دوشنبه 21 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عقد قرارداد ۱۸ ماهه، نلو وينگادا وارد تهران شد، سرمربی پرسپوليس: اهميت داربی را درک می‌کنم، ايسنا

نلو وينگادا پرتغالی بامداد امروز وارد تهران شد تا به طور رسمی هدايت تيم پرسپوليس را برعهده بگيرد.

به گزارش ايسنا، وينگادا ۵۵ ساله بامداد امروز وارد فرودگاه امام خمينی (ره) شد تا پس از مراسم معارفه عصر امروز کار خود را با اين تيم آغاز کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وينگادا ساعت ۱۴ امروز به بازيکنان اين تيم معرفی می‌شود.

مدت قرارداد باشگاه پرسپوليس با وينگادا يک سال و نيم است. به طوری که پس از توافق طرفين در پايان فصل هشتم ليگ برتر قرارداد به مدت يک سال ديگر تمديد می‌شود.

وی پس از ورود به تهران گفت: از مرداد سال پيش که با تيم اردن به ايران سفر کردم از فوتبال ايران شناخت بدست آوردم.

وی در رابطه با شناخت از پرسپوليس گفت که بازی اين تيم برابر داماش گيلان را تماشا کرده است. من با شناخت کامل وارد ايران و تيم پرسپوليس شده ام و می دانم که در پرسپوليس هواداران و مديران باشگاه از من برد می خواهند، پس با تمام وجود به پرسپوليس کمک می کنيم.

وينگادا درخصوص وضعيت کادر فنی تيم پرسپوليس گفت: يک دستيار و مربی بدنساز به کادر فنی اضافه می‌شوند. مربی بدنساز سه شنبه وارد ايران خواهد شد.

وی درخصوص ديدار با استقلال گفت: پيش از ورود به تهران فيلم بازی استقلال برابر راه آهن را تماشا کردم.اهميت اين بازی را درک می‌کنم و اين بازی برای من نيز از اهميت زيادی برخوردار است.

ادواردو مانوئل مارتينيو وينگادا ملقب به نلو وينگادا که اصليتی برزيلی دارد در ۳۰ مارسی ۱۹۵۳ در پرتغال متولد شده است.

اين مربی در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱ دستيار "کارلوس کوئيرش" در تيم‌ ملی زير ۲۰‌ساله‌های پرتغال بود؛ کوئيرش در حال حاضر دستيار "الکس فرگوسن" در تيم منچستر يونايتد است.

او در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ سرمربيگری تيم ملی عربستان را برعهده داشت و قهرمانی با اين تيم در سال ۹۶ در جام ملت‌های آسيا را می‌توان مهمترين افتخار کاری‌اش دانست.

وينگادا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ نيز سرمربی تيم "سی. اس. ماريتيمو" پرتغال بود و پس از آن در فصل ۲۰۰۴- ۲۰۰۳نيز سرمربيگری تيم "الزمالک" مصر را بر عهده گرفت.

اين مربی پرتغالی در فصل ۲۰۰۵- ۲۰۰۴ در تيم "آکادميکا کويمبرا" مربيگری کرد و سپس تا سال ۲۰۰۷ نيز سرمربی تيم ملی المپيک مصر شد.

وی مدتی از سال ۲۰۰۷ را با سرمربيگری در تيم الوداد مراکش تجربه کرد که پس از شش هفته از سمت خود استعفا داد و سرمربی تيم ملی اردن شد. پيش از اين "ناصرالجوهری" سرمربی تيم اردن بود.

او بعد از افشين قطبی و افشين پيروانی سومين مربی اين فصل پرسپوليس است.

پرسپوليس روز جمعه و در داربی حساس تهران با استقلال روبرو می‌شود و قرار است وينگادا به روی نيمکت اين تيم بنشيند.





















Copyright: gooya.com 2016