چهارشنبه 27 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تورنمنت چهارجانبه عمان: ايران - اکوادور؛ فرصتی برای علی دايی و نخبگان ليگ، آزمايش بدون لژيونرها، مهر

تيم ملی فوتبال کشورمان در حالی امشب نخستين ديدار خود در تورنمنت عمان را برابر تيم ملی اکوادور برگزار می کند که بدون در اختيار داشتن بازيکنان لژيونر به عملکرد نخبگان نيم فصل اول ليگ برتر دل بسته است.
به گزارش خبرنگار مهر، تيم ملی فوتبال کشورمان که درغياب بازيکنان لژيونر خود با جمعی از آماده ترين بازيکنان ليگ راهی تورنمنت عمان شده است در اين مسابقات اهداف چند گانه ای را دنبال می کند.

کادر فنی تيم ملی که صعود به جام جهانی را به عنوان يک هدف ميان مدت مد نظر دارد در اين تورنمنت به دنبال شناسايی بازيکنانی است که می توانند جايگزينانی مناسب برای نسل گذشته و بزرگان فوتبال ايران باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محک زدن بازيکنان نخبه ليگ که تاکنون کمتر فرصت حضور در تيم ملی را يافته اند می تواند از ديگر اهداف اين تورنمنت باشد.

در کنار اينها، تورنمنت عمان فرصتی برای هماهنگی بيشتر بين نفرات ليگ در قالب تيم ملی است تا کادر فنی در شرايط اضطرار نگرانی برای جايگزينی بازيکنان ذخيره نداشته باشند و با کمترين خسارت تيم ملی را در مسير صعود به جام جهانی به پيش ببرند.

تيم ملی در حالی با اين اهداف چند گانه گام در نخستين ديدارخود مقابل تيم اکوادور با فوتبالی سرشار از ظرافت های تکنيکی منطقه آمريکای لاتين می گذارد که نبايد مسابقه تيم ملی را آسان تلقی کرد.

علی دايی که نخستين رويارويی با حريفانی از آمريکای لاتين را تجربه می کند قطعا در اولين گام ترکيبی از بازيکنان باتجربه را به ميدان خواهد فرستاد و جوانگرايی در تيم ملی را به هر قيمتی بر نمی تابد.

او جمعی از بازيکنان آماده ليگ را دراختيار دارد که هرچند زمان اندکی برای هماهنگی داشته اند ولی اغلب آنها جزو نفرات ثابت اردوهای اخير تيم ملی بوده اند و حضور تعدادی از جوان های شايسته نيز در کنار باتجربه ها ضريب رقابت و انگيزه در ميان بازيکنان تيم ملی را قطعا افزايش خواهد داد.

تيم ملی ظرف دو روز اقامت خود در مسقط پايتخت عمان به دليل خستگی بازيکنان تاکنون تنها به انجام تمرينات ريکاوری پرداخته و کادر فنی ترجيح داده تا به جای تمرينات تاکتيکی به تمرينات سبک و با نشاط بپردازند تا بازيکنان حداقل با شرايط بدنی مناسب رو در روی حريف تکنيکی و سختکوش خود صف آرايی کنند.

ملی پوشان کشورمان که در ديدار برابر اکوادور با لباس يکدست سفيد برابر حريف حريف زرد و آبی پوش خود به ميدان خواهند رفت می دانند که با پيروزی در اين ديدار بخش عمده ای ازمسير قهرمانی و تصاحب جايزه ۱۰۰ هزار دلاری اين تورنمنت را خواهند پيمود و می توانند با انگيزه ای مضاعف گام در ديدار فينال مقابل يکی از دو تيم عمان يا چين بگذارند.

ديدار تيم های ملی فوتبال کشورمان و اکوادور ساعت ۲۰ امروز به وقت تهران در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط برگزار خواهد شد. در ديگر ديدارنخستين روز تورنمنت عمان که در ورزشگاه سلطان قابوس برگزار خواهد شد، ميزبان مسابقات با تيم ملی فوتبال چين ديدار خواهد که تيم های برنده روز جمعه فينال اين مسابقات را برگزار خواهند کرد و تيم های بازنده در ديدار رده بندی به ميدان خواهند رفت.





















Copyright: gooya.com 2016