پنجشنبه 27 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مایلی‌کهن: دوبار به خاتمی رأی دادم، یک بار به احمدی‌نژاد، خبرآنلاین

«اگر در خانه ملت سکوت کنم پس کجا باید حرف‌هایم را با مردم بگویم؟»

محمد مایلی‌کهن در جلسه حمایتی نمایندگان مجلس از تیم ملی با این جمله بحث را سیاسی کرد. او که از سوی مردم متهم به انتخاب سیاسی برای هدایت تیم ملی است در جمع نمایندگان کمیسیون فرهنگی درحالی که آنها می‌خواستند بدانند چه برنامه‌هایی برای هدایت تیم ملی دارد بحث را به محمود احمدی‌نژاد کشاند.

پیش از ظهر دیروز محمد مایلی‌کهن به همراه علی کفاشیان و مهدی تاج به کمیسیون فرهنگی مجلس رفت تا نمایندگان مطمئن شوند او توان رساندن تیم ملی ر ا به جام جهانی دارد اما پایان بحث‌شان با آقای سرمربی به آنجا کشید که حاجی کمی سعه صدرش بیش از قبل باشد و حداقل در برابر حامیانش اینگونه عصبانی نشود. البته مایلی‌کهن هم مدعی شد باید در جمع نمایندگان مردم یکبار برای همیشه روشن کند اگرچه مردی اصولگراست اما اگر حالا سرمربی تیم ملی شده نه بر اساس فشارهای دولتی که به واسطه شایستگی‌هایش برگزیده شده است، حتی اگر مردم خیلی با این انتخاب موافق نباشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«آقای مایلی‌کهن ما اینجا از شما برنامه‌های‌تان را برای اداره تیم ملی می‌پرسیم اما شما مدام بحث را به سمت مباحث سیاسی می‌برید.» حاجی مدام از نحوه انتخابش و جوی که میان مردم پیش آمده سخن می‌گفت اما نمایندگان اصلاً مشکلی با این انتخاب نداشتند. این گفتار مایلی‌کهن باعث شد تا سرانجام حسن ونایی نماینده ملایر از او بخواهد بحث درباره رئیس‌جمهور را انتخاب کند اما انگار حاجی به مجلس آمده بود تا فقط در همین مورد حرفی بزند. او معتقد بود باید این مسئله را قبل از هر حرفی باز کند؛ «بله من اصولگرا هستم. آدم نظام نیستم اما نظام را دوست داشته و دارم و در طول دوران مربیگری‌ام بیشترین انتقادات را هم داشته‌ام.»

سرمربی تیم ملی این جمله را گفت و ادامه داد: «درانتخابات ریاست جمهوری گذشته از دفاتر آقایان هاشمی رفسنجانی، قالیباف و لاریجانی من را دعوت کردند اما، نرفتم و خودم به دنبال دفتر احمدی‌نژاد گشتم تا ببینم چطور می‌توانم به او کمک کنم. حالا هم افتخار می‌کنم که هر روز دیدگاهم نسبت به او بهتر می‌شود. احمدی‌نژاد مثل سیل متحرک در جامعه حرکت و کار می‌کند و دیگر تنها رئیس‌جمهور تهران نیست.»

آقای مایلی‌کهن حالا که خودتان اصرار دارید بگذارید در این باره بحث کنیم. «شما طرفدار احمدی‌نژاد هستید و مردم این علاقمندی را دو طرفه می‌دانند.» محمد دهقان نماینده ورزشی مردم ایذه اگر چه حامی سرسخت مایلی‌کهن در جمع همکارانش بود اما تأیید می‌کند مایلی‌کهن در میان مردم متهم است به انتخابی دولتی. او البته می‌گوید مایلی‌کهن با پاسخ هایش نمایندگان را قانع کرد.

حاجی‌مایلی در پاسخ به این پرسش نمایندگان بار دیگر سوابقش را به رخ کشید. او که روزی در گفت و گو با یک هفته‌نامه اصلاح‌طلب مدعی شده بود زمانی که هیچ کس احمدی‌نژاد را نمی‌شناخت او ستاره ملی فوتبال ایران بوده است به نمایندگان گفت: «بله من به طرفداری از احمدی‌نژاد افتخار می‌کنم. من ایشان را چند ماه قبل دیدم اما بحث مان فوتبالی نبود و برای بازگشت به فوتبال به هیچ کس التماس نکردم و دست کسی را نبوسیدم. یک بار چند ماه پیش برای گرفتن دستور بازسازی خانه شوهر عمه خود که در دهات است خدمت دکتر احمدی‌نژاد رسیدم که با وجود دستور احمدی‌نژاد برای بازسازی آن خانه، فامیل ما فوت کرد و هنوز نامه احمدی‌نژاد درگیر کارهای اداری است!»

