یکشنبه 30 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولیایی در گفتگو با مهر: فضای فوتبال مسموم است/ دعوای قلعه نویی و مایلی کهن به سود ورزش نیست

مدیرعامل باشگاه پاس همدان فضای حاکم بر فوتبال کشور را مسموم خواند و بر اصلاح شرایط موجود تاکید کرد.

کاظم اولیایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه فضایی مسموم بر فوتبال کشور حاکم است. ما در ورزشی فعال هستیم که تا به امروز به ترویج جوانمردی و پهلوانی شهره بوده است اما امروز این فضای سالم آلوده به مسائلی شده است که در نهایت به فوتبال کشور ضربه می زند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با طرح این پرسش که باید بررسی شود که چه افرادی این فضا مسموم را بر فوتبال کشور حاکم کرده‌اند، افزود: اینها به هیچ کس رحم نمی کنند و با توطئه‌های خود همه را از دم تیغ می گذرانند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال که با وساطت خود قلعه نویی را مجاب کرده که از پیگیری شکایتش از جواد زرینچه و محمد نوازی چشم پوشی کند، در این باره گفت: قلعه نویی و جواد زرینچه حاصل 30 سال رنج و مشقت افراد مختلف در باشگاه استقلال هستند. آنها افراد شاخص و چهره باشگاه استقلال هستند و شایسته نبود حرمت هم را رعایت نکند. من واقعا متاسف شدم از اینکه این دو سرمایه استقلال رودر روی هم قرار گرفته بودند، آخر اگر امثال جواد و امیر حرمت هم را نگاه ندارند که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وی در این باره افزود: زمانی که فهمیدم از حرف‌های جواد در مورد امیر سوء برداشت شده است، از قلعه نویی خواستم از پیگیری شکایت خود چشم پوشی کند و دیگر این موضوع را ادامه ندهد. خوشبختانه هم امیر و هم جواد حفظ حرمت مرا کردند و از ادامه این درگیری بی حاصل چشم پوشیدند. در همین ارتباط با آقای شریفی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم تماس گرفتم تا نظر او را در این مورد جویا شوم. خوشبختانه رئیس کمیته انضباطی فدراسیون هم از این موضوع استقبال کرد و گفت اگر قلعه نویی از شکایت خود بگذرد من از خدا می خواهم این پرونده مختومه شود.

اولیایی با ابراز تاسف از اظهارات محمد مایلی کهن در مورد امیر قلعه نویی گفت: صدور بیانه از سوی سرمربی تیم ملی علیه سرمربی استقلال جای تاسف دارد. امثال مایلی کهن و زرینچه از چکیده‌های فوتبال کشور هستند که امثال آنها را در فوتبال ایران زیاد نداریم . درست نیست این دو سرمایه فوتبال ایران این گونه به هم حمله کرده و شخصیت یکدیگر را زیر سئوال ببرند. دعوا و جار و جنجال مطبوعاتی مایلی کهن و قلعه نویی به مصلحت و سود ورزش کشور نیست.

وی افزود: اینها مربیان و معلمان فوتبال ایران هستند. اینها مردم را به پهلوانی و جوانمردی دعوت می کردند، امروز اما رودرروی هم قرار گرفته اند. مرشدان و معلمان جوانها امروز بی رحمانه به هم می تازند. در این شرایط شاگردان آنها چه می گویند؟ آیا دیگر شاگردان از آنها حرف شنوی خواهد داشت؟!

مدیرعامل باشگاه پاس همدان با ابراز تاسف از این موضوع که مدیریت در فوتبال ایران چشم به بهره برداری سیاسی دارد و در این فوتبال دیگر فضای ورزشی حاکم نیست، افزود: امروز در فوتبال ایران دو جا را وارد میدان کشتی کرده ایم. نخست تیم ملی که میدان مهم مقدماتی جام جهانی را در پیش دارد و پس از آن استقلال که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نماینده ایران است. حواشی که برای استقلال ساخته شد این تیم را با بن بست روبرو کرد. باید دید هزینه این حاشیه سازی ها برای تیم ملی چیست. بطورحتم این مشکلات برای تیم ملی هزینه ای گزینه ای گزاف به دنبال خواهد داشت.





















Copyright: gooya.com 2016