پنجشنبه 27 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غيبت شايد مقدمه جدايى نيكبخت، وينگادا: نيكبخت را از ليست خط مى زنم، ايران ورزشى

مريم عالى زاده

نيكبخت سر تمرين پرسپوليس نرفت. آن هم بدون آنكه به كسى چيزى بگويد. قبل از بازى سخت و حساسى كه پرسپوليس با استقلال اهواز دارد، اين اتفاق مى افتد. نه وينگادا از علت غيبت او خبر دارد، نه محمود خوردبين. نرفتن سر تمرين بدون اجازه و هماهنگ نكردن با مسوولان تيم به نظر نمى رسد حركتى حرفه اى از طرف مهاجم پرسپوليس باشد. شايد همين غيبت آن قدر براى نيكبخت گران تمام شود كه حتى مقدمه جدايى اش از پرسپوليس هم باشد. مهاجمى كه در روزهاى ابتدايى حضور وينگادا بازيكن مورد علاقه سرمربى پرتغالى هم نبود، حالا شايد با اين اتفاق ديگر حتى جايى هم در پرسپوليس نداشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حداقل وينگادا نام او را در ليست نفرات مورد نظرش ثبت نمى كند. بعد از آن اتفاقى كه بر سر نرفتن به هتل محل اقامت تيم ملى افتاد و بهانه اى مبنى بر به همراه نداشتن مدارك و پاسپورت به ميان آمد و ديگر راه براى برگشتن او به تيم ملى باز نشد، اين بار هم اتفاقات مشابهى نيفتد. چه فرقى مى كند نرفتن سر تمرين آن هم بدون هماهنگى با كادر فنى، مديريت و مسوولان باشگاه معناى به جز بى انضباطى نمى تواند داشته باشد. مطمئنا او چه در پرسپوليس و چه هر تيمى كه باشد با اين شرايط كار سختى خواهد داشت.

به نظر مى رسد عواقب بدى در انتظار نيكبخت باشد. او كه تازه دو سه هفته اى بود خوب كار مى كرد و تازه موفق شده بود كه به خاطر شرايط بدنى و حل شدن مشكل اضافه وزنش و بعد هم گلزنى نظر سرمربى پرتغالى را عوض كند، حالا به يكباره بدون دليل خود را به دردسر مى اندازد. حرف هاى وينگادا در سر تمرين وقتى او را نمى بيند و دليلى براى غيبتش پيدا نمى كند، معنايى جز اين نمى تواند داشته باشد. سرمربى پرسپوليس آنقدر عصبانى شده كه مى گويد: نمى دانم چرا نيكبخت نيامده. اگر غيبتش غيرموجه باشد با او برخورد مى كنم. اسمش را از ليست بيرون مى آورم و شايد او را به اهواز هم نبرم. او حق خودش مى داند كه درباره بازيكنى كه بى خبر سر تمرين نيامده، اينگونه حرف بزند.

وينگادا كه به رغم داشتن دلايل فنى درباره مهاجمش يك جورهايى با خود كنار آمد و از او بازى گرفت، شايد حالا كه پاى مسائل انضباطى به ميان آمده، به همان ذهنيتى در ابتداى فصل درباره نيكبخت داشت برگردد و با تجديد نظر و از موضع خود عقب نشينى هم نكند. به خصوص كه عباس انصارى فرد حالا هوايش را بيشتر از هميشه دارد. مديرعامل، بعد از شنيدن خبر غيبت نيكبخت در تمرين پرسپوليس را كه بدون هماهنگى بوده، حرف هايى زده كه سرمربى را به تصميمش دلگرم تر مى كند. حرف هاى انصارى فرد مبنى بر اينكه وينگادا اختيار تام دارد كه هر تصميمى درباره نيكبخت بگيرد و او را از تيم كنار بگذارد، نشان مى دهد به همان اندازه كه مسائل انضباطى براى سرمربى پرتغالى اهميت دارد، براى مديرعامل هم اولويت دارد و مهم است. انصارى فرد به صورت غيرمستقيم ناراحتى اش را به خاطر غيبت مهاجم خود اعلام مى كند، به طورى كه حتى در شرايط حساسى كه پرسپوليس در ليگ، جام حذفى و ليگ قهرمانان دارد، اجازه كنار گذاشته شدن نيكبخت از تركيب پرسپوليس را به سرمربى بدهد.

شايد اگر بگوييم باشگاه دل خوشى از او ندارد، بيراه نباشد با اين اوصاف نيكبخت كارش در پرسپوليس سخت مى شود. ديروز غيبت او در تمرين غيرموجه اعلام شده بود. حتى محمود خوردبين، سرپرست پرسپوليس هم از نيامدن او اظهار بى اطلاعى مى كرد هرچند دلايلى مثل مسائل مالى و گرفتن حق و حقوق هم مطرح بود اما خوردبين از اين موضوع هم بى خبر بود و چنين دليلى را تا ديروز نشنيده بود. مهم اين است كه عليرضا نيكبخت واحدى حاضر نشد با هم تيمى هايش تمرين كند. حتما او دليلى براى اين كار خود داشته.

مرور بعضى اخبارى كه بعد از بازى با پيكان در بعضى روزنامه ها چاپ شد، ذهن مان را به يكباره معطوف آن موضوع مى كند؛ اينكه نيكبخت وقتى گل مى زند و داور آفسايد اعلام مى كند، خطاب به بعضى از بازيكنان تيم پيكان مى گويد كه چرا گلزنى نمى كنيد. مطرح شدن اين موضوع همان قدر كه براى بازيكنان تيم حريف عجيب است، اين شبهه را به وجود مى آورد كه مهاجم پرسپوليس چرا وقتى تيمش جلو افتاده و بعد از هفته ها با پيروزى فاصله اى ندارد، بايد اين صحبت ها را به زبان آورد. ظاهرا او مشكلاتى با باشگاه و تيمش دارد كه كمتر كسى حداقل تا ديروز از آن خبر نداشت. شايد حالا كه خليلى برگشته آن هم با گلزنى و نويد روزهاى خوبى را با توره در خط حمله مى دهد، اتفاقات گذشته و رابطه نه چندان خوب او با خليلى يكى از اين دلايل باشد البته اين هم فقط يك حدس و گمان بود.





















Copyright: gooya.com 2016