دوشنبه 7 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اين بازی ديدار تدارکاتي است، تيم ملي وارد بانکوک شد، اعتماد

«تيم ملي فوتبال تايلند تيم غيرقابل پيش بيني است که همواره در سطح آسيا با فراز و نشيب هاي زيادي روبه رو بوده و حتي گاهي مقابل تيم هاي بزرگ آسيا بازي هاي خوبي را به نمايش گذاشته.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از همين رو بايد بسيار حساب شده و با برنامه به مصاف اين تيم برويم و بدانيم که بازي در زمين حريف نمي تواند بازي آساني تلقي شود.» تيم ملي فوتبال ساعت شش صبح ديروز وارد تايلند شد و مورد استقبال سفير ايران در اين کشور قرار گرفت. گرچه به نظر مي رسد اين ديدار براي ملي پوشان ساده باشد، اما سرپرست تيم ملي فوتبال کشورمان با اشاره به اينکه فوتبال تايلند شباهت هاي زيادي به فوتبال کره جنوبي دارد، مي گويد؛ «مقابل تايلند براي ديدار با کره آماده مي شويم. تيم تايلند به لحاظ استفاده از بازيکنان سرعتي و دونده شباهت هاي زيادي به تيم کره جنوبي دارد و کادر فني با شبيه سازي اين مسابقه مي تواند از اين ديدار رسمي به عنوان تدارکي جدي براي ديدار حساس با کره جنوبي استفاده کند. تايلند در نخستين ديدار خود در خاک اردن مقابل اين تيم متوقف شده و قطعاً در زمين خودش و با حمايت تماشاگرانش به دنبال کسب سه امتياز خواهد بود.» احمد ابراهيمي- سرپرست تيم ملي فوتبال- با تاکيد بر اينکه هدف اول تيم ملي پيروزي مقابل تايلند است، مي گويد کادر فني با صحبت هايي که با بازيکنان تيم ملي دارد مدام بر اين تاکيد مي کند که تايلند حريف آساني نيست و نبايد اين تيم را دست کم گرفت.

ابراهيمي اعتقاد دارد تيم ملي را جمعي از بهترين هاي فوتبال کشور و آماده ترين بازيکنان ليگ برتر تشکيل مي دهند و کادر فني با اعتماد به داشته هاي فوتبالي داخلي و ترکيبي از بازيکنان جوان و باانگيزه، خود را مهياي ديدار با تايلند خواهد کرد و تيم ملي ايران از هر نظر شايسته پيروزي مقابل اين تيم است.

سرپرست تيم ملي ديدار با تايلند را بازي تدارکاتي مناسب براي ديدار حساس و تعيين کننده روز 23 بهمن مقابل کره جنوبي عنوان مي کند و مي گويد؛ «ديدار با کره جنوبي براي تيم ملي از اهميت بسزايي برخوردار است، چراکه پيروزي در اين ديدار راه صعود تيم ملي به جام جهاني را هموار خواهد کرد، از همين رو اين ديدار مي تواند در آمادگي و افزايش روحيه ملي پوشان بسيار تاثيرگذار باشد.» مربي تيم ملي فوتبال ايران شرايط تيم ملي را بسيار اميدوارکننده مي داند و معتقد است ديدار تايلند، ديداري آسان نيست؛ «شرايط تيم ملي خوشبختانه در بازي هاي گذشته بسيار خوب بوده و بزرگ ترين امتياز تيم ايران اين است که بازيکنان جوان تيم به مرور خود را پيدا مي کنند و به خودباوري لازم مي رسند که اين موضوع براي يک تيم جوان اهميت بسياري دارد. شرايط بدني ملي پوشان بسيار خوب است. البته در حال حاضر تنها مشکل تيم ملي اين است که بازيکنان را بسيار کم در اختيار داريم.» هومن افاضلي- مربي تيم فوتبال ايران- در خصوص عدم دعوت از لژيونرها براي اين بازي نيز مي گويد؛ «اين بازي در تاريخ فيفا نيست بلکه در روزهاي AFC برگزار مي شود، به همين دليل نمي توانستيم بازيکنان لژيونر را دراختيار داشته باشيم. کنفدراسيون فوتبال آسيا تاريخ مسابقات جام ملت هاي آسيا را يک سال جابه جا کرده است و به همين دليل نياز دارد برخي رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا را امسال برگزار کند، تا پس از رقابت هاي جام جهاني نيز در فرصت باقيمانده اين ديدارها را در سال 2010 به پايان برساند تا تيم ها بتوانند ظرف شش ماه خود را براي مسابقات جام ملت هاي آسيا در سال 2010 آماده کنند.» مربي تيم ملي ايران درباره احتمال حضور مربيان تيم کره جنوبي براي تحليل بازي ايران و تايلند اعتقاد دارد هر تيمي در فوتبال بايد به توانايي هاي خودش تکيه کند و ايران آنقدر بازيکن توانمند دارد که اگر کره يي ها براي ديدن اين بازي نيز بيايند براي ما تفاوتي نخواهد کرد.





















Copyright: gooya.com 2016