سه شنبه 26 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بارسلوناى وطنى با هدايت قلعه نويى - پيروانى، بعد از ۱۷ سال سرخابى ها يك تيم مى شوند، ایران ورزشی

فردا چهارشنبه مسابقه اى با شعار «وحدت در سايه ولايت» برگزار مى شود كه يك طرف آن تيمى متشكل از ستاره هاى پرسپوليس و استقلال و طرف مقابل منتخب ليگ برتر قرار مى گيرد. سرمربيگرى تيم پرسپوليس - استقلال به عهده افشين پيروانى و امير قلعه نويى خواهد بود و اين دو پس از جام ملت هاى ۲۰۰۷ روى يك نيمكت كنار هم مى نشينند. در طرف ديگر ميدان محمود ياورى كاركشته ترين و باسابقه ترين مربى ليگ فوتبال كه خيلى از شاگردانش هم مربيگرى را كنار گذاشته اند به عنوان رهبر فنى منتخب ليگ رودرروى تيم پرطرفدار تهرانى قرار مى گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قراراست عوايد اين مسابقه ويژه كه در روز عيد غدير خم برگزار مى شود به ايتام اهدا شود و از اين حيث مسابقه فوق كه قبل و پس از آن با مراسم ويژه اى يك روز خاطره انگيز را براى هواداران رقم مى زند، يك فوتبال نمادين و خيرخواهانه به حساب مى آيد. همين كه ستاره هاى دو تيم پرسپوليس و استقلال بعد از سال ها در قالب يك تيم جدا از تيم ملى كنار هم بازى مى كنند و هواداران هر دو طرف بدون ايجاد مشكل و كرى خوانى براى هم، خواستار پيروزى يك تيم هستند در نوع خود مسابقه فردا را جلاى ويژه اى مى بخشد.
شايد آخرين بارى كه بازيكنان دو تيم پرسپوليس و استقلال در قالب يك تيم كنار هم بازى كردند به ۱۷ سال پيش بازگردد. مسابقه اى كه در حمايت از زلزله زدگان انجام شد و البته استقبال خوبى هم از آن به عمل نيامد. روزى كه بازيكنانى مثل شاهرخ بيانى، امير موسوى نيا، فرشاد پيوس، مهدى و مرتضى فنونى زاده، بهزاد داداش زاده و حسن شيرمحمدى با لباس هاى سفيد كه روى شانه هاى آن ستاره هاى كوچكى وجود داشت و يك شانه به رنگ قرمز و ديگرى با رنگ آبى مزين شده بود در ورزشگاه آزادى مسابقه اى به يادماندنى برگزار كردند كه تا امروز نمونه اش را شاهد نبوده ايم.

فردا اما سازمان ليگ براى انجام اين مسابقه خيرخواهانه تدارك ويژه اى ديده است. تيم پرسپوليس - استقلال با پيراهن هاى نيمه سرخ و نيمه آبى و لباس هايى كه بارسلوناى اين فصل را تداعى مى كند در مقابل سفيدپوشان منتخب ليگ قرار مى گيرد.

از هر دو تيم پرطرفدار تهرانى بهترين ها - به غير از آنهايى كه همراه تيم ملى به عمان رفته اند يا در سفر خارج از كشور به سر مى برند - به اين بازى فرا خوانده شده اند و در طرف مقابل هم محمود ياورى از هر ۱۶ تيم باقى مانده بهترين ها را به تيم منتخب ليگ دعوت كرده است. تيم منتخب ليگ مثل حريفش بدون تمرين و كار ويژه صبح فردا در ورزشگاه راه آهن جمع شده و سپس روانه محل انجام مسابقه مى شود. در اين تيم ۳۳ بازيكن ليگ برترى حضور دارند كه اگر همه آنها دعوت ياورى را قبول كنند هر كدام سهمى در اين مسابقه خيرخواهانه خواهند داشت. از آنجا كه قرار است احمدرضا عابدزاده براى دقايقى در اين مسابقه به ميدان برود و ستاره هاى پرسپوليس و استقلال در قالب يك تيم كنار هم قرار گيرند بى شك مسابقه جذابى را حداقل به لحاظ حواشى شاهد خواهيم بود و البته اميدواريم با استقبال فوتبالدوستان گرمى اين مسابقه نمادين، دو چندان شود.





















Copyright: gooya.com 2016