چهارشنبه 4 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

ورزش پايه ايران، کودکی يتيم برسر راه، فرامرز کوشان

از سخنان مختلف مسئولان "کميته ورزش‌های پايه‌ای و مدال آور" چنين بر می آيد، که هدف همان قهرمانی و کسب مدال در مسابقات بين المللی، با توجه به نقش سياسی اين افتخارت در صحنه بين المللی است و ورزش پايه تنها تا جايی مورد توجه است که به کسب مدال کمک کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لغو انتخابات مجمع عمومی سازمان ليگ، مصطفوی: چرا پرسپوليسی‌ها متهم به بی‌فرهنگی می شوند، آيت‌اللهی: او با ترك جلسه بي‌فرهنگی‌اش را ثابت كر

نشست بعدازظهر مجمع سازمان ليگ فدراسيون فوتبال با حاشيه‌هاي مختلفي همراه بود كه در نهايت به لغو انتخابات مجمع منتهي شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نشست بعدازظهر مجمع سازمان ليگ ابتدا مصطفوي در اظهاراتي گفت: بايد درباره‌ي مسايل مختلفي كه امروز مطرح شده، راهكارهايي شكل بگيرد. به عنوان مثال در رابطه با دستمزد بازيكنان بايد كفاشيان در فدراسيون فوتبال هياتي را مامور كند تا يك ساختار كلي را تهيه كرده و در اختيار باشگاه‌ها قرار دهد تا مشخص شود يك بازيكن از چه سني فوتبال را آغاز كرده، سابقه‌ي بازي در چند رده‌ي سني و چه ليگ‌هايي را دارد و چند بازي ملي انجام داده است تا بتوان برطبق آن سقفي را براي دستمزد بازيكنان در نظر گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ضمن آنكه براي مدت دو سال نبايد به بازيكنان ايراني اجازه‌ي خروج از كشور را بدهيم مگر آنكه به عضويت باشگاه‌هاي بزرگ اروپايي دربيايند. معتقدم فوتبال امارات سبب بدبختي فوتبال ما شده است. چرا كه دستمزدهاي بالاي فوتبال اين كشور به فوتبال ايران راه پيدا كرده و باشگاه‌ها نيز به دليل چشم و هم چشمي به اين ارقام دامن زدند.

وي افزود: همچنين در فدراسيون فوتبال بايد كارشناسي شود كه چند تيم مي‌توانند به ليگ برتر راه پيدا كنند يا سقوط كنند. شايد ما به اين نتيجه برسيم كه هشت تيم از ليگ سقوط كنند. در هر صورت اين كار بايد با تصميم باشگاه‌ها صورت بگيرد.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در ادامه به انتقاد از صحبت‌هاي مشاور فرهنگي سازمان ليگ پرداخت و گفت: عليپور عنوان كرده است كه هواداران باشگاه پرسپوليس فرهنگ ندارند و در واقع او به

30 ميليون هوادار تيم توهين كرده است. شايد اين صحبت احساس ناامني را براي ما ايجاد كند و تصميم بگيريم در ليگ شركت نكنيم. البته بي‌ترديد اين چنين تصميمي نخواهيم گرفت اما، در روزهايي كه اتكاي تيم ملي به تماشاگران پرسپوليس و استقلال است، نبايد كاري كنيم كه تماشاگران پرسپوليس فوتبال را تحريم كنند.

وي افزود: حرف‌هاي عليپور بسيار سنگين بود و طي دو روز گذشته تلفن‌هاي باشگاه پرسپوليس بارها به صدا درآمد و هواداران در اين باره اعتراض داشتند. ما خواسته‌مان از فدراسيون اين است كه حداقل در اين رابطه يك اطلاعيه صادر كند. چرا بايد تماشاگران پرسپوليس به بي‌فرهنگي متهم شوند.

مصطفوي در ادامه پيشنهاد داد تا در انتخابات مجمع سازمان ليگ تيم‌هاي قهرمان ليگ برتر و جام حذفي داراي نماينده‌ي دائمي باشند.

پس از صحبت‌هاي مصطفوي عزيز محمدي رييس سازمان ليگ برتر به پاسخگويي به مطالب مصطفوي پرداخت و گفت: براي ما در سازمان ليگ تمامي باشگاه‌ها يكي است با اين حال همواره سعي كرده‌ايم تا رعايت حال پرسپوليس و استقلال را داشته باشيم. به عنوان مثال پس از بازي پرسپوليس و مس كرمان كه مصطفوي طبق قانون نيوتن داور را به دليل اشتباهش مستحق شنيدن توهين تماشاگران دانسته بود، اين موضوع مي‌توانست محروميت پرسپوليس از حضور تماشاگران را در پي داشته باشد و با توجه به تعليق حكم قبلي پرسپوليس حتي قرار بود بازي داربي بدون حضور تماشاگر پرسپوليس برگزار شود اما، در اين باره نيز ما رعايت حال پرسپوليس را كرديم.

