چهارشنبه 6 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

دوپينگ، معضلی لاعلاج يا خودساخته، فرامرز کوشان

يکی‌ از مشکلات مبارزه با دوپينگ در ايران هرج و مرج اداری و عدم پشتيبانی دولت از مبارزه با دوپينگ است. در تمام سال های گذشته ستاد ملی‌ مبارزه با دوپينگ درگير مشکلات مالی‌، کمبود امکانات و رقابت با کميته مبارزه با دوپينگ فدراسيون فوتبال بوده است. اين دو کميته در رقابت با يکديگر تنها مانع از فعاليت يکديگر می شوند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين پيروانی: اين پيروزی را به "قطبی" کاربلد تقديم می‌کنم، ميثاقيان: با پرسپوليس گران قيمت قابل مقايسه نبوديم، ايسنا

افشين پيروانی: مدافع‌ بودم اما به بازی تهاجمی اعتقاد دارم
- کادر فنی پرسپوليس با هم دوره‌هايم تکميل می‌شود

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس گفت: اين برد را به افشين قطبی که يک مربی حرفه‌ای و کاربلد بود، تقديم می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين پيروانی پس از پيروزی اين تيم مقابل استقلال اهواز در جمع خبرنگاران گفت: بازی خوبی بود و هر دو تيم بازی قابل قبولی را به نمايش گذاشتند. جا دارد به اکبر ميثاقيان سرمربی استقلال اهواز هم تبريک بگويم که با نفرات بسيار خوب تا آخرين لحظه در مقابل ما جنگيد.

وی افزود: ما در نيمه‌ی اول اين مسابقه شاهد دفاع متراکم استقلال اهواز بوديم که اين روند تا پايان بازی نيز ادامه داشت، از اين رو با تغيير سيستمی که در نيمه‌ی دوم دادم و حملات را از کناره‌ها ترتيب داديم توانستيم موقعيت‌های بسيار زيادی روی دروازه‌ی حريف ايجاد کنيم که تبديل به گل نشد. بالاخره سه امتياز بازی از همه چيز مهمتر بود که خوشحالم آن را بدست آورديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پيروانی درباره‌ی تعويض‌هايش نيز گفت: هميشه تعويض‌ها به خاطر عدم کيفيت بازيکنان نيست. ما سعی کرديم برای تغيير سيستمی که در حين مسابقه قصد انجام آن را داشتيم بازيکنان ديگر را به زمين بفرستيم. مطمئن باشيد در بازی‌های آتی از نفراتی که کمتر بازی کرده‌اند، استفاده‌ بيشتری خواهد شد.

پيروانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم تمرکز نيکبخت واحدی در اين مسابقه به دليل محروميتش از سوی کميته‌ی انضباطی فدراسيون فوتبال گفت: تکليف اين مساله ربطی به من ندارد، نيکبخت در اين مسابقه هم زحمت زيادی کشيد، شايد مسايل روحی - روانی ناشی از محروميتش باعث پرسيدن چنين سوالی شود اما، تا جايی که مربوط به من و باشگاه باشد، روی مباحث روحی - روانی اين بازيکن کار می‌کنيم. بالاخره او يکی از سرمايه‌های باشگاه است و اميدوارم در فوتبال ملی هم بتواند به زودی حضور يافته و از محروميتش کاسته شود.

وی درباره‌ی آزادی عملی که به بازيکنان پرسپوليس داده است، نيز خاطرنشان کرد: من به تمام بازيکنانی که قدرت حمل توپ و توانايی دريبل زدن را دارند گفته‌ام که هر جای زمين که لازم بود دريبل بزنيد و آزادی عمل داشته باشيد که اميدوارم اين مساله پاسخ مثبتی داشته باشد.

پيروانی گفت: با اينکه در زمان بازيگری‌ام در خط دفاعی کار می‌کردم اما، به فوتبال هجومی اعتقاد زيادی دارم و فکر می‌کنم در حملات فراوان مدافعان حريف قطعا اشتباه خواهند کرد. شما ديديد که امروز هم در لحظات پايانی مسابقه اين اشتباه از سوی مدافعين استقلال اهواز رخ داد و ما صاحب يک پيروزی با ارزش شديم.

وی درباره‌ی عملکرد افشين قطبی در پرسپوليس نيز گفت: من اين برد را به قطبی نيز تبريک می‌گويم و آ‌ن را به او تقديم می‌کنم. قطبی مربی با شخصيت و کاربلدی بوده که توانايی‌های فنی بالايی دارد. او دوست خوب من است و من اين برد را حاصل زحمات او هم می‌دانم.

