سه شنبه 3 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

ورزش پايه ايران، کودکی يتيم برسر راه، فرامرز کوشان

از سخنان مختلف مسئولان "کميته ورزش‌های پايه‌ای و مدال آور" چنين بر می آيد، که هدف همان قهرمانی و کسب مدال در مسابقات بين المللی، با توجه به نقش سياسی اين افتخارت در صحنه بين المللی است و ورزش پايه تنها تا جايی مورد توجه است که به کسب مدال کمک کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال ايران و گاليسيای اسپانيا شنبه شب برگزار مي شود، ایران اسپورت نت

تيم ملي فوتبال ايران روز شنبه آينده – هفتم دي- با تيم گاليسياي اسپانيا در ورزشگاه "ريازور" شهر "آکرونيا" مرکز اين ايالت شمال غربي اسپانيا مسابقه مي دهد. خبرگزاري افه اسپانيا به نقل از مسئولان ورزش ايالت گاليسيا اعلام کرد که اين مسابقه دوستانه ساعت 20 و 45 دقيقه به وقت محلي – 23 و 15 دقيقه به وقت تهران- برگزار مي شود. اين چهارمين مسابقه بين المللي تيم فوتبال گاليسيا پس از احياي آن در سال 2005 ميلادي است. پيش از اين، تيم گاليسيا با کشورهاي اروگوئه در سال 2005 ، اکوادور در 2006 و کامرون در 2007 بازي کرده بود که بازي نخست را با نتيجه 3 بر 2 پيروز شد اما در بازيهاي بعدي با اکوادور و کامرون به تساوي يک بر يک رضايت داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سابقه تشکيل تيم فوتبال گاليسيا به 1922 ميلادي يعني 86 سال پيش مي رسد اما اين تيم پس از وقوع جنگهاي داخلي اسپانيا و به قدرت رسيدن فرانکوي ديکتاتور در دهه 30 ميلادي از هم پاشيد تا آنکه در سال 2005 توانست بار ديگر خود را احيا کند.

تيم گاليسيا پيش از اين قرار بود با تيم ملي شيلي در روز شنبه آينده مسابقه سالانه کريسمس خود را برگزار کند اما به دليل اينکه مسئولان شيليايي اعلام کردند شماري از بازيکنان مطرح آنان نمي توانند در اين مسابقه شرکت کنند، بازي با آن کشور لغو شد.

تيم ايران نيز پيش از اين قرار بود با تيم ايالت باسک اسپانيا مسابقه بدهد اما به دليل اختلاف نظر ميان بازيکنان تيم باسک و مقامهاي اين ايالت بر سر نامگذاري تيمشان و عدم توافق آنها با يکديگر، برگزاري مسابقه يادشده منتفي گشت.

مسئولان ورزشي ايالت گاليسيا، مسابقه با ايران را "ايده آل" توصيف کرده و اعتقاد دارند که تماشاگران ورزشگاه 35 هزار نفري ريازور در شهر آکرونيا شاهد يک "فوتبال ديدني" خواهند بود.

آنان در اين زمينه به جايگاه تيم تحت رهبري "علي دايي" اشاره کرده اند که دومين تيم فوتبال قاره آسيا پس از ‍ژاپن در رده بندي فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) به شمار مي رود و با 626 امتياز در جايگاه چهل و سوم جهان ايستاده است. پيش از ايران، فقط ژاپن از آسيا قرار داد که با 734 امتياز در رده سي و پنجم جهان ايستاده است.

مسئولان ورزشي ايالت گاليسيا همچنين به سه بار حضور ايران در جام جهاني 1978، 1998 و 2006 و سه بار شرکت آن در المپيک اشاره کرده و تاکيد کرده اند که ايران در بازيهاي آلمان با سه تيم قدرتمند پرتغال، مکزيک و آنگولا همگروه بود. فوتبال ايران همچنين سه دوره پياپي از سالهاي 68 تا 76 ميلادي به مقام قهرماني قاره آسيا دست يافته است.

ورزشگاه محل برگزاري مسابقه ايران و گاليسيا در شهر آکرونيا مرکز اين ايالت اسپانيايي متعلق به باشگاه "دپورتيوو لاکرونيا" است. اين ورزشگاه در سال 1944 ميلادي ساخته شده ، بطور دقيق براي 34 هزار و 600 نفر گنجايش(صندلي) دارد و به انواع تجهيزات و امکانات موردنياز ورزشکاران، خبرنگاران و مقامهاي دولتي مجهز است.

تيم ملي فوتبال ايران روز چهارشنبه هفته جاري براي رويارويي با تيم گاليسيا به اسپانيا مي رود و بلافاصله پس از انجام مسابقه، بامداد يکشنبه هفته آينده به تهران باز خواهد گشت.





















Copyright: gooya.com 2016