وي افزود: در هر صورت در بازي دو تيم متحد استقلال و پرسپوليس و منتخب سازمان ليگ پس از آغاز توهين از سوي تماشاگران استقلال، تماشاگران پرسپوليس الفاظ بسيار ركيكي را به زبان آوردند. به گونه‌اي كه حتي محمود ياوري قصد داشت تيم را از زمين بيرون بكشد و سرمربيان هر دو تيم استقلال و پرسپوليس نيز به اين موضوع اشاره كردند. در هر صورت عليپور پس از بازي به اين موضوع اشاره كرد البته يك خبرگزاري با شيطنت صحبت‌هاي عليپور را به گونه‌ي ديگري منعكس كرد كه من بلافاصله آن صحبت‌ها را تكذيب كردم و آن خبرگزاري هم مجبور شد صحبت‌هاي عليپور را از روي سايت بردارد.

وي افزود: بايد تلاش كنيم تا جو را آرام كنيم نه اينكه به اينگونه مسايل دامن بزنيم. من حتي پس از اين اتفاق صحبت‌هاي عليپور را تكذيب كردم و با وجود نامه‌ي روابط عمومي باشگاه پرسپوليس به فدراسيون فوتبال كه حاوي مطالب نادرستي درباره‌ي عليپور بود، باز هم من از او خواستم تا در اين باره صحبتي انجام ندهد. با اين حال بايد شرايط را آرام كنيم و اجازه ندهيم تا با هر مساله‌ي كوچكي اين حرف‌ها پيش بيايد. طبيعي است كه در ايام تعطيلي ليگ برتر برخي رسانه‌ها چنين بحثي را مطرح كنند ما نبايد در مقابل آن واكنش نشان دهيم.

عزيز محمدي افزود: مثلا ما شاهد هستيم در حالي كه هنوز سازمان ليگ در حال بررسي برنامه‌ي نيم فصل دوم است و تنها قصد داشتيم درباره‌ي تاريخ بيست و پنجم بهمن براي زمان داربي بحث كنيم، اين موضوع به رسانه‌ها كشيده شد و حتي عنوان شد شوراي تامين با اين تاريخ مخالفت كرده است. در حالي كه اين موضوع تنها در حد يك پيشنهاد در حال بررسي بود. ما بايد به اين موضوعات توجه كنيم. خود مصطفوي در زمان حضورش در فدراسيون فوتبال معتقد بود بازي داربي را داوران ايراني مي‌توانند قضاوت كنند اما، پس از بازي پرسپوليس و مس كرمان و آن صحنه‌ي مشكوك به پنالتي جوي در فوتبال به راه افتاد كه ديگر نمي‌شد براي داربي فرصتي به داور ايراني داد.

عزيزمحمدي خاطرنشان كرد: در هر صورت ما منكر اشتباهات داوري نيز نيستيم و حتي رييس فدراسيون فوتبال و من نيز به عنايت و كل داوران در اين رابطه تذكر داده‌ايم اما، باشگاه‌ها نيز بايد براي بهبود شرايط بايد به ما كمك كنند.

عزيزمحمدي در ادامه با اشاره به انتخاب آيت اللهي از استان فارس، ابرغويي‌نژاد از اصفهان، بهروان و شاملي از مازندران و گيلان به عنوان اعضاي مجمع سازمان ليگ و نمايندگان هيات‌هاي فوتبال خواهان برگزاري انتخابات نمايندگان مديران باشگاه‌ها در سازمان ليگ شد.

سپس درباره‌ي حاضرين در جلسه بحث‌هايي مطرح شد و با توجه به اينكه تنها هفت مديرعامل در جلسه حضور داشتند، درباره‌ي رسيدن به حدنصاب جلسه بحث‌هايي صورت گرفت كه در همين زمان "مصطفوي" جلسه را ترك كرد تا همان اكثريت نسبي نيز از بين برود.

پس از خروج مصطفوي؛ آيت اللهي به شدت به اين كار اعتراض كرد و گفت: بسيار متاسفم كه مصطفوي با اين كار خود به جلسه توهين كرد. او بدون آنكه در برنامه باشد، اقدام به سخنراني كرد و سپس به اين شكل جلسه را ترك كرد. در واقع در اينجا نيز مصطفوي بي‌فرهنگي خود را نسبت به حاضرين در جلسه نشان داد.

در ادامه، اوليايي نيز با اعتراض به اين موضوع گفت: اين توهين را مديريت جلسه به ما انجام داد.

به گزارش ايسنا، در نهايت انتخابات مجمع به تاريخ ديگري موكول شد و قرار شد در نشستي ديگر با حضور تمامي مديران باشگاه‌ها كه تاريخ آن بعدا اعلام مي‌شود، اين انتخابات صورت گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016