چهارشنبه 9 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رقابت‌های مقدماتی جام‌ ملت‌های آسيا: تيم ملی فوتبال ايران در برابر تايلند متوقف شد، اظهارات علی دايی و سرمربی تايلند، ايسنا

تيم ملی فوتبال ايران با تساوی بدون گل مقابل تايلند و شاگردان «پيتر ريد» متوقف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی فوتبال ايران دردومين ديدار از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا در ورزشگاه راجامانگالا به مصاف تيم ملی تايلند رفت و در پايان برابر ميزبان خود به تساوی بدون گل رضايت داد.

نيمه نخست بازی با حملات تيم ايران آغاز شد و در دقيقه ۱۰ تيم ايران تا آستانه فروپاشی دروازه تايلند پيش رفت اما، در نهايت توپ به تير دروازه اين تيم برخورد کرد.

در ادامه بازی، تايلند نيز با استفاده از ضد حملات و سرعت بازيکنان خود تلاش کرد تا از فشار حملات تيم ايران کم کند. در هر صورت تيم ايران که در ميانه ميدان توان هميشگی را نداشت در نيمه نخست به تساوی بدون گل رضايت داد.

با آغاز نيمه دوم باز هم اين تيم ايران بود که دروازه‌ی تايلند را آماج حملات خود قرار داد و علی دايی تلاش کرد با تغييراتی در ترکيب تيم توان تهاجمی ايران را بالاتر ببرد اما، در دقايق پايانی بازی تيم تايلند تا اندازه‌ای توانست ميدان را در اختيار بگيرد و حتی فرصت‌هايی را بر روی دروازه ايران ايجاد کرد که با درخشش مهدی رحمتی و مدافعان ايران اين فرصت‌ها بی‌نتيجه ماند تا در نهايت اين بازی با تساوی بدون گل پايان يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با اين نتيجه تيم ايران با ۴ امتياز در صدر جدول قرار گرفت و تايلند دو امتيازی شد در ديگر ديدار اين گروه تيم‌های سنگاپور و اردن به مصاف يکديگر رفتنه‌اند که اين ديدار تا دقايق پايانی دو بر يک به سود سنگاپور در حال برگزاری است.

تيم ملی فوتبال ايران روز بيست و سوم بهمن‌ماه در چارچوب رقابت‌های راهيابی به جام جهانی به مصاف تيم ملی کره جنوبی می‌رود.

***

حاشيه‌های ديدار ايران - تايلند
ناراحتی "پيتر ريد" از خبرنگاران ايرانی

ديدار تيم‌های ايران و تايلند در ورزشگاه راجامانگالا با حاشيه‌هايی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ۳ هزار تماشاگر ايرانی برای حمايت تيم ملی کشورمان به راجامانگالا آمده بودند.

سفير ايران به همراه مهدی تاج نايب رييس فدراسيون فوتبال از جمله مقام‌های ايرانی حاضر در جايگاه ويژه بودند. ضمن آن که مسوولان سياسی تايلند به غير از نخست وزير اين کشور در جايگاه ويژه حضور داشتند.

غلامرضا رضايی در جريان بازی از ناحيه زانو مصدوم شد که پس از بازی نيز از اين موضوع احساس ناراحتی می‌کرد.

خبرنگاران ايرانی بلافاصله پس از پايان صحبت‌های علی دايی در کنفرانس خبری محل نشست را ترک کردند که اين موضوع سبب ناراحتی "پيتر ريد" سرمربی تايلند شد و او گفت: "چرا ايرانی‌ها در سالن کنفرانس نماندند."

***

علی دايی:
همه بازی‌ها را نمی‌توان برد
خوشحالم؛ يک امتياز هم مفيد است
مقابل کره‌ی جنوبی سه امتياز را می‌گيريم


سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: با وجود تساوی مقابل تايلند از عملکرد بازيکنان راضی هستم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)؛ علی دايی پس از تساوی بدون گل تيم ايران مقابل تايلند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان طور که گفته بودم بازی دشواری بود و دو تيم به معنی واقعی فوتبال بازی کردند. خيلی خوب هم اين کار را انجام دادند. در نيمه‌ی نخست حق ما بود که پيروز شويم اما، در نيمه‌ی دوم تايلند بهتر از ما بازی کرد و يک موقعيت خوب هم داشت که رحمتی آن را گرفت. در کل ما بهتر از تايلند بازی کرديم.

وی افزود: يک امتياز اين بازی نيز می‌تواند به صعود ايران کمک کند اما، ما برای يک امتياز نيامده بوديم و هدف‌مان شکست دادن تايلند بود، البته گرفتن يک امتياز نيز از بازی خارج از خانه می‌تواند مفيد باشد. در هر صورت فوتبال کشورها به يکديگر نزديک شده و تايلند نيز جزء چهار تيم خوب شرق آسيا است. ما بازی‌های اين تيم را پيگيری کرديم. آنها چند روز پيش در ضربات پنالتی مغلوب دانمارک شدند و در خانه اردن نيز با اين تيم مساوی کردند و پيش از اين بازی ۱۲ ديدار تدارکاتی انجام دادند.

دايی تصريح کرد: تيمی که با پنالتی به دانمارک می‌بازد، تيم خوبی است اما مطمئنم در بازی مقابل کره ۳ امتياز را می‌گيريم چرا که محکوم به برد هستيم.

وی افزود: درباره داوری صحبتی نمی‌کنم اما در کل اشتباهی که در نتيجه بازی تاثيرگذار باشد نداشت.

سرمربی تيم ملی فوتبال درباره تعويض‌های نيمه دوم نيز گفت: مازيار زارع و کريم باقری تلاش خوبی انجام دادند اما من صلاح ديدم در آن لحظه بازی دو بازيکن تازه نفس را به زمين بياورم تا موقعيت‌های بيشتری خلق کنيم. در هر صورت بازيکنان ايران تلاش خود را انجام دادند و من از آنها راضی هستم. همه بازيها را نمی‌توان برد اما من از اينکه ايران خوب بازی کرد خوشحالم و يک امتياز هم می‌تواند مفيد باشد.

***

سرمربی تيم ملی تايلند:
ايران تصور می‌کرد ما را شکست می‌دهد
شانس با تيم ايران همراه بود


سرمربی تيم ملی فوتبال تايلند گفت: ما هر سه امتياز را از ايران می‌خواستيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پيتر ريد پس از تساوی تيم‌های ايران و تايلند اظهار کرد: من هر سه امتياز اين بازی را می‌خواستم. تيم ايران تصور می کرد می تواند ما را شکست دهد و با اين تصور به ميدان آمد. آنها به يک بازی آسان فکر می کردند اما بازی تايلند را ديدند و متوجه شدند که تيم ما چه تيم خوبی است.

وی افزود: شانس نيز با تيم ايران همراه بود و دروازه‌بان آنها دو موقعيت خوب ما را گرفت. ايران تيم خوبی در آسياست و قبل از ديدار مقابل تايلند ۲۰ بازی مختلف انجام داده بود. با اين حال ما می‌توانستيم پيروز شويم.

ريد در پايان گفت: از نتيجه راضی هستم، اما اگر سه امتياز را به دست می‌آورديم بهتر بود.





















Copyright: gooya.com 2016