البته حاجی در جمله‌ای تاریخی از علاقه‌اش به محمد خاتمی هم پرده برداشت. مایلی‌کهن که بسیاری برکناری او را از سرمربیگری تیم ملی در بازی‌های انتخابی جام جهانی 98 ناشی از فرمان شخص رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب وقت اعلام می‌کنند، در جمع نمایندگان ملت گفت: «من که حالا متهم به انتخاب دستوری از سوی رئیس‌جمهور به دلیل حضور در ستادش هستم، دو بار به سیدمحمد خاتمی رأی دادم و یکبار به محمود احمدی‌نژاد.»

حمله به رسانه ملی نه عادل فردوسی‌پور این راهکاری بود که سرمربی تیم ملی در جمع نمایندگان مردم در دستور کار داشت. او به سال‌ها قبل برگشت زمانی شکست‌هایش در سال 98 منجر به برکناری‌اش از تیم ملی، مایلی درباره برنامه نود و حضورش کنار فردوسی‌پور اشاره کرد و گفت: «بعد از این برنامه آقای ضرغامی از من دعوت کرد تا با هم صحبت کنیم، بنده هم به او گفتم که اعتقادی به یار دوازدهم ندارم زیرا معتقدم که یار دوازدهم یعنی کار بنده. بنابراین رسانه ملی باید ضعف من را بگوید.»

«من 15 سال در تیم پرسپولیس بودم ولی فردی را از خارج از کشور آوردند و دوستان تلویزیونی ما نظرسنجی‌هایی برگزار می‌کردند که همه به نفع او بود.» حاجی‌مایلی در این بخش دیگر به سیم آخر زده بود. او علناً به قطبی تاخت. حاجی اگرچه سال قبل با افشین آشتی کرده بود اما در نبودش یکبار دیگر نشان داد دل خوشی از این مهمان ناخوانده لیگ ایران ندارد. حاجی که با سوال یکی از نمایندگان درباره عدم محبوبیت مردمی روبه‌رو شده بود گفت: «مدام می‌گویند قطبی از تو محبوب‌تر است چون مردم در برنامه‌های تلویزیونی این طور رأی داده‌اند پس من آدم منفوری هستم. اصلاً اگر این طور است چرا صدا و سیما نمی‌آید یک نظرسنجی بگذارد که (آقای. . . ) را مردم چقدر دوست دارند.» حاجی برای اینکه مثالی ملموس را برای نمایندگان مردم گفته باشد از یک خواننده مبتذل لس‌آنجلسی اسم می‌برد. مثالی که باعث می‌شود تا همه نمایندگان به خنده بیفتند.

دهقان با تأیید این گفته مایلی کهن معتقد است: «اگرچه هیچ چیز بالاتر از آرای ملت نیست اما بحث‌های تخصصی را باید درباره‌اش نخبگان تصمیم بگیرند. تیم ملی یک بحث کاملاً تخصصی است.» اما حاجی حتی مرد منتخب کمیته نخبگان فدراسیون فوتبال نبود و او به یکباره سرمربی تیم ملی شد. دهقان در پاسخ به این ابهام به گفته هایش می‌گوید: «حالا دیگر حاجی سرمربی تیم ملی شده‌اند بیایید دست در دست هم کمک کنیم تا او تیم را به جام جهانی ببرد. هفته قبل کفاشیان اینجا بود و ما او را زیر فشار گذاشتیم تا بگوید چه کسی در انتخاب مایلی‌کهن نقش داشته. عقیده‌مان این بود اگر تحمیلی وجود دارد باید مردم آن را بدانند، نباید همیشه همه گناه‌ها به دوش فدراسیون بیفتد اما رئیس فدراسیون قسم خورد خودشان مایلی را انتخاب کرده‌اند. حالا که تیم ملی مربی دارد ما باید از ایشان حمایت کنیم.»

«حاجی آقا حالا شما سرمربی تیم ملی هستید و ما انتظارمان این بود که یک نشست مشورتی این همه چالش نداشته باشد.» علی مطهری نماینده اصولگرای مردم تهران کسی بود که با جملاتش حسن ختام نشست پرهیجان کمیسیون فرهنگی رقم زد. مطهری از مایلی خواست تا صبور باشد: «ما آمده‌ایم بگوییم که حامی‌تان هستیم اما حتی در جمع حامیان تان هم از کوره درمی‌روید. توصیه می‌کنم در مقام سرمربی تیم ملی کمی سعه‌صدرتان را بیشتر کنید. البته به این دلیل که با بازیکنان زیر ابرو برداشته برخورد می‌کنید به عنوان یک انسان ارزشی از شما سپاسگزارم.» همه این جملات درحالی مطرح می‌شد که خیلی هم در این نشست بحثی درباره آینده تیم ملی نشد. دهقان در این باره می‌گوید: «مهم‌ترین جمله حاجی که برایمان ارزشمند بود تأکیدش برای تلاش ویژه در راه رساندن تیم ملی به جام‌جهانی بود. اینکه می‌گفت برایش حضور در جام جهانی به عنوان سرمربی ارزش چندانی ندارد. اینکه آماده است هر دستی که برای کمک به سویش دراز شود را بفشارد برای مان مهم بود. او این بار آمده که به تیم ملی کمک کند پس بیایید همه با هم از او حمایت کنیم.»





















Copyright: gooya.com 2016