جمعه 29 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال لغو ديدار دوستانه تيم ملی فوتبال ايران و منتخب باسک، فارس

خبرگزاری فارس: مسئولان فدراسيون فوتبال اسپانيا با برگزاری مسابقه دوستانه تيم ملی فوتبال ايران با باسک مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به هماهنگی های انجام شده قرار است تيم ملی ايران از روز اول دی ماه اردويی در اسپانيا برگزار کند.
در پی اعلام رسمی مسئولان فدراسيون فوتبال تيم ملی ايران در روز سوم دی ماه با تيم منتخب باسک ديدار دوستانه ای را برگزار خواهد کرد،‌اما به دليل درگيری بين مسئولان فدراسيون فوتبال اسپانيا و باسک اين مسابقه به احتمال زياد لغو خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تيم باسک به صورت خودگردان در اسپانيا فعاليت می کند و مديران اين تيم به صورت آزادانه ديدارهای دوستانه ای با تيم های بزرگ جهان برگزار می کنند.
در سال ۲۰۰۸ بازی دوستانه با تيم ملی ايران يکی از مهم ترين برنامه های باسک بود. در روزهای اخير به طور رسمی انجام اين ديدار دوستانه مورد تائيد قرار گرفته بود،اما امروز خبر لغو آن از سوی سايت لاليگا تاک منتشر شد.
مسئولان باسک تا کنون اظهار نظر شفافی در اين زمينه نداشته اند،برای برگزاری اين ديدار دوستانه روز گذشته نماينده باسک و مقامات فدراسيون فوتبال اسپانيا جلسه مشترکی برگزار کردند اما برای انجام اين ديدار به نتيجه مثبتی نرسيدند و با وجود همه تلاش ها، توافقی بين آنها حاصل نشد.
سايت لاليگا تاک در اين زمينه نوشت: بازيکنان تيم باسک مخالفند که نام تيمشان از ائوسکادی به نام ديگری تغيير کند. آنها در هر شرايطی با تصميم مسئولان فدراسيون اسپانيا با تغيير اين نام مخالف هستند و تاکيد دارند با نام ائوسکادی برابر ايران بازی کنند.
در جلسه روز گذشته، نماينده بازيکنان باسک برای متقاعد کردن سران فوتبال اسپانيا به مقامات فدراسيون فوتبال پيشنهاد داد به جای "ائوسکادی اريا" آنها برای ديدار با ايران واژه "ائوسکادی سلکزيولا" به کار ببرند، اما فدراسيون با اين موضوع نيز مخالفت کرد تا لغو اين مسابقه قطعی شود زيرا سران ورزش اسپانيا دوست ندارند نماينده باسک با تيمی با واژه "ائوسکادی" داشته باشد.





















Copyright: gooya.com 2016