چهارشنبه 25 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته‌ي بيست‌و دوم ليگ برتر فوتبال ايران، استقلال به برق رسيد؛ سايه‌ سنگين «لوكا» بر سر پيرواني، ايسنا

هفته بيست و دوم ليگ برتر فوتبال پس از وقفه‌اي دو هفته‌اي به دليل انجام دو بازي تيم‌ ملي مقابل چين و سنگاپور از جمعه آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در هشت ديدار روز جمعه مي‌توان ديدارهاي پرسپوليس با فولاد خوزستان، سپاهان با سايپا و صباي قم با ذوب‌آهن را از حساس‌ترين ديدارها دانست، ضمن آن كه در تنها ديدار روز شنبه نيز برق شيراز ميزبان استقلال تهران خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پرسپوليس تهران ـ فولاد خوزستان ـ ورزشگاه آزادي تهران ـ ساعت 15

پرسپوليس پس از تغييرات مديريتي در شرايطي ميزبان فولاد خوزستان است كه پس از دو شكست مقابل ملوان انزلي و ذوب آهن اصفهان هواداران خود را بسيار نااميد ساخته است. پرسپوليس در ديدار رفت نيز برابر فولاد شكست خورد و اكنون علاوه بر انتقام شكست دور رفت اين بازي مي‌تواند آخرين اميد پرسپوليس براي ماندن در كورس صدرنشيني باشد اما، اين بازي براي افشين پيرواني از هر پرسپوليسي ديگري مهمتر است. سايه سنگين لوكابوناچيچ بر سر اين مربي سبب مي‌شود تا او تيم خود را آماده پيروزي مقابل تيم مجيد جلالي كند. اما جلالي كه در بازي رفت افشين قطبي را شكست داده و در همين ورزشگاه از سد تيم استقلال عبور كرده است مي‌خواهد آخرين شوك را به پرسپوليس وارد كند.

صباي قم ـ ذوب آهن اصفهان ـ ورزشگاه يادگار امام(ره) قم ـ ساعت 14:15

ذوب آهن پس از شكست مقابل داماش تا اندازه‌اي متوجه شد كه ليگ هشتم بسيار دشوار است و حتي قعرنشين ليگ نيز مي‌تواند قهرمان اين فصل‌ را تغيير دهد، در هر صورت ذوب آهن در قم روز دشواري خواهد داشت آن هم در مقابل تيم فيروز كريمي. صباي قم در اين فصل به هيچ عنوان از امتيازهاي بازي‌هاي خانگي به آساني نگذشته است و با توجه به اينكه به آرامي خود را به صدر جدول نزديك كرده است اكنون برتري مقابل ذوب آهن مي‌تواند يك فرصت خوب براي مدعي شدن صبا باشد، هر چند كه سرمربي تيم ذوب آهن ادعا كرده است تيمش به راحتي قهرمان ليگ برتر مي‌شود و بي‌ترديد اين ادعا در بازي روز جمعه محك خواهد خورد.

سپاهان اصفهان ـ سايپا كرج ـ ورزشگاه فولادشهر اصفهان ـ ساعت 14:15

دو تيم متحول شده ليگ برتر به مصاف يكديگر مي‌روند. سپاهان با آمدن فرهاد كاظمي آغاز خوبي داشته است و سايپا نيز از زمان حضور مايلي كهن نتايج خوبي را كسب كرده است. رويارويي فرهاد كاظمي با محمد مايلي كهن در اين بازي يكي از نكات جذاب اين ديدار خواهد بود.

هر تيمي كه بتواند نوار موفقيت‌هاي حريف را قطع كند خواهد توانست با اميد بيشتري ليگ برتر را ادامه دهد. هر چندكه انگيزه‌هاي دو تيم متفاوت است. سپاهان به دنبال نزديك شدن به صدر جدول است و سايپا به دنبال ماندن در ميانه‌هاي جدول.

ابومسلم خراسان ـ پيكان قزوين ـ ورزشگاه ثامن الائمه مشهد ـ ساعت 14:15

اين بازي براي هر دو تيم بسيار حساس است. ابومسلم پس ازبرتري قانع كننده در مقابل استقلال اهواز اكنون مقابل پيكان محك جدي ديگري خواهد خورد.

