مرحله نخست هر تيمی که صدرنشين شود، در مرحله‌ی بعد ميزبان خواهد بود و به مصاف تيم دوم گروه دوم خواهد رفت که در اين مرحله‌ نيز رقابت‌ها به صورت تک حذفی برگزار می‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016