وی در پايان درباره‌ی اضافه شدن مربيان ديگری به جمع کادرفنی پرسپوليس گفت: منتظريم تا تکليف خودمان در پرسپوليس مشخص شود و قطعا مربيانی را به جمع کادرفنی اضافه خواهم کرد. حتی صحبت‌های اوليه هم با چند مربی انجام داده‌ام که به زودی آنها به جمع ما اضافه می‌شوند. اين مربيان از بزرگان فوتبال ايران و پيشکسوتان پرسپوليس هستند که دارای مدرک مربی‌گری، سواد لازم و اخلاق خوب که مورد تاييد مردم است، هستند.

پيروانی در مقابل سوالات بيشتر خبرنگاران برای نام بردن از اين مربی گفت: اين مربی از هم‌دوره‌های من است.

***

ميثاقيان:
با پرسپوليس گران قيمت قابل مقايسه نبوديم
"باقری" گفت ضد فوتبال بازی نکنيد
با سيلی به گوش "دغاغله" به او شوک وارد کردم


سرمربی تيم فوتبال استقلال اهواز گفت: بازی خوبی انجام داديم و در مقابل پرسپوليس با اين همه بازيکن گران قيمت قابل مقايسه نبوديم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اکبر ميثاقيان پس از شکست استقلال اهواز مقابل پرسپوليس در جمع خبرنگاران گفت: جا دارد که به تمامی بازيکنانم به خاطر اينکه تا آخرين لحظه مقابل تيم بزرگی چون پرسپوليس جنگيدند تبريک گفته و خسته نباشيد بگويم. همين طور به پيروانی هم تبريک می‌گويم چرا که فکر می‌کنم در اين مقطع پرسپوليس بايد اين بازی را می‌برد که در آخرين لحظات هم موفق به اين کار شد. تيم ما از هيچ لحاظ با پرسپوليس قابل مقايسه نيست. آنها بازيکنان گران قيمت زيادی دارند و عوامل زيادی به حضور بازيکنان حرفه‌ای در اين تيم کمک می‌کند. اما، استقلال اهواز يک تيم خصوصی است و از اين لحاظ بضاعتش پايين است.

وی افزود: بازيکنان ما تا آخرين لحظه جنگيدند و گل دقيقه‌ی ۸۸ نشان می‌دهد که ما حتی می‌توانستيم بازنده ميدان نباشيم. نمی‌خواهم از ارزش بازی پرسپوليس کم کنم اما، معتقدم آنها رو به فوتبال مستقيم آوردند و با استفاده از اين شيوه مدام روی دروازه‌ی ما حمله کردند و سرانجام به گل رسيدند.

ميثاقيان ادامه داد: شايد روی کاغذ همه شما می‌گفتيد پرسپوليس برنده است اما، من معتقد به اين مساله نيستم و هميشه مقابل پرسپوليس انگيزه‌ی زيادی داشتم. معتقدم اگر بازيکنان کمی بيشتر تحمل می‌کردند، ما می‌توانستيم اولا بازی را واگذار نکنيم و ثانيا اگر از چندين موقعيت‌مان استفاده بهتری می‌کرديم، می‌توانستيم حتی به اين تيم بزرگ گل هم بزنيم.

وی درباره‌ی داوری اين بازی و اعتراضاتی که در اين زمينه داشت نيز گفت: من به هيچ وجه از قضاوت اين بازی ناراضی نيستم چرا که سعيد مظفری‌زاده يکی از بهترين داوران ايران است.

ميثاقيان درباره‌ی برخوردی که با "دغاغله" پس از تعويض اين بازيکن داشت نيز گفت: دغاغله بازيکن جوانی است و در آن لحظه فکر کردم که بازی کردن مقابل پرسپوليس او را به کما برده لذا يک کشيده از کشيده‌های معروف خودم به او زدم تا شوکی را به او وارد کرده باشم اما، همين جا روی او را می‌بوسم و انگيزه‌ی زيادی به اين بازيکن برای بازی‌های بعدی می‌دهم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اتلاف وقت بازيکنان استقلال اهواز گفت: به هيچ وجه به بازيکنانم نگفته بودم که با افتادن بر روی زمين وقت را تلف کنند اما، شرايط به گونه‌ای شد تا آنها خود به خود اين کار را انجام دادند. فکر می‌کنم بازی کردن مقابل تيم‌های بزرگی چون استقلال و پرسپوليس آن هم در ورزشگاه آزادی باعث ايجاد درگيری‌های زيادی می‌شود که بازيکنان ما تجربه‌ی آن را ندارند. شايد اين مساله باعث افتادن آنها بر روی چمن استاديوم می‌شد.

ميثاقيان در پايان درباره‌ی صحبت‌هايی که کريم باقری با او داشت، گفت: باقری سمت من آمد و گفت ضد فوتبال بازی می‌کنيد و اين کار را نکنيد، من هم گفتم چشم. خيلی ممنون از شما. اما، ما ضد فوتبال بازی نکرديم و من کريم باقری را هم بسيار دوست دارم و او را شخصيت قابل احترامی می‌دانم.





















Copyright: gooya.com 2016