"حنطه" سرمربي تيم ابومسلم به كسب سه امتياز بازي خانگي بسيار اميدوار است اما در مقابل پيكان نيز روزهاي پرفراز ونشيبي را مي‌گذارند و مدير روستا براي بقا در سمت خود نبايد اين بازي را به حريف واگذار كند، هر دو تيم براي اين بازي انگيزه‌هاي زيادي دارند و بي‌ترديد بازي خوبي را انجام خواهند داد.

مس كرمان ـ ملوان بندرانزلي ـ ورزشگاه شهيد باهنر كرمان ـ ساعت 14:15

تيم پرويز مظلومي در تهران حريف استقلال نشد و اكنون در خانه ميزبان ملواني است كه به يكباره تبديل به تيمي رويايي شده است، آنها پس از سه پيروزي پياپي اكنون صاحب هيات مديره و مديرعامل جديد شدند كه وعده ثبات و شرايط خوب مالي را به تيم دادند. اكنون آنها در بهترين شرايط و با انگيزه بالا به كرمان مي‌رود اما واقعيت اين است كه روز دشواري در كرمان خواهند داشت چرا كه تيم مس به هيچ حريفي در كرمان به آساني امتياز نمي‌دهد و شايد روياهاي ملوان خيلي زود تمام شود.

استقلال اهواز ـ پيام خراسان ـ ورزشگاه تختي اهواز ـ ساعت 14:15

تاريخ خيلي زود براي اكبر ميثاقيان تكرار مي‌شود، او پس از شكست خانگي برابر ابومسلم مشهد اين بار با استقلال اهواز ميزبان ديگر تيم خراساني يعني پيام است، هر چند كه شرايط پيام نامساعدتر از ابومسلم است. اما بي‌ترديد شكست مقابل ابومسلم هشدار جدي براي استقلال اهواز بوده است. اكنون آنها با تمام قوا آماده بازي برابر پيام خراسان مي‌شوند، پيام نيز پس از شكست دادن داماش كمي به ليگ اميدوارتر شده است و در اين بازي به دنبال حداقل‌ امتياز خواهد بود.

داماش گيلان ـ مقاومت شهيد سپاسي شيرازـ ورزشگاه عضدي رشت ـ ساعت 14:15

هر چند داماش با شكست دادن ذوب آهن بار ديگر به ليگ بازگشت اما در روز جمعه ميزبان تيمي است كه غلام حسين پيرواني سرمربي تيم ملي اميد را بر روي نيمكت دارد. پيرواني كه همواره مدافع مربيان ايراني است در برابر استانكو نماد مربيان خوب كروات قرار مي‌گيرد و بي‌ترديد اين ديدار جذابيت‌هاي مخصوص به خود را خواهد داشت.

داماش براي بقا در ليگ برتر به دنبال هر سه امتياز اين ديدار خانگي خواهد بود اما شاگردان پيرواني نيز تلاش مي‌كنند تا در بازي‌اي كه شايد بازي خداحافظي پيرواني باشد خاطره خوبي را براي سرمربي خود رقم بزند.

راه‌آهن شهر ري ـ پاس همدان ـ ورزشگاه اكباتان تهران ـ ساعت 14:15

احتمال برگزار نشدن اين بازي وجود دارد اما در هر صورت اين ديدار براي مربيان هر دو تيم اهميت زيادي دارد. نتايج نه چندان خوب راه‌آهن در نيم‌فصل دوم و همچنين ضرب الاجل باشگاه پاس براي بگوويچ نيز سبب شده است تا هر دو مربي به دنبال سه امتياز اين بازي باشند.

شنبه ـ 28 دي ـ برق - استقلال ساعت 14:15 ـ ورزشگاه حافظيه شيراز

برق شيراز در اين بازي حساس ميزبان استقلال تهران است. برق روزهاي سختي را در نيم‌فصل دوم مي‌گذراند و شكست دادن استقلال اين تيم را از بحران خارج مي‌كند اما كار زماني دشوار مي‌شود كه شاگردان محمد عباسي بايد به مصاف صدرنشين ليگ برتر بروند كه در بازي‌هاي خود كمترين اشتباه را دارد. برق در تهران يك امتياز شيرين از استقلال گرفت اما حلاوت سه امتياز بازي شيراز براي برق بسيار مهم‌تر خواهد بود، هر چند كه شاگردان امير قلعه‌نويي در اين فصل نشان دادند كه به هيچ حريفي به آساني امتياز نمي‌دهند. ديدار حساس برق و استقلال حسن ختام هفته بيست و دوم خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016