پنجشنبه 13 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعودی‌ها بار ديگر از شکست پيروزی ساختند، عربستان مدعی صعود به جام جهانی شد، ايسنا

سعودی ها بار ديگر از شکست پيروزی ساختند و با کسب ۶ امتياز در چهار روز خود را مدعی جدی صعود مستقيم به جام جهانی می‌دانند.

به گزارش ايسنا، ورزشگاه ملک فهد شب گذشته شاهد پيروزی سه بر دو تيم ملی فوتبال عربستان مقابل امارات در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی در گروه دوم منطقه آسيا بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عربستان که از حمايت ۸۰ هزار تماشاگر پر خروش برخوردار بود، از آغاز مسابقه برای کسب سه امتياز اين ديدار مقابل ضعيف ترين تيم گروه بی‌تابی نشان می‌داد. سعودی‌ها خيلی زود و با دومين حمله خود صاحب يک موقعيت به وسيله نايف هزازی مهاجم تند و تيز خود شدند که محمد صبح الدين داور مالزيايی با نشان دادن نقطه پنالتی شادی را به ورزشگاه آورد و عبدالعطيف هم در دقيقه‌ی سه اولين گل بازی را به ثمر رساند. در ادامه‌ی حملات سنگين ميزبان، در دقيقه ی ۱۴ ديرک دروازه‌ی امارات به لرزه درآمد. در دقايق پايانی نيمه‌ی اول، بازی به حالت متعادل درآمد و اماراتی‌ها از همين آرامش استفاده کردند و با ضربه سر محمد الشه‌ای در دقيقه‌ی ۳۸ به گل رسيدند تا ورزشگاه ملک فهد غرق در سکوت شود.

در ادامه، در حالی که وقت‌های تلف شده‌ی نيمه‌ی اول آغاز شده بود، اسماعيل مطر ستاره‌ی اماراتی‌ها از اشتباه دروازه‌بان عربستان استفاده کرد و با شوتی استثنايی از فاصله ۳۵ متری امارات را دو بر يک پيش انداخت تا عربستان با نتيجه‌ای غير قابل باور به رختکن رود.

با شروع نيمه‌ی دوم فشار عربستان برای جبران مضاعف شد. پسيرو هم بار ديگر با تعويض‌های خود چاره‌ساز شد و در دقيقه‌ی ۷۰ فشار زياد تيم ميزبان باعث شد تا فارس جمعه مدافع امارات به اشتباه دروازه‌ی تيم خود را باز کند و حساب کار دو بر دو شود.

عربستان در دقايق پايانی بازی همچنان به حملات خود ادامه می‌داد که در دقيقه‌ی ۸۳ نايف هزازی روی خروج اشتباه دروازه‌بان امارات با ضربه‌ی سر ديدنی خود پيروزی را در آخرين دقايق برای تيمش به ارمغان آورد تا عربستان برنده‌ی دربی خليج فارس شود.

عربستان با دو بردی که در فاصله‌ی چهار روز مقابل ايران و امارات به دست آورد با ۱۰ امتياز از شش بازی در همسايگی کره شمالی در رده سوم قرار گرفت. کره‌شمالی هم صاحب ۱۰ امتياز از شش بازی است. اما کره جنوبی با يک بازی کمتر با ۱۱ امتياز صدرنسين گروه است و ايران با شش امتياز از پنج بازی چهارم است. امارات ضعيف ترين تيم گروه با يک امتياز از شش بازی در انتهای جدول است که آن يک امتياز را از ايران گرفته است.

با اين نتايج، کار برای ايران حتی برای سوم شدن در گروه و راه‌يابی به مرحله‌ی پلی آف دشوار شده و بايد دو مسابقه‌ی آينده مقابل کره شمالی و امارات را با پيروزی پشت سر بگذارد تا صاحب شانس شود.





















Copyright: gooya.com 2016